Jeg lagde mærke til idag at da jeg havde godkendt en faktura (ordre) som jeg havde arbejdet på i et stykke tid. at datoen på ordre/faktura ikke ændrer sig til dags dato ved godkendelse - det betyder at forfaldsdato vil være misvisende. kan det rettes?
lto004:Jeg lagde mærke til idag at da jeg havde godkendt en faktura (ordre) som jeg havde arbejdet på i et stykke tid. at datoen på ordre/faktura ikke ændrer sig til dags dato ved godkendelse - det betyder at forfaldsdato vil være misvisende. kan det rettes?
Det kan desværre ikke rettes for den faktura du taler om, da den jo allerede er godkendt. Du kan slette fakturaen og oprette en ny, eller hvis du har sendt den til kunden oprette en kreditnota og derefter oprette en ny.
"Problemet" er at du har brugt kladden som en ordreseddel (el. lign.) og derfor først godkendt den på et senere tidspunkt. Det var ikke vores tanke at det skulle bruges på den måde, og derfor opdaterer vi heller ikke dato´en automatisk. Der er andre som laver kladder som dato´er som er i fremtiden og så blot skal godkende fakturaerne på en given dato. Andre ønsker at lave fakturaer med datoer i fortiden (hvis de fx. har glemt at sende en faktura) osv... Det er med andre ord meget forskelligt hvordan folk bruger faktura-modulet. Vi har derfor valgt at sætte dags dato ved faktura oprettelse og derefter er det op til brugerne selv at ændre datoen.
Håber at det var et svar på hvorfor vi har gjort som vi har.
Dinero - Danmarks nemmeste regnskabsprogram - Få en gratis konto på dinero.dk
Det er rigtigt at jeg bruger den som ordre, hvilket jeg føler er naturligt, jeg føler også at det vil være naturligt at først sætte fakturadato når man "godkender" fakturaen - datoen har jo ikke noget formål før den er godkendt.
Venligst overvej det igen - det er en oplagt mulighed for at sende "forkerte" fakturaer ud til kunder der muligvis er forfaldne inden modtagelsen, med mindre man HUSKER at ændre faktura dato inden godkendelsen.
Hvis man fik datoen for godkendelsen som fakturadato, ville man minske fejl muligheder.
Har prøvet 3 andre programmer, de sætter alle først fakturadato og fakturanummer ved godkendelse.
MVH