Hej Dinero,
Atter en gang, vil jeg lige starte med at rose jer for det fede system, som I har stillet til rådighed! :D
I forbindelse med opsætning af fakturaudsendelse (og kreditnotaudsendelse), stødte jeg på noget lidt sjovt. Mailen som man modtager ser ud til at være opsat i tabeller (why? - Dette er ikke noget, som Mandrill App normalt tilføjer) og afspejler ikke den opsætning, som man satte op i fakturaindstillingerne.
Jeg har herunder inkluderet et screenshot af indstillingerne i Dinero samt et screenshot af den modtagne mail med mine kommentarer på:
Desuden synes jeg personligt, at teksten "HENT DIN FAKTURA HER" med versaler ikke er den bedste. Jeg ville blot foretrække ordlyden "Hent faktura her" med stort begyndelsesbogstav, og i den ideelle verden kunne dette eventuelt være en knap lignende dem som anvendes på Dinero:
Slutteligt ville det være fedt, hvis man på sigt ville få en form for simpel(!) WYSIWYG-editor, hvor man f.eks. kunne lave lidt fed og kursiv tekst i mailen.
Jeg håber, at I vil tage mine forslag/rettelser til overvejelse :)
Hej Søren,
Det var så lidt, og vi er glade for at høre at du kan bruge systemet. :)
Grunden til at mail-udsendelsen er opsat på oldschool måden med tabels er for at understøtte så mange email-klienter som muligt. Hvis du er interesseret kan du evt. læse lidt om hvordan man laver templates til emails her: http://sixrevisions.com/web_design/creating-html-emails/
Hvilken email-klient bruger du? Mailen ser ikke helt ud som den skal... Jeg vedhæfter et screenshot af hvordan den skal se ud:
Det er en god idé med en WYSIWYG-editor på sigt. Lige nu er vores fokus på at få regnskabsdelen færdig, men det er bestemt noget vi kan kigge på, på et senere tidspunkt.
God weekend.
Dinero - Danmarks nemmeste regnskabsprogram - Få en gratis konto på dinero.dk
Hej David,
Mange tak for dit hurtige svar! :)
Ja, jeg ved godt, at man kan understøtte mange mailklienter ved at benyttet tables, men gør dette sig ikke kun gældende, hvis mailen rent faktisk indholder en form for grafisk design/layout? Mails via Dinero er jo stort kun tekst, hvilket ikke burde skabe problemer i forhold til mailklienter. Jeg kan vel ikke benytte det link til selv at udarbejde layouts til mine Dinero-mails? - Dét kunne være smart!
Mailen, som jeg havde taget screenshot af, var skam bare fra Gmail - Sjovt, at det er så stort forskel på vores to mails.
Jeg forstår udemærket, at der på nuværende tidspunkt er fokus på regnskabsdelen - Jeg ville også bare nævne det, så du kunne få det på din "Nice to have"-liste :)
Også god weekend til dig.