på Amino

Rykkergebyrer

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
Amino-karma 2.392
Fra Odense
Tilmeldt 1. jan 12
Indlæg ialt: 393
Mads Herlev
Fra Babytoys.dk
Skrevet Skrev: 07-05-2013 kl. 20:10

Hej,

Nu har jeg haft en kunde som er gået over betalingsdato. Så er jeg nødt til at oprette en ny faktura, for at kunne tilføje et rykkergebyr på fakturaen. Det skal man kunne gøre lettere. F.eks. ved forfald skal dinero spørge om man vil sende den en gang til, inkl. et lille rykkergebyr.

• Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 212.032
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. mar 11
Indlæg ialt: 47.157
Cookie - John Hannover
Fra John Hannover
Skrevet Skrev: 07-05-2013 kl. 21:00

med på hvad du mener, men bare for at være sikker - du må jo så kun oprette den på rykkergebyret ikke om du vil, lave ny fakt med nyt nummer for det samme og lægge rykkergebyret der. (nå den var nok for naturlig)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Amino-karma 2.392
Fra Odense
Tilmeldt 1. jan 12
Mads Herlev
Fra Babytoys.dk
Skrevet Skrev: 08-05-2013 kl. 16:56

Ja, den er jeg med på, men så er problemet det, at så har jeg stadig den gamle faktura stående som "forfalden" og det vil den jo blive ved med!! Så er jeg nødt til at "registrere betaling" eller slette den.

Amino-karma 212.032
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. mar 11
Indlæg ialt: 47.157
Cookie - John Hannover
Fra John Hannover
Skrevet Skrev: 08-05-2013 kl. 18:03

jeg er med, men du må hverken registrere den som forfalden eller slette den. Det ville ikke være lovligt, så du får to fakturaer, den oprindelige og så rykkergebyrene, ellers vil du har to fakturaer med moms for samme beløb og modtageren også ha to at trække fra med moms, så du må kun fakturere rykkergebyret, gerne sammen med genfremsendelse af den oprindelige faktura - jeg ser ikke lige andre muligheder i systemet, men det er nu ret almindeligt - andre der har bud?

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Amino-karma 2.392
Fra Odense
Tilmeldt 1. jan 12
Mads Herlev
Fra Babytoys.dk
Skrevet Skrev: 08-05-2013 kl. 19:25

Når okay,

Så er det mig der ikke rigtig har fattet noget :)

Jeg gjorde det at jeg oprettede en ny faktura og slettede den anden. Nu skal jeg ikke bruge hele økonomisystemet, da der mangler API til min webshop, men nogle virksomheder skal bare have den som faktura. Nu er jeg helt styr på det fremover. Tak for det :)

• Amino Karma for indlæg: 3
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)

RSS-feed