Hej,
Nu har jeg haft en kunde som er gået over betalingsdato. Så er jeg nødt til at oprette en ny faktura, for at kunne tilføje et rykkergebyr på fakturaen. Det skal man kunne gøre lettere. F.eks. ved forfald skal dinero spørge om man vil sende den en gang til, inkl. et lille rykkergebyr.
med på hvad du mener, men bare for at være sikker - du må jo så kun oprette den på rykkergebyret ikke om du vil, lave ny fakt med nyt nummer for det samme og lægge rykkergebyret der. (nå den var nok for naturlig)
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
Ja, den er jeg med på, men så er problemet det, at så har jeg stadig den gamle faktura stående som "forfalden" og det vil den jo blive ved med!! Så er jeg nødt til at "registrere betaling" eller slette den.
jeg er med, men du må hverken registrere den som forfalden eller slette den. Det ville ikke være lovligt, så du får to fakturaer, den oprindelige og så rykkergebyrene, ellers vil du har to fakturaer med moms for samme beløb og modtageren også ha to at trække fra med moms, så du må kun fakturere rykkergebyret, gerne sammen med genfremsendelse af den oprindelige faktura - jeg ser ikke lige andre muligheder i systemet, men det er nu ret almindeligt - andre der har bud?
Når okay,
Så er det mig der ikke rigtig har fattet noget :)
Jeg gjorde det at jeg oprettede en ny faktura og slettede den anden. Nu skal jeg ikke bruge hele økonomisystemet, da der mangler API til min webshop, men nogle virksomheder skal bare have den som faktura. Nu er jeg helt styr på det fremover. Tak for det :)