på Amino

Første erfaringer

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
Amino-karma 19
Tilmeldt 12. aug 08
Indlæg ialt: 3
christianjul
Skrevet Skrev: 01-05-2013 kl. 17:09

Har netop lavet mine første fakturaer og det har desværre ikke været en udelukkende positiv oplevelse.

En væsentlig del af mine kunder er uden for DK, og modtager regninger uden moms.

Der er mulighed for både at markere valuta som EUR og produkt som momsfrit, men selvom man gør det, bliver der stadig tillagt moms på den samlede faktura, man skal manuelt igen markere linjen som momsfri.

Desværre opdagede jeg først det efter at jeg havde sendt fakturaen, og da jeg ville oprette en tilsvarrnde kreditnota, fik jeg besked om at bilag ikke kan være negativt.

(Heldigvis tillader jeres app at man opretter bilag med samme nummer, så jeg kunne "overskrive" det på den måde, men det er vel dybest set en fejl)

Desuden bliver DKK og EUR lagt sammen uden omregning i salgsoversigten.

Udover de her ting som i mine øjne er ret alvorlige bugs i regnskabssystem, og som helt ærlig gør mig lidt utryg ved at bruge det, er der nogen mangler ifht. at bruge systemet til udenlandsk fakturering, som dog er til at leve med:

- Der er ikke mulighed for at indtaste internationale bank-info (IBAN mv)

- Kontakterne mangler plads til VAT-ID

- Det ville være rart hvis alle ledetekster i fakturaen kunne vælges til at være på engelsk

- Det ville være rart hvis kunden kunne modtage linket på en måde så systemet er engelsk, både i mailen og når der gås ind for at hente faktura.

Tak for at I stiller et fint og simpelt system frit til rådighed, håber mine næsteerfaringer bliver lidt bedre.

-Christian Jul

• Amino Karma for indlæg: 12
Amino-karma 19
Tilmeldt 12. aug 08
christianjul
Skrevet Skrev: 01-05-2013 kl. 17:24

Og nu opdagede jeg så lige hvordan det kunne gå til at der kom moms på uden at jeg opdagede det. Moms bliver først udregnet/påført når man trykker gem kladde eller godkend. Indtil da står den til 0.

• Amino Karma for indlæg: 3
Amino-karma 19
Tilmeldt 12. aug 08
christianjul
Skrevet Skrev: 01-05-2013 kl. 17:32

Og nu opdagede jeg så at der rent faktisk er en (lidt gemt) funktion til at oprette Kreditnota med.

Samtidig fandt jeg ud af at man ikke kan sætte prisen på et produkt til 0. Det er ind i mellem ønskeligt for at signalere overfor kunden at de har fået en ydelse gratis som man normalt tager betaling for.

• Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 2.740
Fra København
Tilmeldt 10. okt 11
Indlæg ialt: 702
David Andersen - Dinero
Fra Dinero
Skrevet Skrev: 04-05-2013 kl. 01:41

Hej Christian,

Tusind tak for feedback, vi lytter og det er en kæmpe hjælp.

christianjul:
Der er mulighed for både at markere valuta som EUR og produkt som momsfrit, men selvom man gør det, bliver der stadig tillagt moms på den samlede faktura, man skal manuelt igen markere linjen som momsfri.

Bruger du Firefox? Af en eller anden grund overskriver den browser det man vælge som momstype. Vi er på sagen og skal nok få det løst.

christianjul:
Desuden bliver DKK og EUR lagt sammen uden omregning i salgsoversigten.

God pointet, det får vi kigget på.

christianjul:
- Der er ikke mulighed for at indtaste internationale bank-info (IBAN mv)

Det er der mange som har efterspurgt, og det er højt oppe på vores to-do.

christianjul:
- Kontakterne mangler plads til VAT-ID

Hvis du går ind under en kontakt og klikker på "Vis udvidede kontaktoplysninger" finder du feltet "CVR-nr.". Her kan du godt angive landekode også, fx. "DK-12345678"

christianjul:
- Det ville være rart hvis alle ledetekster i fakturaen kunne vælges til at være på engelsk

Det er også på vej.

christianjul:
- Det ville være rart hvis kunden kunne modtage linket på en måde så systemet er engelsk, både i mailen og når der gås ind for at hente faktura.

Det kommer også i forbindelse med lancering af sprog

Dinero - Danmarks nemmeste regnskabsprogram - Få en gratis konto på dinero.dk

Amino-karma 2.740
Fra København
Tilmeldt 10. okt 11
Indlæg ialt: 702
David Andersen - Dinero
Fra Dinero
Skrevet Skrev: 04-05-2013 kl. 01:42

christianjul:
Samtidig fandt jeg ud af at man ikke kan sætte prisen på et produkt til 0. Det er ind i mellem ønskeligt for at signalere overfor kunden at de har fået en ydelse gratis som man normalt tager betaling for.

Det er fikset, så i vores næste opdatering kan du lave fakturalinjer på "0 kr". Jeg forventer at vi lægger næste opdatering live på mandag.

Dinero - Danmarks nemmeste regnskabsprogram - Få en gratis konto på dinero.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)

RSS-feed