Hej
Dinero er et lækkert lille system, som nok godt kunne ende med at være noget for min far (som jeg pt. laver faktura for).
Jeg er faldet over et par småfejl, som jeg ikke har set nævnt andre steder, så dem får I her:
- I selve PDF'en bliver der brugt punktum i stedet for komma som decimaltegn under Antal. Eks. 12.00 Timer- Online-versionen (den der linkes til fra emailen) mangler tusindtalsseparator i beløbene under Pris
Derudover er der et par småting, som måske kunne laves lidt bedre eller tilføjes.
Det er for eksempel lidt svært at lave multiline-linjer på en faktura, da den forsøger at oprette et nyt produkt - selv ved shift+enter. "Nyt produkt" kan kun fjernes med ESC og kommer frem igen, når man begynder at skrive noget på næste linje.
Multiline-linjer vises i øvrigt fint i PDF'en, men online (både for mig og for kunden via email-linket) vises de på én linje. Jeg ved ikke om, det er med vilje, men det kunne være rart, hvis det var ens.
Mulighed for "Kopier faktura"-funktion når man er inde på en faktura - evt. under "Flere handlinger"-knappen sammen med "Slet faktura" og "Opret kreditnota".
Det kunne også være fedt, hvis man kunne få sit navn til at stå som afsender på emailen i stedet for bare mailadressen.
Med venlig hilsenSøren Kruse
Hej Søren,
Tusind tak for super feedback!
Vi får lynhurtigt rettet de fejl du har fundet.
Dinero - Danmarks nemmeste regnskabsprogram - Få en gratis konto på dinero.dk
Det lyder godt.
Jeg er faldet over lidt flere småfejl:
Derudover kunne det være rart med en datepicker ved valg af dato ved registrering af betaling :)
God arbejdslyst :)
Endnu engang stor tak.
Søren Kruse:Kubikmeter bliver delt på to linjer ved det sidste 'r' i PDF'en
Det får vi rettet
Søren Kruse:Hvis man ændrer teksten i "Logo"-delen - hvadendten det er på selve fakturaen eller i indstillingerne - så skriver den stadig firmanavnet i PDF'en og onlinevisning for kunden. I Dinero vises det dog korrekt.
Tak, den er allerede rettet lokalt hos os, og ved næste opdatering (her til eftermiddag) er den også rettet i online versionen.
Søren Kruse:Når man opretter en ny kontakt ved oprettelse af ny faktura og sætter betaling til netto kontant, så ændrer værdien på fakturaen sig ikke. Det virker fint, hvis man vælger en allerede oprettet kontakt.
Tak, det får vi også rettet.
Søren Kruse:Derudover kunne det være rart med en datepicker ved valg af dato ved registrering af betaling :)
Vil du hellere have en datovælger fremfor at kunne angive hvor mange dage din kunde skal have til at betale? Jeg tror de fleste vil foretrække at kunne angive dage fremfor en dato.
David Andersen - Dinero: Vil du hellere have en datovælger fremfor at kunne angive hvor mange dage din kunde skal have til at betale? Jeg tror de fleste vil foretrække at kunne angive dage fremfor en dato.
Jeg tror her, at der refereres til, når man ønsker at registrere en betaling på en allerede udsendt faktura, hvor jeg er enig i, at en datapicker ville være praktisk.
Desuden er overskriften på ovarlay-modal'en faktisk stadig "Registrere betaling", mens knappen til det hedder "Registrer betaling" :)
Ja, lige præcis :)
Martin Schadegg Rasch Jensen:Det ville også være rart, hvis der stod i en betalt faktura, at den er betalt for at der ikke sker nogen misforståelser.
Det synes jeg da allerede, at der gør i øverste venstre hjørne?
Søren Larsen Pedersen:Det synes jeg da allerede, at der gør i øverste venstre hjørne?
Arh, selvfølgelig. Tak for afklaringen. Det er en god idé, det får vi tilføjet.
Og tak for hintet med stavefejlen, det får rettet. :)