Jeg skulle teste det med at tilføje andre firmaer, så jeg gik ind under min profil, og kunne fint tilføje firmaer, men så kunne jeg ikke komme tilbage til faktura delen.
Jeg var endt i en blindgyde.
Eneste mulighed var at logge af og ind igen....
Ballondyr til fødselsdagen! Book en ballonmand til fornuftige priser på www.BallonMand.dk
Lars Lottrup: Jeg skulle teste det med at tilføje andre firmaer, så jeg gik ind under min profil, og kunne fint tilføje firmaer, men så kunne jeg ikke komme tilbage til faktura delen. Jeg var endt i en blindgyde. Eneste mulighed var at logge af og ind igen....
Hej Lars,
Du skal blot klikke på firmanavnet (under overskriften "Firmaer du er tilknyttet"), så er du tilbage i fakturadelen.
Dinero - Danmarks nemmeste regnskabsprogram - Få en gratis konto på dinero.dk
Hej Lars og David,
Jeg var ude for det samme.
Det skyldes, at jeres primære navigation(blå bar) skifter karakter, når man går ind i "Min konto", uden brugeren gøres bevidst om det.
Det, der opfattes som forsiden hos 95%(postulat) af jeres brugere, er Overblikssiden. Derfor forventer man altid at ryge til Overblikssiden, når man trykker på Dinero-logoet i øverst venstre hjørne, men under "Min konto" ryger man i stedet til "Min konto"-siden, når man klikker på Dinero-logoet.
Andet er, at det ikke er visuel tydeligt, at brugeren befinder sig på et højere navigationslag under "Min konto". Derfor forvirrer det brugeren, at menuen skifter fra "Salg, Kontakter og Indstillinger" til "Min konto". Brugeren mister lige pludselig de faste navigationshåndtag, han/hun forventer at have.
Mine forslag:- Sørg for, at logoet ALTID linker til den samme side(Overblikssiden), så brugeren har et safe place.- Overvej at ændre den hierarkiske navigationsstruktur, så "Min konto" ikke er øverste niveau i navigationsstrukturen, men blot en underside til "Lasse Kristensen ▼", hvor man kan tilføje firmaer. Hvilket firma, der så skal vises data for på siderne "Salg, Kontakter og Indstillinger" er blot et filtreringslag, som kan ændres på alle sider. Eksempelvis ved at placere en dropdown øverst til højre i den blå bar, hvor man vælger firma (hvis man er tilknyttet flere firmaer).
--LasseVisuel interaktionsdesigner
For mig at se, ser det ud som om, at man er nødt til at vælge et firma, da systemet ellers ikke ved, hvilket firma den skal vise data/faktura fra.
Må jeg foreslå, at det senest valgte firma forbliver det aktuelle indtil man aktivt vælger et andet, således man altid kan komme tilbage til oversigten. Martin rodede lidt med samme problem i hans demonstrationsvideo ;)
Søren Kruse: For mig at se, ser det ud som om, at man er nødt til at vælge et firma, da systemet ellers ikke ved, hvilket firma den skal vise data/faktura fra. Må jeg foreslå, at det senest valgte firma forbliver det aktuelle indtil man aktivt vælger et andet, således man altid kan komme tilbage til oversigten. Martin rodede lidt med samme problem i hans demonstrationsvideo ;)
Under "Min konto" -> "Brugerprofil" kan du indstille, hvad der skal ske når du logger ind. Der kan vælges imellem disse to muligheder:
"Sidste virksomhedsregnskab jeg har logget ind i" eller "Min profil-side"