Hej
Er der mulighed for, at oprette en "Enhed" i fakturaerne som angiver en procentvis sats af ovenstående linie i fakturaen der selv udregnes ud fra en given procentværdi? Dvs. en mulighed for, at oprette en provisionslinie af et salg.
Eks.
Kunstnernavn Kr. 7.500,00
Provision 15% Kr. 1.125,00
Moms af provision Kr. 281,25
Mvh
Kristoffer
www.mentortrading.dk
Kristoffer: Hej Er der mulighed for, at oprette en "Enhed" i fakturaerne som angiver en procentvis sats af ovenstående linie i fakturaen der selv udregnes ud fra en given procentværdi? Dvs. en mulighed for, at oprette en provisionslinie af et salg. Eks. Kunstnernavn Kr. 7.500,00 Provision 15% Kr. 1.125,00 Moms af provision Kr. 281,25 Mvh Kristoffer
Hej Kristoffer,
Nej, det er ikke muligt. Vi tænker dog på at gøre det muligt at lave simple regnestykker i et felt. Hvis du fx. gerne vil lægge 10% oveni en pris kunne du skrive "1,1x1000" = "1100". Kunne det være en løsning du kunne bruge?
Dinero - Danmarks nemmeste regnskabsprogram - Få en gratis konto på dinero.dk
Hej David
- Tak for svar.
Vil det være en skjult beregning som _Calculation hvor du har et tekstfelt der siger 10% og bag det et regnestykke?
Altså hvor jeg som bruger vælger fra dropdown menuen "Rabat/Provision 10%" og det der egentlig sker er en simpel baggrundsberegning, som f.eks "1,1x1000" = "1100".
Så ville det være fint hvis man kunne ændre procentsatsen da den er variabel hos mig;)
Kristoffer: Hej David - Tak for svar. Vil det være en skjult beregning som _Calculation hvor du har et tekstfelt der siger 10% og bag det et regnestykke? Altså hvor jeg som bruger vælger fra dropdown menuen "Rabat/Provision 10%" og det der egentlig sker er en simpel baggrundsberegning, som f.eks "1,1x1000" = "1100". Så ville det være fint hvis man kunne ændre procentsatsen da den er variabel hos mig;)
Det vil fungere på den måde at du kan skrive et regnestykke direkte i feltet "Stk.pris". Hvis jeg fx. skriver "1,1x1000" i feltet og tab´er videre vil feltet ændre sig til "1100". Giver det mening? Vi har allerede lavet det, så du kan selv prøve det næste gang du skal lave en faktura.