på Amino

Forkert data fra CVR

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
Amino-karma 253
Fra Horsens
Tilmeldt 12. okt 10
Indlæg ialt: 57
Daniel Bach
Fra bubblemedia
Skrevet Skrev: 20-04-2013 kl. 13:40

Den henter en forkert adresse ud fra cvr på min virksomhed - er der andre som oplever dette?

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 7.072
Fra København
Tilmeldt 31. maj 07
Indlæg ialt: 1.528
Sasa Kovacevic
Fra 37 oktober
Skrevet Skrev: 20-04-2013 kl. 15:20

Ja. Ret det manuelt lige nu, og inden længe får de en opdateret database med de rigtige informationer.

Head of PPC hos Obsidian Digital Se mere på min profilside.

  • Amino Karma for indlæg: 12
Amino-karma 253
Fra Horsens
Tilmeldt 12. okt 10
Indlæg ialt: 57
Daniel Bach
Fra bubblemedia
Skrevet Skrev: 22-04-2013 kl. 14:57

Kan ikke få lov at rette manuelt...

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 2.740
Fra København
Tilmeldt 10. okt 11
Indlæg ialt: 702
David Andersen - Dinero
Fra Dinero
Skrevet Skrev: 22-04-2013 kl. 15:47

Daniel Bach:
Kan ikke få lov at rette manuelt...

Hej Daniel,

Du skal klikke på "Indstillinger" -> "Firmaoplysninger". Ovenover hver felt er der en grøn eller rød lille cirkel. Er der er grøn cirkel linkes der til CVR og er den rød linkes der ikke. For manuelt at klikke et felt fra skal du blot klikke på den grønne cirkel. Ønsker du at fjerne linket til CVR for alle felter kan du klikke på linket i toppen "Fjern cvr-forbindelsen".

Dinero - Danmarks nemmeste regnskabsprogram - Få en gratis konto på dinero.dk

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 1.188
Fra Vesterbro
Tilmeldt 22. aug 07
Indlæg ialt: 282
Agent
Fra Heavyrope
Skrevet Skrev: 30-04-2013 kl. 08:47

Tillader mig lige at skrive mit spg. her, da det er i samme kategori.

Når vi taster cvr nummer - går jeg ud fra at i søger informationer via CVR.dk databasen??

Det giver i nogle tilfælde udfordringer. Eksempelvis når man som privat person/enkeltmands firma har mere end et cvr nummer. Hos cvr.dk er det kun det første cvr nummer der kan søges på. Så hvis man opretter endnu et til enkeltmandsfirma, kan det ikke findes i deres database. (Flere firmaer har samme problem, bl.a. Nets, TDC, så når man opretter noget hos dem, hvor de skal søge på ens cvr, vender de tilbage med at det er et ugyldigt cvr nummer man har oplyst)

I stedet kan alle cvr numre /SE numre findes på SKAT: https://www.skat.dk/front/appmanager/skat/ntse?_nfpb=true&_nfpb=true&_pageLabel=Virk_Momsnumrei_DK&_nfls=false 

Ved ikke om det er noget der kan tilpasses med Dinero?
De fleste har nok kun ét cvr nummer og jeg kan selvfølgelig oprette firma oplysninger manuelt :) 

For A Fact
Strategi og Rådgivning baseret på fakta!

  • Amino Karma for indlæg: 5
Amino-karma 2.740
Fra København
Tilmeldt 10. okt 11
Indlæg ialt: 702
David Andersen - Dinero
Fra Dinero
Skrevet Skrev: 30-04-2013 kl. 10:17

Agent:
Når vi taster cvr nummer - går jeg ud fra at i søger informationer via CVR.dk databasen??

Korrekt, det er udtræk fra cvr.dk vi benytter. SKAT tilbyder ikke en webservice, og derfor kan vi desværre ikke bruge det. Har du et firma der ikke findes på cvr.dk bliver du desværre nød til selv at indtaste oplysningerne, lige som i gode gamle dage. :) Og det kan du gøre ved at klikke på "Klik her for at oprette virksomheden manuelt".

Dinero - Danmarks nemmeste regnskabsprogram - Få en gratis konto på dinero.dk

  • Amino Karma for indlæg: 3
Amino-karma 210.015
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. mar 11
Indlæg ialt: 46.446
Cookie - John Hannover
Fra John Hannover
Skrevet Skrev: 30-04-2013 kl. 12:28

Agent:
Det giver i nogle tilfælde udfordringer. Eksempelvis når man som privat person/enkeltmands firma har mere end et cvr nummer. Hos cvr.dk er det kun det første cvr nummer der kan søges på. Så hvis man opretter endnu et til enkeltmandsfirma, kan det ikke findes i deres database. (Flere firmaer har samme problem, bl.a. Nets, TDC, så når man opretter noget hos dem, hvor de skal søge på ens cvr, vender de tilbage med at det er et ugyldigt cvr nummer man har oplyst)

her må et eller andet være misforstået eller fejlformuleret. Man kan ikke ha mere end ET CVR nummer som privat person/enkeltmands firma. Man kan ha flere SE numre under samme CVR, men kun ET CVR som person. (et så som I/S og lige så mange man vil som selskab men ikke enkeltmand). Du nævner også at i skat kan man søge på SE numre, så det er nok det der menes? (jeg skriver det kun fordi der ellers kan være nogen der tror man kan ha flere CVR numre som privat person)

Har du et unikt CVR - så skal det fremkomme ved søgning i virk.dk men har du delt det op i flere SE numre som du skal ha regninger seperat til, ja så kan jeg sagtens forstå problemet, for så vil CVR basen sikkert drille og du må oprette selskaberne manuelt i Dinero - hvilket er let nok.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 253
Fra Horsens
Tilmeldt 12. okt 10
Indlæg ialt: 57
Daniel Bach
Fra bubblemedia
Skrevet Skrev: 07-05-2013 kl. 20:30

Hej Cookie

Jeg har da to cvr numre, begge som I/S ?

 - eller misforstår jeg...

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 210.015
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. mar 11
Indlæg ialt: 46.446
Cookie - John Hannover
Fra John Hannover
Skrevet Skrev: 07-05-2013 kl. 20:35

Daniel Bach:
Jeg har da to cvr numre, begge som I/S ?
Det kan godt være det ikke var skarpt formuleret, men flere I/S med hver sit CVR det kan du sagtens - du kan også ha et som personlig virksomhed og samtidigt et andet CVR som I/S - det jeg skrev (eller ville skriveSmile) var at man ikke som - enkeltmands virksomhed - kan ha mere end ET CVR - det knyttes til ens person. Som I/S kan du ha fler og du kan også ha flere i form af ApS og andet oven i enkeltmandsvirksomheden du har som personlig virksomhed

Det var svar til den person der skrev:

"Det giver i nogle tilfælde udfordringer. Eksempelvis når man som privat person/enkeltmands firma har mere end et cvr nummer. Hos cvr.dk er det kun det første cvr nummer der kan søges på. Så hvis man opretter endnu et til enkeltmandsfirma, kan det ikke findes i deres database"

Jeg TROR han taler om to SE numre - for enkelstmands firma med CVR kan ikke oprette "endnu en enkeltmandsvirksomhed"

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 253
Fra Horsens
Tilmeldt 12. okt 10
Indlæg ialt: 57
Daniel Bach
Fra bubblemedia
Skrevet Skrev: 08-05-2013 kl. 09:42

Okay helt fint :)

  • Amino Karma for indlæg: 3
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)

RSS-feed