Hej
Dinero ser lovende ud, og spændende at jeg kan være med som beta tester.
Jeg har oplevet en ærgerlig fejl, mest fordi det forhindre mig i at bruge Dinero til den faktura jeg lige har oprettet.
Jeg sælger timer, og jeg levere en faktura der er forholdsvis udspecificeret, dvs. at en produktlinie i min faktura kan se sådan ud:
Beskrivelse: **** - Antal: 0,25 - Enhed: timer - stk.pris: 1.000,00 - Pris: 250,00
Det ser rigtig godt ud, men når jeg klikker på "Gem Kladde" så får jeg følgende felj:
"Antal" skal være et tal og mindst 1"
Jeg tænker at det er en fejl, som jeg håber kan blive rette, så jeg kan komme igang med at bruge Dinero
Vh.
Carsten
Er det muligt at tilføje hobbyvirksomhed under virksomhedstyper?
Carsten: Jeg sælger timer, og jeg levere en faktura der er forholdsvis udspecificeret, dvs. at en produktlinie i min faktura kan se sådan ud: Beskrivelse: **** - Antal: 0,25 - Enhed: timer - stk.pris: 1.000,00 - Pris: 250,00 Det ser rigtig godt ud, men når jeg klikker på "Gem Kladde" så får jeg følgende felj: "Antal" skal være et tal og mindst 1"
Hej Carsten,
Tak for det. Det er fejl, som vi hurtigt får rettet.
Dinero - Danmarks nemmeste regnskabsprogram - Få en gratis konto på dinero.dk
Carsten: Er det muligt at tilføje hobbyvirksomhed under virksomhedstyper? Vh. Carsten
Når du skriver det, er det så fordi du ikke har et CVR-nr.?
Hvis det er fordi at du ikke er momsregistreret, så er det en lidt større ting end blot at tilføje "hobbyvirksomhed" under listen "Virksomhedstype". Er du ikke momsregistreret ville det jo give bedst mening at vi fjerne moms alle steder. Dvs. at der ikke kommer moms på en faktura.
David Andersen - Dinero: Når du skriver det, er det så fordi du ikke har et CVR-nr.? Hvis det er fordi at du ikke er momsregistreret, så er det en lidt større ting end blot at tilføje "hobbyvirksomhed" under listen "Virksomhedstype". Er du ikke momsregistreret ville det jo give bedst mening at vi fjerne moms alle steder. Dvs. at der ikke kommer moms på en faktura.
Hej David
Det er korrekt, jeg har kørt min virksomhed uden at være momsregistreret, når jeg har snakket med Skat, så kalder de det Hobbyvirksomhed.
Jeg er helt med på at jeg kan fjerne moms alle steder, og det gør jeg gerne, da jeg ikke tænker at i nødvendigvis skal bygge en platform der kan understøtte hobbyvirksomheder, nemmere end Dinero allerede kan.
Men det vil stadig være godt hvis jeg kan vælge den virksomhedstype, når jeg opretter mig.
Det er en lille ting, ikke den vigtigste så... Og snart bliver jeg momsregistreret, da der er udsigt til at virksomhede komme til at tjene for "mange" penge.
Et af mine firmaer kan IKKE moms registreres. Som entertainer eller artist kan man ikke blive momsregistreret, så der kunne det være en fordel at kunne fjerne alt med moms.
I funktionen "Opret kontakt" kunne det så ikke være en mulighed at man indtastede kundens CVR nr og resten så blev hentet? Det kan være man har fået skrevet forkert i et navn, eller der er 25 firmaer der hedder næsten det samme.
Mvh
Lars Lottrup
Ballondyr til fødselsdagen! Book en ballonmand til fornuftige priser på www.BallonMand.dk
Hej Carsten og Lars,
Vi er opmærksomme på at nogle virksomheder, fx. sundspleje, undervisning, sport, kultur, forsikring velgørende arrangementer mv. er fritaget for moms. Vi har på nuværende tidspunkt valgt at fokusere på de virksomheder som er momsregistreret. Men der med ikke sagt at vi ikke på et senere tidspunkt tilføjer muligheden for at oprette sig som "Momsfri virksomhed". Vi vil bare gerne lave det rigtig, så moms bliver fjernet alle steder i Dinero, hvis det er det man har valgt. Lige nu har vi valgt at bruge vores ressourcer på andre forbedringer, men vi har noteret det på vores liste.