på Amino

Opstart af firma i Frankrig (SARL)!

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
Amino-karma 18
Fra Nice
Tilmeldt 30. okt 08
Indlæg ialt: 4
flag
Jacob
Skrevet Skrev: 30-10-2008 kl. 17:35

Salut !

Jeg er ved at gå fra BusinessPlan til stiftelse af selvskab i Fr.

SARL, 1901, Entr.Inv., EURL

Jeg er nået frem til det rigtig for min virksomhed vil være SARL.

  1. Hvordan foregår det ret praktisk?
  2. Hvad er billigste løsning for skabelser af SARL?

På forhånd tak,

Jacob

Amino-karma 19
Tilmeldt 12. nov 08
Indlæg ialt: 4
sommer69
Skrevet Skrev: 12-11-2008 kl. 12:26

Salut Jacob

Jeg kan desværre ikke give dig svar på dine spørgsmål, men jeg ønsker dig al mulig held og lykke i din plan om at starte egen virksomhed i Frankrig. Jeg har arbejdet et år i Frankrig men bor nu igen i Danmark, hvor jeg gerne ville have et job der relaterer sig til Frankrig. Det er dog lidt svært at finde frem til virksomheder der handler med Frankrig.... eller franske virksomheder der vil ind på det danske marked. Måske har du nogle forslag?

Per

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 18
Fra Nice
Tilmeldt 30. okt 08
Indlæg ialt: 4
flag
Jacob
Skrevet Skrev: 24-11-2008 kl. 11:52

Salut Per.

Tak for dit svar!

Jeg er ved at komme godt videre med skabelse af firma. Banker, Advokat osv. Jeg har brugt Fier Entreprenør, som arbejder med skabelse af nye virksomheder.

Vi du starte egen virksomhed eller vil du have et job?

Har du noget branche kenskab du kan anvende og hvad med dit franske niveau af sprog. (Det er min store udfordringe pt.)

Kh Jacob

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 13
Fra Nice, Frankrig
Tilmeldt 11. apr 07
Indlæg ialt: 4
P. Bohn
Skrevet Skrev: 24-11-2008 kl. 12:42

Hej Jakob,

jeg kan henvise til http://france.angloinfo.com/ som har mange af de oplysninger som du søger

held og lykke

VH P Bohn

  • Amino Karma for indlæg: 3
Amino-karma 19
Tilmeldt 12. nov 08
Indlæg ialt: 4
sommer69
Skrevet Skrev: 26-11-2008 kl. 11:56

Hej Jacob

Ja til begge dele. Det kunne jo være sjovt at starte sit eget lille import/eksportfirma af varer/tjenesteydelser mellem Frankrig og Danmark. Da jeg var i Frankrig (arbejdede dels som postbud, dels som receptionist på hotel i Toulouse), gik jeg med idéen om at importere forskellige kvalitetsfødevarer til DK, men da jeg samtidig havde travlt med at arbejde for føden dernede, blev det ved idéen… Min tilgang har været anderledes end din, kan jeg forstå, idet du har et branchekendskab og en idé men mangler noget sprogligt. Jeg tog til F. med en bachelor i fransk for at blive bedre til at tale sproget hvad jeg selvfølgelig også er blevet. Jeg skriver næsten fejlfrit, fordi jeg har en sproglig uddannelse og kan også begå mig i de fleste sammenhænge mundtligt (dog uden at snakke perfekt fransk som en franskmand). Men jeg gætter da på, at du hurtigt kommer efter det med sproget, når du bor i landet. Hatten af for at du har mod på det…. Franske institutioner kan være tunge at danse med hvis man ikke kan sproget….  

Her i DK er det svært at finde franskrelaterede jobs, synes jeg. Der bliver ikke slået mange stillinger op. Indebærer din opstart af firma en form for kontakt til Danmark eller? Udover opslåede jobs kunne man jo forestille sig, at franske virksomheder, der gerne vil ind på det danske marked, kunne bruge en kontaktperson her i Danmark, men jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal gribe det an.

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 180
Fra Hedehusene
Tilmeldt 28. nov 08
Indlæg ialt: 40
DK-FR pigen
Skrevet Skrev: 28-11-2008 kl. 15:26

Hej Jacob,

Det lyder rigtig spændende med dit projekt.

Jeg ville blot lige melde mig på banen. Jeg bor ikke i Frankrig p.t, men har boet der i de først 17 år af mit liv (er 30 år nu). Jeg taler derfor flydende fransk. Jeg har et meget stærkt ønske om at arbejde med et fransk firma med tilknytning til DK eller dansk med tilknytning til Fr., men det er som bekendt meget svært, da der ikke er særlig mange opslag af denne slags.

Jeg ved ikke om du kan bruge denne information til noget egentlig, ville blot være en del af "gruppen", da jeg har et specielt forhold til FR. Det kunne jo være du skulle bruge en person i DK som kunne være behjælpelig på nogle områder.

Ciao,

DK-FR pigen

 

 

  • Amino Karma for indlæg: 14
Amino-karma 18
Fra Nice
Tilmeldt 30. okt 08
Indlæg ialt: 4
flag
Jacob
Skrevet Skrev: 07-12-2008 kl. 17:55

Salut DK-FR pigen!

Tak for at melde dig på banen ;-) Kun ved en aktiv indsats skabes nye muligheder!

Du har helt sikker viden til at kunne skabe bro mellem franske-dansk kultur og business!

Har du talt med den danske ambasade i paris. De har en liste på deres site med franske og danske virksomheder der kunne give udgangspunkt for noget forretning. Er der ikke noget fransk du savner i DK og du måske kunne skabe noget forretning på !

A+

Jacob

  • Amino Karma for indlæg: 3
Amino-karma 18
Fra Nice
Tilmeldt 30. okt 08
Indlæg ialt: 4
flag
Jacob
Skrevet Skrev: 07-12-2008 kl. 18:05

Hej Sommer69,

Jeg har lige skrevet lidt til DK-FR pigen. Som lidt står i samme situation som dig... Bor i Dk med gode fransk kundskaber...

En idee kunne være at arbejde for et dansk rejse selvskab der har frankrig på deres rejse program. De skal jo hele tiden udvikle nye produkter for at tiltrække turister til franske oplevelser. Kunne også være en idee for DK-FR pigen... Det kunne jo give nogle gode ture for research til frankrig! Men eller se hvad jeg skrev til DK-FR pigen!

Bare en idee ;-D

Kh

Jacob

  • Amino Karma for indlæg: 3
Amino-karma 60
Fra Holeby
Tilmeldt 25. feb 09
Indlæg ialt: 13
David Duun
Skrevet Skrev: 06-03-2009 kl. 01:29

Hej Jacob,

 

Hvis du er businessmand i Frankrig har jeg en Tre bien businesside til dig.

 

Giv mig et praj hvis du vil høre mere.

 

Mvh David

  • Amino Karma for indlæg: 3
Amino-karma 3
Fra Rosheim (Frankrig)
Tilmeldt 29. maj 09
Indlæg ialt: 1
Møller Jørgen Gyldenløve
Skrevet Skrev: 29-08-2009 kl. 16:35

Det kommer jo an på, hvilken aktivitet du har. Hvis det er mindre aktivitet, kan du nøjes med et SARL og en kapital på 1000 € med dig som eneaktionær. Du har brug for en revisor til at starte det op, og det koster ca. 500 € plus indrykning i officielt tidende. I den forbindelse kan han også udarbejde vedtægter efter dine anvisninger. Hvis revisoren skal stå for bogføring, momsregnskab, officielle indberetninger etc. skal du regne med omkostninger på 1500-2000 €  om året (mindre aktivitet). Franske lønninger pålægger selskabet sociale omkostninger på 40% (oveni bruttolønnen), og den ansatte får selv trukket 20%. Man behøver ikke at have ansatte, men skal betale nogle minimumbeløb til diverse kasser, hvis der ikke er ansatte.

Det er vigtigt, at du har et klart forretningsformål og har til hensigt at tjene penge på din aktivitet.. Hvilken virksomhed har du?

Jeg kan være behjælpelig med at rådgive om revisor, oprettelse, eventuelle salgskanaler etc. I hvilket departement har du tænkt dig at starte?

Mvh

Jørgen

jorgen.moller@wanadoo.fr

 

 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)

RSS-feed