För tredje gången denna veckan fick jag idag frågan. "hur går det för dej i dessa svåra tider?" Mitt svar är alltid detsamma: "lågkonjunktur... den är inte jag med i!" Jag vill se om det är fler än jag som anser att det handlar mycket om masspsykos och massmedias negativa inverkan på hur vi människor upplever det som händer och sedan vad som sker i realiteten. Jag är helt övertygad om att många jobb skulle aldrig försvinna om vi hade en positivare bild i massmedia, istället för det problemfokuserade, löpsedelsäljande masshysteri vi upplever idag. Vad hade hänt om vi varje dag fick läsa om vilka möjligheter det finns, vilka branscher som inte har lågkonjunktur, succéhistorier, nya idéer etc. Vissta hade fler insett att det faktiskt inte är så nattsvart som många menar. Jag vägrar vara med i en lågkonjunktur och satsar istället en hälsosam och lönsam tillväxt som leder till att vi kan erbjuda fler människor att bygga upp egna lönsamma verksamheter och därmed slippa vara med i lågkonjunkturen!