på Amino

Hvad er jeres indgangsvinkel til denne gruppe?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
Amino-karma 3.747
Fra Give
Tilmeldt 4. nov 07
Indlæg ialt: 912
Lars Hyldegård
Skrevet Skrev: 28-12-2008 kl. 18:00

Hej Gruppemedlemmer,

Dejligt at se at der hele tiden kommer nye medlemmer i gruppen.

Jeg syntes at det kunne være sjovt at høre lidt om jeres baggrund og evt. høre lidt om hvilke emner indenfor alternativ energi som interesserer jer.

Skriv endelig løs.

Jeg glæder mig til at høre fra jer.

Mvh

Lars H.

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 3.747
Fra Give
Tilmeldt 4. nov 07
Indlæg ialt: 912
Lars Hyldegård
Skrevet Skrev: 28-12-2008 kl. 18:20

Hej til alle i gruppen,

Som jeg har skrevet i et andet indlæg så syntes jeg at det kunne være sjovt hvis vi fortæller lidt om hvem vi er og hvorfor.

Jeg hedder Lars Hyldegård, er 31 år og bosat på Give-egnen.

Jeg driver firmaet Energi-Grossisten på godt og vel fuld tid.

Energi-Grossisten rådgiver, sælger og installerer kvalitetsvarmepumper fra Panasonic.

Jeg har en uddannelsesmæssig baggrund som automatikmekaniker og har gennem en længere årrække arbejdet i både ind- og udland indenfor vindmølleindustrien.

Jeg arbejder desuden med at starte LH Automatikservice op som skal tilbyde komplet automatikservice indenfor industrien, landbruget og andre relevante steder.

Jeg interesserer mig generelt for alternativ energi, men har en professionel indgangsvinkel til vindkraftindustrien.

Jeg glæder mig til at høre lidt om jer andre.

Mvh

Lars H.

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 7
Fra Stakroge
Tilmeldt 23. sep 08
Indlæg ialt: 2
Afc-gruppen
Skrevet Skrev: 02-01-2009 kl. 14:12

Hej alle i denne gruppe.

 

Mit navn er Anders Christensen og kommer fra en lille flække, der hedder Stakroge.

 

Jeg er oprindeligt faglært landmand af uddannelse, men har gennem de sidste mange år været beskæftiget i mange andre brancher. Jeg har en stor interesse for alternativ energiudvinding, og meget af min fritid er de sidste mange år blevet brugt på at finde materiale om emnet. Specielt udvinding af energi fra vores affald har min helt store interesse, og jeg har gennem tiden udviklet nogle teorier og produktionsbeskrivelser, der måske en dag kunne gøres brug af.

Jeg har i flere omgange forsøgt at starte virksomheder op, der havde relation til affaldsenergi, men desværre er det en lidt sammmenspist gruppe, der idag står for `viden´ og produktion i affaldsindustrien. Men jeg giver ikke op! det skal nok lykkes en dag, specielt hvis det lykkes at finde nogle personer der i forvejen er inde i branchen og er villige til at diskuterer emnet.

 

Glæder mig til høre mere om gruppens medlemmer

 

Anders Christensen

Amino-karma 3.747
Fra Give
Tilmeldt 4. nov 07
Indlæg ialt: 912
Lars Hyldegård
Skrevet Skrev: 02-01-2009 kl. 21:45

Hej Anders,

Super godt at høre fra andre i gruppen.

Spændende med dine projekter omkring affaldsenergi, det kunne jeg godt tænke mig at høre meget mere om.

Hvor er det Stakroge ligger henne?

Mvh

Lars H.

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 3.747
Fra Give
Tilmeldt 4. nov 07
Indlæg ialt: 912
Lars Hyldegård
Skrevet Skrev: 02-01-2009 kl. 21:47

Hej igen,

Jeg slog lige Stakroge op på "de gule sider" og fandt ud af at vi næsten er naboer Smile

Vi snakkes.

mvh

Lars H.

  • Amino Karma for indlæg: 3
Amino-karma 7
Fra Stakroge
Tilmeldt 23. sep 08
Indlæg ialt: 2
Afc-gruppen
Skrevet Skrev: 03-01-2009 kl. 17:46

Hej Lars

Ja, vi må have gang i noget debat her i gruppen. Underligt nok snakkes der i disse tider uendeligt meget om verdens fremtidige energiforsyning, og dog lader ingen til at have en kommentar, endsige en mening om emnet. Der er ingen tvivl om, at vi i fremtiden vil se alternative energiformer, beregnet til den almindelige borger. På nuværende tidspunkt er debatten låst fast i alle de forsøg, der er i gang verden over, og derfor tror jeg ikke at menigmand helt forstår mulighederne og nødvendigheden i alternativ energi.

Som jeg ser det, virker det fornuftigt at satse på centrale energianlæg (kraftværker) der forsyner eksempelvis en varmepumpe med strøm. Kunsten kommer så til at bestå i at finde energiformer, der kan køres i stort format. Om det er afbrænding af affald, vindmøller eller bølgeenergi der bliver metoden er vel i og for sig underordnet, hovedsagen er at vi får tingene til at hænge sammen rent miljømæssigt.

De projekter, som jeg selv har beskæftiget mig med, har spændt lige fra rationalisering af nuværende affaldshåndteringsmetoder til energiudnyttelse af komposteret spildevandsslam. Sidstnævnte projekt var iøvrigt vældigt skægt at arbejde med, da det viste sig at være ret så kompliceret. Én ting var den produktionsmæssige side af sagen, som kræver meget viden om biologi og kemi. Én anden var den meget tunge lovgivning på området. Projektet viste mig ihvertfald, at det ikke kun bliver på råvaresiden, at der skal udvikles og forskes, men i særdeleshed trænger lovgivningen til at blive set efter i sømmene. Utroligt mange regulativer og betænkninger gør et sådant projekt næsten umuligt at realisere, da selv hard-core jurister ind i mellem giver fortabt. Dog lader det til, at der bliver løsnet op i forhold til mulighederne indenfor affaldsbranchen, således at det ikke kun er det etablerede i branchen der får mulighederne, men også at andre med en god idé kan få mulighed for at blive hørt.

Havde såmænd også et projekt, der gik ud på at omdanne almindeligt kompost (kendt fra genbrugspladsen) til biobrændsel. Et projekt som senere blev realiseret af en anden aktør på området dog under lidt andre produktionsformer.

Jeg fandt et svar under gruppen "café", hvor du havde givet et svar hvori du bl.a. nævner ønske om udvikling af mindre projekter. Har du selv nogen forslag til, hvad du evt kunne tænke dig, at disse projekter skulle omhandle. Jeg er ret så interesseret i den tankegang, da den kunne føre noget større med sig. Luft gerne dine idéer Smile 

Vh. Anders

Amino-karma 115
Tilmeldt 23. maj 08
Indlæg ialt: 29
Erdania
Skrevet Skrev: 27-02-2009 kl. 22:48

Hej Gruppemedlemmer

Jeg er 42 år og har lige mærket finanskrisens klamme hånd tage mit elskede arbejde, men så får jeg da mere tid til at koncentrere mig om det der interessere mig. Hmm

Jeg er uddannet bygningskonstruktør, sidder her i Bønnerup og overvejer at arbejde videre med alternativt energi, min plan og interesse ligger på sol energi eller solar.

Inden det kommer så vidt vil jeg gerne konstuerer en vandmølle, teorien er på plads og praktikken arbejder jeg med.

Mvh

 

Erik A

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 3.747
Fra Give
Tilmeldt 4. nov 07
Indlæg ialt: 912
Lars Hyldegård
Skrevet Skrev: 03-01-2010 kl. 02:16

Hej,

Rigtig godt nytår til jer alle.

Det er dejligt at se så mange nye medlemmer i gruppen, men det er lidt trist at der ikke er kommet nogen aktivitet ud af alle jer "nye".

Dette er hermed en opfordring til at præsentere jer selv og evt. sætte lidt skub i gruppen.

Mvh

Lars H.

  • Amino Karma for indlæg: 3
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)

RSS-feed