Sammendrag
Grundlæggende handler det om at skabe identitet; at grave ind til, hvad den enkelte virksomhed står for, og hvordan det således bedst muligt kan komme til udtryk - og dette gennem logodesign, visitkort, brochurer, promo.materiale og hjemmesider.
Folk identificerer sig med, og stoler på, bestemte typer af personligheder, som formidles gennem bl.a. den visuelle, grafiske profil. Ser man noget, som taler til én som kunde, vil der opstå et ubevidst tillidsforhold, før den egentlige salgskontakt overhovedet er skabt - et salg begynder i dét øjeblik, kunden ser ens materiale (reklame, logo, hjemmeside etc.).
Enhver virksomhed, der er afhængig af personlig kontakt med kunderne, er det vigtigt at opbygge dette tillidsforhold fra starten af! Derfor handler det ikke 'blot' om et logo, det handler om at skabe identitet og tillid og dernæst at formidle dette videre til kunderne. Og uanset hvad, så betyder det noget! Man vil se investeringen afspejlet i bundlinien, hvis man vel at mærke succesfuldt har udset sig, og ramt, sin målgruppe.