Kompetencer
Corporate branding, markedsføring og kommunikation
- Strategisk branding, markedsføring og kommunikation - BtB, BtC og offentlige instanser.
- Rådgiver og sparring til ledelsen og til interne forretningsområder samt afrapportering - ROI, KPI, etc.
- Markedsførings- og medieplaner – fra strategi til eksekvering (online og offline medier).
- Relations og loyalitetsmarkedsføring, udvikle og implementering af CRM-system og dataprocedurer.
- Kampagner for Newbizz-aktiviteter og lead-generering.
- Tv- og radio-spots (fra storyboard til produktion).
- Fotosession – Image/livsstil og produktbilleder
- Samarbejde med eksterne samarbejdspartnere – reklame-, web- medie og analysebureau samt trykkeri.
Offline marketing
- Kreativ proces med bureau og intern grafiker, gennemførsel og analyse af printannoncer, outdoor, DM.
- Brand og Trade katalog, POS-materiale, brochure, kundemagasin, kunde-/salgsbreve etc.
Web/online marketing
- Web- og onlinestrategi.
- Ansvarlig for implementering af CMS-system, E-commerce, selvbetjeningsløsninger samt andre features, hvor informationsarkitekturen, brugervenlighed har været i fokus vha. løbende brugerundersøgelser; Energifyn.dk, asfyn.dk, fynskenergi.dk, fynskeoptiskenet.dk og kansas.dk
- Web-tv og produktion af indhold.
- SEO/SEM optimering og Google Adwords og analytics.
- Nyhedsmails, banner, QR-koder, mobil-marketing og sociale medier.
Product management
- Optimering af varegrupper, relanceringer og produktudvikling samt forhandlinger af leverandør.
- SCM – fra møbel og arbejdsbeklædningsbranchen
Kommunikation & PR
- Kommunikationsstrategi og –politik samt PR – fra skrivning til pressehåndtering samt rådgiver for ledelse.
Analyse
- Planlægning, gennemførsel og afrapportering af markeds-, image-, kundetilfredsheds- og brugeranalyse.
- Kvalitative/kvantitative analyser, Pre/post test, telefon-/ postalt spørgeinterviews samt fokusgrupper.
Messer & events
- Kreativ proces, budget, planlægning, koordinering og opstilling af messer, events, seminar og konferencer for interne forretningsområder og koncern – nationale og internationale.
Sponsorater - oplevelsesmarketing
- Sponsorstrategi og –politik, indgåelse af sponsorater, aktivering og effektivisere eksponering.
Ledelse
- Daglig ledelse af - op til - 18 medarbejdere.
- 8 års budget- (op til 24 mio. kr.), personale- og ledelsesansvar samt projektledelse.
- Coaching af marketingmedarbejder – optimering af de kreative processer med fokus i markedet, segmenterne og helheden i forretningsforståelsen.
- Coaching af sælgere, rådgivere og kundeservicemedarbejdere.
Salg
- Salgsbudgetter og salgsstrategier. NewBizz, mer- og eftersalg til BtB og BtC.
- Erfaring med kunder og supportere agenter i Tyskland, Holland, Italien, England samt Sverige og Norge.
Tidligere og nuværende ansættelser
Jan. 2012 - Sydfyns Elforsyning A/S
Marketing Project Manager – Marketing og forretningsudvikling
- Ansvarlig for markedsføringsaktiviteter
april 2010 – nov. 2011
tekstil/design Kwintet KANSAS A/S
International Marketing Project Manager (Projektansættelse)
- Brand-DNA – kreativ univers og kommunikation - forankringsproces internt og markedet.
- Koncept- og produktudvikling - projektleder for to nye kollektionslanceringer.
- Ansvarlig for kollektionslancering - fashion-præget arbejdstøj - med bl.a. modeshow på Cph Fashion Week.
- Optimeret den vertikal integration af produkt og marketingaktiviteter i markederne.
- Ansvarlig for brandsitet kansas.dk og sociale medier.
april 2007 – jan. 2010
energi Energi Fyn A/S
Marketingchef – Marketing, kommunikation og product management
- Brand-DNA og strategi for koncernen.
- Udvikling og lancering af nye produkter og koncepter til BtC og BtB.
- Implementering af ny online-marketingplatform til BtC og BtB, øgede web-trafik med 29 %-point og øgede omsætningen med 7 %-point på kommercielle produkter samt kendskabsgraden steg med 12 %-point inden for 100 dage på baggrund af bl.a. målrettede online kampagner og dataindsamling (CRM).
maj 2006 – marts 2007
medie Fynske Medier
Salgschef – Salg, marketing, produkt- og konceptudvikling
- Ansvar for BtB, New-Bizz, fastholdelse samt implementering af branding og markedsføringsstrategi af Gul&Gratis med fokus på markedsudvidelse – resultat: gik fra 4 til 6 dagbladeregioner.
juni 2002 – april 2006
energi DONG Energy A/S
Marketing Manager – relationsmarkedsføring – Salg og marketing
- Branding og Relationsmarkedsføring til BtC og BtB samt analyser og bistod ved udarbejdelse af marketingmaterialer.
- Implementering og optimering af CRM-System og data til marketingaktiviteter.
- Øgede loyaliteten til BtB med 28 %-point og 24 %-point til BtC.
- På 2 mdr. tog 30 % af et nyt marked for et BtB-segment gennem fokuseret Direct marketing via online- og offline-medier samt fysisk kunderelation.
juni 1998 - maj 2002
design møbler Doca Style A/S
International salgs- & marketingkoordinator - eksklusive designmøbler.
- support til agenter, marketing – udarbejdelse af materialer, brochure, herunder fotosessions og planlægning af messer og deltagelse.