Kompetencer
Kompetenceprofil
Konsulent indenfor beskæftigelsesområdet.
Med titler som jobkonsulent, Virksomhedskonsulent, HR - konsulent og AF – konsulent har jeg ca. 4 års erfaring fra dette område. Mine erfaringer er opnået indenfor både stat, kommune og hos private aktører.
Eksempler på opgaver:
• Opsøgende virksomhedskontakt, herunder etablering af længerevarende samarbejdsaftaler
• Udrede og afklare borgernes kompetencer herunder brug af ressourceprofil / arbejdsevne- metoden baseret på opfølgning og tilbagemelding til sagsbehandlere.
• Motiverer borgerne mod realistiske jobønsker, herunder ”sparring”, ”coache” og afklare
• Matche borgernes kompetencer med virksomhedernes behov evt. kompetenceudvikling
• Etablering af virksomhedspraktik, job med løntilskud, fleksjob, skånejob og ordinære jobs samt opfølgning herpå
• Samarbejde med sagsbehandlerne og deltage i visitering, møder, rundbordssamtaler etc.
• Administrative arbejdsopgaver, jobplan, journalskrivning, opfølgning og rapportering
• Undervise og vejlede i jobsøgningsteknikker, herunder motivation og sparring
• Tovholder i forløb for ledige, etablering af jobsøgningsværksted
Nogle opgaver har været præget af rådgivning af borgere og virksomheder i forhold til det såkaldte ” Rummelige Arbejdsmarked”.
Andre opgaver blev overleveret til mig fra sagsbehandlerne efter bestillingsmodellen.
Jeg har desuden deltaget i etablering og afholdelse af formidlingsklubber, vejledningsforløb og kurser for målgruppen. Jeg har etableret ”Sociale kontrakter” og ” Partnerskabsaftaler” med private - og offentlige virksomheder i forhold til fastholdelse, fleks – og skånejobs samt praktik og jobtræning.
Jeg har deltaget i ERFA grupper og netværk på tværs af kommunegrænser samt modtaget undervisning i love og regler fra Landsforeningen for arbejdsmarkedskonsulenter (LfA). Jeg henviser i øvrigt til vedhæftet udtalelse og presseomtale fra min tid i Tørring-Uldum Kommune.
Konsulent indenfor rekruttering og vikarbemanding
I perioden 2003 – 2009 har jeg opnået erfaring med alle branchens elementer. Fra etablering af kundekontakten, afdækning af behov, virksomhedskultur og arbejdsmiljø, udarbejdelse og godkendelse af profiler, jobannoncer, søgning i emnebank, udvælgelse, screening og matchning af kandidater, indkaldelse og afholdelse af samtaler, kontakt til referencer, afholdelse af tests og personprofilanalyser, præsentation af kandidater overfor kunden, opfølgning med mere.
Jeg er certificeret bruger af Thomas International person profil analysen og har haft både salgs- og budgetansvar. Som superbruger af diverse IT værktøjer har jeg også virket som intern underviser af nyansatte.
Salgskonsulent og Eksportsælger
Jeg har opnået erfaring med opsøgende og vedligeholdende salg af både serviceydelser og kapitalvarer til det private og offentlige marked. Det personlige salg har været baseret på både aftalte og uanmeldte besøg. Jeg har kendskab til alle elementer i salgsprocessen fra mødebooking, canvas, planlægning af kundebesøg, behovsanalyse, løsningspræsentation, sambesøg med kollegaer og underleverandører, ordreoptag, ordrebehandling, leverandørkontakt, prisberegning, opfølgning, reklamation, messe-deltagelse i ind og udland, leverandørbesøg, salgsmøder og produktpræsentationer. Som eksport-sælger har jeg opnået erfaring med rejseaktiviteter til kunder i Nordeuropa. På baggrund af min uddannelse fra Den Danske Eksportskole i Herning og merkonom i eksportsalg, har jeg erfaring med salg og markedsføring af produkter til de europæiske markeder.