Opgaveudbyder

Brugerprofil

Freelancer Trine Schonnings
  • Baseret på 0 anmeldelser

Trine Schonnings

Bogense, Danmark

Se kontaktinformationer

Sammendrag




Daglig kontering og bogføring.
Løn afregning /lønbogføring og lønafstemning.
Styring af debitorer – herunder rykning.
Styring af kreditorer – herunder betaling.
Fakturering – diverse afregninger til f. eks aktionærer – provisionsafregninger
Afstemning af banker – mellemregninger mm.
Klargøring til revisor.
Likviditetsstyring.
Bogholderimæssig håndtering af web-shops.
Udarbejdelse af årsregnskaber /årsrapporter
Udarbejdelse af selvangivelser.
Oprydning i bogholderier med fejl.
Konkursbo behandling – etablering af data til kurator.
Import – eksport håndtering af fakturaer – fragtdokumenter mm.
Lageropgørelser.
Opgørelse af igangværende arbejde
Opsætning af nye EDB systemer – C5 og Navision.
Etablering af koncernrapportering mellem dansk moderselskab og udenlandske datterselskaber

Kategori(er)

  • Økonomi & Ledelse - Bogholderi & Regnskab
  • Økonomi & Ledelse - Bogholderisystem - Microsoft Dynamics C5
  • Økonomi & Ledelse - Budgettering

Yderligere information  

Kompetencer

Koncernrapportering fra datterselskab til moderselskab og videre op til sidste
koncern niveau både for regnskaber og budgettering.
Udarbejdelse af årsregnskaber og skatteopgørelser herunder udenlandsk sambeskatning.
Controlleropgaver på alle niveauer – herunder undervisning af økonomifunktioner.
i datterselskaber ( Norge – Sverige – Schweiz – Rusland – Venezuela – Saudi Arabien – Tyrkiet –
Polen – Slovenien – Ungarn – Holland – Tyskland – Canada - Rumænien ).
Etablering af nye datterselskaber – finde kontorer – vælge revisor / advokat – ansætte personale.
Etablering af finansieringsaftaler – valutahåndtering – daglige bankaftaler.
Sætte sig ind i og forholde sig til de problematikker der opstår med lokale skatte / regnskabsregler
Contra danske principper. F.eks. fakturering i Rumænien af management fee.
Gennemgang af økonomifunktion med henblik på at af dække stærke og svage sider.
Optimering af forretningsgange i det daglige arbejde
Implementering af nyt økonomisystem – Navision Financials og C5 og SAP.
Vin & spiritusafgiftshåndtering – emballageafgiftshåndtering.
Håndtering af forskellige regnskabsprincipper med henblik på sammenligning af
regnskaber – med henblik på akkvisition. Østlige contra vestlige regnskabsprincipper.
Transfer pricing – omsat til daglig praktisk håndtering.
Ledelse af bogholderi og konomifunktioner.
Etablering og ledelse af salgsafdeling med 12 medarbejdere og direkte kundebetjening.
Håndtering og styring af lagerfunktion med mange daglige små ordrer samt specialfremstillede varer.
Oprydning i ”kuldsejlede” virksomheder både omkring personale – økonomi og administration
Diverse ad hoc opgaver ……..


Tidligere og nuværende ansættelser

Danionics A/S – koncernøkonom
Fyens Stiftstidende A/S - NovaVision A/S - økonomichef
Leika Danmark A/S - økonomichef
Hydrogas A/S – leder af kundeservice og økonomichef
Dandy A/S – chef controller
H.J. Hansens Vinhandel - regnskabschef
A/S PLM Haustrup Holding – koncernøkonom


Betalingsbetingelser

Der betales pr. time

Uddannelse

HF ( kemi-fyim - matematik )
EDB assistent
HD(R)


Referencer/Portfolio (Links til løste opgaver/Portfolio)

Af kunder kan nævnes – Jensens Bøf hus – A.P. Møller Mærsk – Lydia - APA House – JO EL –
ITW – Alfa Laval – DCHI - Odense Universitets Forlag samt ca. 40 mindre kunder på bogholderi og løn.

Feedback modtaget fra:

Feedback givet til:

Opgaver udbudt

Opgaver vundet

User Stats

  • Har været Amino Freelancer siden: 03-07-2012 Set kontakinfo i alt: 0
  • Udbudte opgaver: 0 Udbudte opgaver afsluttet: 0