Billedet af Don Ø er et typisk gammeldags portrætbillede af en direktør eller koncernchef.
I mine øjne skal det billede primært bruges til at kunne tiltrække og vække tillid hos investorerne (evt. gennem medierne). Det udtrykker styrke, beslutsomhed, overlegenhed og nul imødekommenhed. Kort sagt, en mand du tør betro dine penge....rigtigheden af det sidste kan måske diskuteres i Don Ø's tilfælde
Han nøjes ikke blot med at fyre de underchefer, som ikke performer 150% - han flår hovedet af dem og serverer det for sine piratfisk 
Den type billede er totalt uegnet som portrætbillede for en iværksætter, hvor det skal bruges til at tiltrække kunder. Her er det vigtigt, at billedet fremstiller en person, som er til at snakke med og forstår at sætte sig ind i de problemer, man som kunde skal have løst. Det er noget med at udstråle imødekommenhed og evnen til at lytte. Samtidig Skal det også udstråle dygtighed og i Kristians tilfælde skarphed.
Det rigtige udtryk i billedet opnås gennem en kombination af lyssætning, kropsholdning og efterbehandling.
I tilfældet med Kristians billede lavede vi først en grundig research af business- og advokat-portrætter på internettet, hvor vi udvalgte billeder, som havde den rigtige udstråling. Udfra disse lavede jeg lyssætningen, og så brugte vi ca. 2 timer på selve fotograferingen. I løbet af de to timer var vi igennem 3 foto-runder, hvor vi først tog billeder og derefter gennemgik dem og snakkede om, hvad der virkede og ikke virkede.
En af verdens dygtigste headshot fotografer (Peter Hurley) beregner til sammenligning omkring 4 timer til en headshot-session og tager ca. $1500 for det! Det er en mindre formue for nogle få billeder, men at dømme efter forum-omtaler af ham, tjener folk kassen på de billeder....
Mvh.
Carsten