Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En Amino-succeshistorie

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)
Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Laugesen:

Et par rynker havde gjort det - så du kunne se lidt mere erfaren ud Smile ( og ligne os andre gamle.)

Men det kommer jo nok med alderen.

Den klarer vi hurtigt i Photoshop - det skulle ikke tage mange minutter at gøre ham 20 år ældre Smile

Big SmileCarsten

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 01:09

Henrik Krogh:

Magnus:

Ja, men derfor må han vel gerne nævne billedet?

JA. Min kommentar gik ikke på at nævne men gengive.

Ja i kunne sgu have narret mig (jeg har ikke set noget billede)

Jeg antog at det var en joke, set i lyset af Kristians business med at opretholde lov og orden ifm. med ophavsret, og at det i den forbindelse var en krænkelse af ophavsretten bare at fremkalde et billede i hukommelsen Wink

mvh

Jan

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 07:55

Simply Law:
Derfor har jeg fx valgt det billede til min profil her. Det er vel også "no-nonsense" som i mit slogan?

Ja lige præcis..... Og så ligner du altså heller ikke en psykopat.... Du ser alvorlig ud, men ikke sur, så efter min mening sidder det lige i skabet til formålet - hvilket jo ikke er at sende julekort ud til dine bedsteforældre :)

Man kunne sagtens have fået dig til at se mere intimiderende ud, bl.a. ved at rode med kontrasten osv..... Men Carsten har fundet en rigtigt fin balance - så vær du blot tilfreds med det billede og brug det lystigt i din markedsføring.

Simply Law:
Jeg har selv beskåret billede så det passer ind her på Amino, så den er Carsten ikke ansvarlig for.

Hæ hæ..... Nej det havde jeg gættet mig til..... Bare du lover os at holde dig til juraen og ikke slår dig ned som fotograf, så tror jeg alle er glade :D

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 19:19

Billedet af Don Ø er et typisk gammeldags portrætbillede af en direktør eller  koncernchef.

I mine øjne skal det billede primært bruges til at kunne tiltrække og vække tillid hos investorerne (evt. gennem medierne). Det udtrykker styrke, beslutsomhed, overlegenhed og nul imødekommenhed. Kort sagt, en mand du tør betro dine penge....rigtigheden af det sidste kan måske diskuteres i Don Ø's tilfældeSmile

Han nøjes ikke blot med at fyre de underchefer, som ikke performer 150% - han flår hovedet af dem og serverer det for sine piratfisk Big Smile

Den type billede er totalt uegnet som portrætbillede for en iværksætter, hvor det skal bruges til at tiltrække kunder. Her er det vigtigt, at billedet fremstiller en person, som er til at snakke med og forstår at sætte sig ind i de problemer, man som kunde skal have løst. Det er noget med at udstråle imødekommenhed og evnen til at lytte. Samtidig Skal det også udstråle dygtighed  og i Kristians tilfælde skarphed.

Det rigtige udtryk i billedet opnås gennem en kombination af lyssætning, kropsholdning og efterbehandling.

I tilfældet med Kristians billede lavede vi først en grundig research af business- og advokat-portrætter på internettet, hvor vi udvalgte billeder, som havde den rigtige udstråling. Udfra disse lavede jeg lyssætningen, og så brugte vi ca. 2 timer på selve fotograferingen. I løbet af de to timer var vi igennem 3 foto-runder, hvor vi først tog billeder og derefter gennemgik dem og snakkede om, hvad der virkede og ikke virkede.

En af verdens dygtigste headshot fotografer (Peter Hurley) beregner til sammenligning omkring 4 timer til en headshot-session og tager ca. $1500 for det! Det er en mindre formue for nogle få billeder, men at dømme efter forum-omtaler af ham, tjener folk kassen på de billeder....

Mvh.

Carsten

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 21:42

Tak for den gode gennemgang af portrætfoto, der lærte jeg lidt som jeg sikkert kan bruge senere :-)

Don Ø var ellers yderst mådeholden med pengene. Han levede altid under et ekstremt pres for bare at bruge og bruge penge på spillere til klubben, men han tænkte altid langsigtet og fornuftigt. Hvordan han kunne stå bag så store investeringer på ryggen af en højkonjunktur, det er stadig en gåde for mig. Om nogen, var jeg sikker på at han havde styr på konjunktursvigninger og udnyttelse af disse.

Selvom vi lige har set et hårdt billede af ham, tror jeg simpelthen han blev for blød og skødesløs. Jeg gad godt få hans eget svar, men at indrømme fejl.. det ER hans svage side :-)

Men igen tak for den gode gennemgang af de forskellige erhvervsportrætter. Jeg skal nok selv snart havde taget nogen

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)