Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dit bedste konverteringstrick på din webshop!?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 5. Aug 08
Indlæg ialt: 314
Fra  MYCOMFORT ApS Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er dit bedste trick til en øget konvertering på din webshop?

Har du lavet en lille ændring der øgede konverteringen?

Del dit trick med os andre :-)

Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 10:34

Grønne action-knapper skal man ikke tage fejl af ;)

Dbh. Yngvi

Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 173
Skrevet kl. 10:40

Musik til firmafesten, julefrokosten eller din privatfest? Hent gratis tilbud fra musikerne på bandlist.dk

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 10:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Vil lige slå et slag for en - som jeg ser den - forkert opfattelse. 

Det nytter nødvendigvis ikke noget at gøre "læg i kurv" knappen større eller en anden farve - for hvis problemet er at produktet ikke bliver præsenteret godt nok, eller at teksten ikke er tydelig nok, at produktbilledet ikke er godt nok, at folk slet ikke kan finde produktet - så kan det være lige meget. 

Jeres besøgende går en beslutningsprocess igennem, og i den sidste ende af den beslutningsprocess - når man HAR besluttet sig for at ligge noget i kurven - der kan det være en god ide at have en klar og tydelig "Call to action" - men der, og KUN der, giver det mening. 

Konverteringsoptimering, der går ud over de værste fejl og bommerter i konverteringsflowet - kræver hårdt arbejde, gennemførte analyser, fonuftige teser, relevante test opstillinger og fokus på risikostyring.

Det er nok mit bedste trick - når det kommer til stykket

Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 10:57

Karsten Lund:

Vil lige slå et slag for en - som jeg ser den - forkert opfattelse. 

Det nytter nødvendigvis ikke noget at gøre "læg i kurv" knappen større eller en anden farve - for hvis problemet er at produktet ikke bliver præsenteret godt nok, eller at teksten ikke er tydelig nok, at produktbilledet ikke er godt nok, at folk slet ikke kan finde produktet - så kan det være lige meget

Det er klart at andre ting skal spille før en tydelig call-to-action knap er relevant. Men det ændrer ikke på at grønne knapper springer godt i øjnene og er med til at påvirke i den rigtige retning, når man når til "læg-i-kurv" punktet. Sandsynligheden for at trykke på den, vil jeg mene er større - som flere undersøgesler og tests også viser.

Men jeg giver dig 100 % ret. Kan ikke være mere enig ellers.

Dbh. Yngvi

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 11:09

Yngvi K.:
Det er klart at andre ting skal spille før en tydelig call-to-action knap er relevant. Men det ændrer ikke på at grønne knapper springer godt i øjnene og er med til at påvirke i den rigtige retning, når man når til "læg-i-kurv" punktet. Sandsynligheden for at trykke på den, vil jeg mene er større - som flere undersøgesler og tests også viser.

Nu forstod du ikke vinket med en vognstang, så vil jeg prøve på en lidt mindre pædagogisk metode.

Se fx

http://www.billigvoks.dk/joico/joico_ice_spiker_150ml-2505.html

De omsætter vel for 30-40 millioner årligt, mon ikke de kunne se fordel i at rive de ekstra millioner hvis din lommefilosofi virkede.

Test test test test test test og split test. <--- DET øger konverteringen.

Jimmy

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Skrevet kl. 11:17

Yngvi K.:

Selvom grønne knapper næsten er blevet synonym med "gode råd" om hvad der skal testes, så kræver en højere konvertering meget mere arbejde end som så - jeg ved godt at der er gode og fornuftige tests der viser at det forbedre konverteringen at indsætte en grøn, fremfor en rød knap, men jeg - personligt - ville ikke opfordre til at teste det i blinde. 

At slå sig på en farve, kræver at man forholder sig til realiteterne - og der er rigtigt mange faldgrupper forbundet med knapper - blandt andet kan en større knap blive opfattet som reklame, og derved komme ind under "banner blindhed" der vil resultere i en direkte omvendt effekt end den man ønskede. 

Ydermere, handler call to action knapper mere om KONTRAST end reel farvevalg. Det handler om at gøre call to action SYNLIG, og en grøn knap er ikke i alle tildfælde den mest synlige knap. 

En side (landing page) skal holde sig fra disse 3 ting - og overholde disse 3 principper, og du skal i dit analyse arbejde sørge for at kigge på blandt andet disse 3 målepunkter

Overvej eventuelt om dine sider er med i disse 3 grunde til at du ikke sælger så meget - eller disse.

Nu efter at have lavet usandsynligt meget reklame for min blog om konverteringsoptimering her på AMINO - er det kun fordi mange af de ting som jeg skriver der, er vigtige elementer når det handler om at finde de ting som er relevante at teste.

-Karsten

Tilmeldt 21. Mar 10
Skrevet kl. 13:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Karsten Lund:

Yngvi K.:

Selvom grønne knapper næsten er blevet synonym med "gode råd" om hvad der skal testes, så kræver en højere konvertering meget mere arbejde end som så - jeg ved godt at der er gode og fornuftige tests der viser at det forbedre konverteringen at indsætte en grøn, fremfor en rød knap, men jeg - personligt - ville ikke opfordre til at teste det i blinde. 

At slå sig på en farve, kræver at man forholder sig til realiteterne - og der er rigtigt mange faldgrupper forbundet med knapper - blandt andet kan en større knap blive opfattet som reklame, og derved komme ind under "banner blindhed" der vil resultere i en direkte omvendt effekt end den man ønskede. 

Ydermere, handler call to action knapper mere om KONTRAST end reel farvevalg. Det handler om at gøre call to action SYNLIG, og en grøn knap er ikke i alle tildfælde den mest synlige knap. 

En side (landing page) skal holde sig fra disse 3 ting - og overholde disse 3 principper, og du skal i dit analyse arbejde sørge for at kigge på blandt andet disse 3 målepunkter

Overvej eventuelt om dine sider er med i disse 3 grunde til at du ikke sælger så meget - eller disse.

Nu efter at have lavet usandsynligt meget reklame for min blog om konverteringsoptimering her på AMINO - er det kun fordi mange af de ting som jeg skriver der, er vigtige elementer når det handler om at finde de ting som er relevante at teste.

-Karsten

Nu blev der spurgt efter VORES bedste konverteringstrick og det var det der blev svaret på. Det betyder jo ikke at der er mane andre ting man skal tage højde for.

PS: Det virker lidt som du skriver mest for at reklamere for din blog.

Musik til firmafesten, julefrokosten eller din privatfest? Hent gratis tilbud fra musikerne på bandlist.dk

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Skrevet kl. 13:56

Nu blev der spurgt efter VORES bedste konverteringstrick og det var det der blev svaret på. Det betyder jo ikke at der er mane andre ting man skal tage højde for.

PS: Det virker lidt som du skriver mest for at reklamere for din blog.

Nu har jeg jo på intet tidspunkt sagt til dig at det du siger er forkert, fordi du har sikkert fundet ud af at den grønne knap på bandlist konvertere bedre - men det betyder ikke det er den endelige sandhed om hvor godt en knap virkelig kan konvertere, og du ville konvertere dobbelt så meget, hvis du gjorde mere ud af teksterne, eller kvalificering af den trafik der kommer ind på siden.

At teste 2 dårlige ting op imod hinanden, hvor den ene bare er lidt dårligere end den anden, betyder jo ikke at forretningen er optimeret. Derfor er den individuelle analyse af adfærd, og problemstilling - for hver enkelt webshop eller webside meget vigtig. 

Jeg har på intet tidspunkt klantret dig for dit indlæg, eller fortalt dig at en grøn knap ikke kan være effektiv - jeg stiller bare en mere nuanceret syn på om knappen skal være grøn, gul stor eller lille. 

Og hvis du har læst nogle af de indlæg jeg linker til, er jeg sikker på at du også ville kunne se, at der kommer faktisk en del gode råd til hvad du kan gøre i din e-forretning for at forbedre konverteringen. 

Og så synes jeg måske det er lige lovligt "jante" at begynde at beskylde mig for at den eneste grund jeg har for at svare på indlægget er for at profilere min AMINO blogAMINO

Jeg kommer jo med et reelt syn på det med farvevalg af knapper - og siger - det er min erfaring at det handler mere om at skabe kontrast, end noget andet.

Jeg kan forsikre dig om at alle de råd jeg kommer med her, er først og fremmest nogle jeg ikke er kommet sovende til, og yderligere kan jeg se at hvad virker på webshop A - på ingen måde direkte kan kopieres til webshop B - hvilket gør det lidt problematisk at gå ind at give fulde sandheder om hvad der virkelig konvertere og hvad der ikke gør.

En hver webshop eller website, har en unik sammensætning af strategi, trafik, bruger segmenter, bruger adfærd, kommunikation og produkter/ydelser, hvilket gør at jeg er fortaler for en mere stringent holdning til det at teste - fremfor bare at kræve at der testes løs.

Så - ingen ko på isen mr. Guffe - det var ikke en kritik af dit bedste konverteringstricks som det var et forsøg på at perspektivere hele ideen med et "konverteringstricks"

-Karsten

Tilmeldt 21. Mar 10
Skrevet kl. 14:37

Karsten Lund:
Og så synes jeg måske det er lige lovligt "jante" at begynde at beskylde mig for at den eneste grund jeg har for at svare på indlægget er for at profilere min AMINO blogAMINO

Jamen det beklager jeg. Jeg blev bare lidt provokeret af at der var ikke mindre end 6 links til din blog i et indlæg.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)