Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ungdomshuset t-shirt

Side 5 ud af 13 (125 indlæg)
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Se det kan jeg godt følge. I mine øjne er sådanne mennesker jo - omend ikke samfundsfarlige så sygelige. Det jeg hæfter mig ved er bare at de har den civilretlige ejendomsret til ejendommen, og at de - trods alt - følger de demokratiske spilleregler her i landet, hvad brugerne i ungdomshuset ikke gør.
Herudover syntes jeg det er dybt rystende at se brugere af Ungdomshuset og deres forældre stå frem og sige at de har krav på dit og dat. De har i mine øjne ikke krav på noget som helst. Hvorfor i alverden skal borgere i Københavns kommune og resten af landet betale for at de kan få lov at sidde og fyre fede i en ejendom, bortset fra de tidspunkter hvor de ikke er nede og hente deres bistandshjælp. Jeg er godt klar over at det er hårdt sagt og at man ikke kan skære alle brugerne over en kam men prøv lige at lav en statistik over hvor mange af dem der egentlig forsørger sig selv.   

Jeg kan så også godt se at du ikke anfægter faderhusets ret til at disponere over ejendommen, eller forsvarer "bz''ernes ret til at besætte huset, men blot siger at du hellere vil være i selskab med "bz''erne", og det skal du være i din gode ret. Jeg foretrækker ikke at være i selskab med nogle af dem og bor gudskelov langt væk fra Ungdomshuset. Jeg vil imidlertid også godt slippe for at betale til det, og det vil trods alt være tilfældet når Faderhuset overtager den ejendom som de har erhvervet på almindelig lovlig vis.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 17:21
Hej Bent.

Jeg plejer at tage de udtalelser der kommer fra Ungdomshusets brugere
med et sundt gran salt. En af årsagerne til dette er, at der kommer så
mange forskellige udtalelser, fra forskellige brugere. Eksempelvis har
(de omend ganske sympatiske, når det endelig skal være) bz''erne af
huset på Dorteavej intet at gøre med det officielle Ungdomshus. De er
blot brugere/støttere.  At én bruger af ungdomshuset siger noget,
betyder ikke at alle brugerne - eller "bestyrelsen" i Ungdomshuset
bakker op om det.  Her taler jeg eksempelvis om det fantastiske
guldkorn "Bare fordi man har et skøde, betyder det jo ikke at man ejer
huset".  Pressen kaster sig frådende over disse dummebemærkninger
og sorterer resten fra.

Dertil kommer, at de er unge. Mange af dem. Jeg ville ikke ønske, for
min værste fjende at de skulle forsvares af en 16 årig og dennes
retorik. (se eksempelvis ovenstående).  Jeg kan krumme tæer over udtalelser jeg kom med i den alder.
Det kan vi vist alle.

(Jeg er så i den fantastiske situation, at jeg kan krumme tæer over
udtalelser jeg kommer med på en daglig basis, men det er så en anden
sag) :-)

At de unge siger de har "krav" på noget. Mjae. De havde et
Ungdomshus. Nu har de ikke - og der er ingen udsigter til, at de får et nyt. De har ikke fået nogen officiel forklaring
på hvorfor. Det er mit største problem, i hele denne sag.

Det koster nogle skattekroner at holde huset kørende. Ja. Boo-hoo.

Er det en grund til at lukke det? At det koster penge og at vi,
selvstændige erhvervsdrivende ikke mener, at de unge bruger tiden, i
det hus, vi er med til at betale for,  konstruktivt?  Deres
koncerter, teater-gøgl og folkekøkken. Føj du. Lad dem åbne nogle
webshops i stedet og bidrage til det danske samfund. Puh-lease.

Skattekronerne går til Kunst. De går til Kongehuset. De går til Folkekirken.

Skal jeg kræve folkekirken lukket, fordi den bl.a. lever af mine skattepenge og "ikke gør noget for mig"?

For at bruge dine ord: Hvorfor i alverden skal borgerne i Københavns
kommune og resten af landet betale for, at de kan få lov og sidde og
brænde stearinlys af i en ejendom, når de altså ikke lige er nede og
hente deres statstilskud?

Nu er du skattekonsulent og ved derfor en del mere om skattereglerne,
end jeg gør. Faderhuset nyder, som godkendt trosretning "skattefrihed".
Dette betyder, at de ikke bliver beskattet af pengegaver, de modtager.
Right?  Er det det eneste? Eller nyder de skattelettelser på andre
områder?

For I så fald, er der da i hvert fald overhovedet ingen økonomiske
fordele at hente, ved scenariet "Faderhus i stedet for Ungdomshus".

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 18:30
Diskussionen er bestemt interessant, men kunne I ikke for en gods ordens skyld flytte den til Caféen? Det er vist efterhånden blevet lidt OT her.

Hvis det foregår i cafeen kan det være at flere også vil være med...

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Skrevet kl. 18:42
Du må bære os ud!  Ungdomshuset(tråden) overgiver sig aldrig! *næven i vejret og alt muligt*

:-)

Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 21:23
Hej Lone og Morten

Du har fuldstændig ret Morten; en sådan debat burde nok ligge i Caféen. Men for en god ordens skyld, er jeg sikker på at hverken Lone ligesom jeg ikke selv havde intentioner om føre debatten i en anden retning. Men nogengange tager det ene indlæg det andet og... Ja hovsa; så kommer man måske lidt på vildspor. :)

Så Lone jeg vil ikke ignorere dit brev eller undgå at diskutere sagen yderligere. Men jeg vil foreslå, at vi laver en tråd om emnet i Caféen tager den derfra!? :)

Mvh.

James

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Skrevet kl. 21:32
Jeg vil se en ny tråd oprettet, før jeg flytter mig.  Jeg tror ikke på jeres luftkasteller og løfter om et nyt sted.

(er der overhovedet nogen, der fanger joken i disse indlæg?). Selv
synes jeg, jo som sædvanlig at jeg er helt fantastisk morsom. (hehe)

**Edit: Og i øvrigt helt fantastisk dårlig til at sætte kommaer.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12316
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 21:40
Dato: 16-01-2007 21:31:45 Forfatter: Lone S. Hansen Jeg vil se en ny tråd oprettet, før jeg flytter mig.  Jeg tror ikke på jeres luftkasteller og løfter om et nyt sted.

Jeg morer mig kongeligt, så du har da en tilhører :-))

Dbh Martin
Tilmeldt 30. Oct 05
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 21:50

Lone>

Jeg kunne nu heller ikke lade være at trække på smilebåndet :)

Det kunne være at vi her fra KBH skulle hjælpe jyderne med nogle T-shirt også,..jeg kunne snildt komme på et par emner ;)

Det er en fornøjelse at læse indlæg, hvor forfatteren har brugt den fornødne tid på at sætte sig ind i tingene. Vil lige nævne at jeg hverken stemmer på SF eller Enhedslisten, og formenligt aldrig kommer til det, og tror heller ikke det betyder noget hvilke parti man sympatisere med så længe man besidder en fornuftin portion empati.

Når sandheden skal frem er jeg sg ikke helt vild med punk,pircinger, og pigtrådsmusik, ligesom jeg heller ikke bryder mig om jazz, homoseksualitet og mærkelige sekter, men jeg acceptere at andre mennesker kan lide det.  Mon ikke der et lige akkurat her at katten ligger begravet,..vi er simpelthen ved at blive for selvfede ifht. at kunne identificere os med de "anderledes unge",..Så der er politisk set ingen stemmer at hente i at hjælpe de unge, da det store flertallet følger flokken og ønsker de unge hen hvor peberet gror.  Tænk hvis venner eller kollegaer fik nys om at man faktisk syntes det var rigtigt tarveligt at Købehavns kommune solgte ungdomshuset på et falsk grundlag, bag ryggen på brugerene. Ja det kan snildt koste
både på den venskabelige og den økonomiske front, at sympatisere med fjenden (de anderledes)..

Når man vælger fra kommunens side at pisse så meget på de unge, at tingene går helt galt, mener jeg også at man har et ansvar for at rode bod på problemet igen, og så prøve at forholde sig til sandheden denne gang.

Bent>

Man kan jo ikke forundres over at du som skatterådgiver går op i hvad dine skattepenge går til :) ,...Men alt andet lige, er de penge ungdomshuset koster Københavns kommune årligt, jo kun peanuts ifht. de skatteintægter kommunen går glip af når "de professionelle rådgivere" fra bla. din brance bliver for kreative.   ,..måske en ide til endnu en t-shirt ;) (joke)
Og hvem ved Bent, det kan være at din største fremtidige kunde, lige nu står og steger vegetar-frikadeller i ungdomshuset på jagtvejen.

Mvh.

Tilmeldt 29. Aug 05
Skrevet kl. 21:56
Dato: 16-01-2007 21:31:45 Forfatter: Lone S. Hansen Jeg vil se en ny tråd oprettet, før jeg flytter mig.  Jeg tror ikke på jeres luftkasteller og løfter om et nyt sted.

Måske har du ret. Vi har trods alt fået brugsretten ikke sandt? ;)

Tilmeldt 29. Aug 05
Skrevet kl. 21:57
... Og den køre Thorborg sørger for el, gas og varme. :)
Side 5 ud af 13 (125 indlæg)