Hvem tjener pengene? Dem som brander det... (toppen af pyramiden)
Men hvem gør det hårde arbejde? Butikken... (dem som kommer ind nederst i pyramiden)
Husk at se hele salgsprocessen fra et større perspektiv.
Grunden til at virksomheder bruger rigtig mange penge på markedsføring, er netop for at skille sig ud fra konkurrenterne. Om det er for at sælge et bedre produkt eller sætte fokus på øvrige værdier omkring virksomheden eller produktet er forskelligt.
Vil bestemt ikke mene at den person der står i butikken gør det hårdeste arbejde vedrørende salg. Du kan hurtigt stille spørgsmålet om hvorfor folk overhovedet kommer ind i butikken? Det er næsten med garanti fordi butikken har haft en form for markedsføring. Personen i butikken er altså et led i salgsprocessen, men bestemt ikke den eneste vigtige.
Kan fortælle at jeg for et par år siden, blev inviteret til et møde af nogle bekendte. Det viste sig at være til et emway salgsmøde i en stor hal. Blev så utrolig skuffet over at disse personer af alle var involveret i MLM. Den ene er finansieringsrådgiver, og den anden kunderådgiver i en af landets største banker. Havde svært ved at forstå at de med deres baggrund, var involveret i noget som emway. 