Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MLM og Penn and Teller

Side 9 ud af 9 (90 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan I:

Der er jeg til gengæld lidt uenig. Jeg mener netop, at MLM er kendetegnet ved en pyramide-struktur. Og det er der absolut ikke noget galt i.

[

Hehe...jamen det er da i orden, problemet som jeg ser det, er at jeg reelt kan have 6 led under mig hvis "pyramide" er større end min. Derfor syntes jeg pyramiden kan komme til at se ret underlig ud.

Allan I:

Men hvis nu aviserne også skrev om de legitime MLM forretninger hvor mange faktisk tjener en god sideskilling og enkelte lever af det 100% så ville folks holdning også være mindre skeptisk. Problemet er bare - at de historier kommer aldrig i aviserne - for det sælger ikke aviser. 

Jamen enig det ville da være rart hvis de brugte lidt krudt på succeshistorier. Og nogle gange kunne man ønske at journalisterne gik lidt mere i dybden.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 21:39

Martin Slot:

Hehe...jamen det er da i orden, problemet som jeg ser det, er at jeg reelt kan have 6 led under mig hvis "pyramide" er større end min. Derfor syntes jeg pyramiden kan komme til at se ret underlig ud.

HeHe - nu er du vist bare kontrær. En MLM skeptiker vil jo så bare betegne det som mange pyramider oven på hinanden - hvilket jeg i princippet også selv vil kalde det. Wink

Vi er vel enige om, at for alle i organisationen gælder det om at bygge nedad (i første omgang). Derefter bygger man udad - og så nedad igen. Altså med andre ord - alle laver små pyramider. 

I princippet kunne jeg da godt tænke mig at slippe for pyramide-mærkatet, da det har en negativ klang. På den anden side er jeg også stor tilhænger af, at kalde en spade for en spade. Så jeg er lidt splittet - hvilket også var årsagen til mit første indlæg i denne tråd.

Jeg synes bare det kunne være rart at snakke MLM uden alle fordommene.

Hvis nogen foreslog dig at starte en franchise butik - så ville din første indskydelse jo ikke være at hive alle dem frem, som har fejlet med et franchise koncept - men sådan er det med MLM - man skal først høre om alle de brodne kar og alle rædselshistorierne.

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 22:01

Hvad er det der er farligt ved en pyramide ?

Jeg smider lige et sjov link som også handler om pyramide opbygning.

Big Smile

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 22:18

Som sagt pyramide strukturen ikke tilladt i Danmark ifølge forbrugerombudsmanden ved penge pengetransaktioner

Derfor kommer tit debattere her på amino.dk der har en udenlandske struktur hvor disse penge transaktioner er tilladte .

Dette er ødelægge for alle de gode MLM folk på amino.dk , de fleste danske MLM folk overholder dansklovgivning , dog ved jeg ikke hvorfor de ikke stopper de ulovlige tråde med det samme og MLM folk stod samme og dette målsætning dette erhverv til et erhverv der fremstår som et der overholder dansklovgivning

Vis skulle lykkes at bringe jer meget frem som erhverv , på forumer mv. må simpelthen gør alt , hvad der står i jeres magt at dansklovning overholdes

Hvorfor får i ikke Crew der kan lukke hurtigt de ulovlig tråde, for de ender tit i en mudderkastning.

vi er alle enig om dansklovgivning skal overholdes ,regner jeg med 

http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Love-og-regulering/Retningslinjer-og-vejledninger/Markedsfoeringsloven/mlm

http://en.wikipedia.org/wiki/Multi-level_marketing

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 22:34

Mikael christiansen:

Som sagt pyramide strukturen ikke tilladt i Danmark ifølge forbrugerombudsmanden ved penge pengetransaktioner

Derfor kommer tit debattere her på amino.dk der har en udenlandske struktur hvor disse penge transaktioner er tilladte .

Ja vi er alle enige ... Lov skal holdes.

Har er et uddrag af dit link fra forbrugerombudsmanden

----

Det anses kun for at være pyramidespil, når den økonomiske gevinst hovedsagelig stammer fra indskud fra nye deltagere. Udenfor falder altså de egentlige salgsorganisationer, der er pyramidisk opbygget, de såkaldte Multi Level Marketing virksomheder jf. nedenfor.

Afgrænsningen mellem Multi Level Marketing og pyramidespil beror på en konkret vurdering, men som tommelfingerregel kan man sige, at såfremt der ikke er et salg af reelle produkter, er der tale om et ulovligt pyramidespil.

-----

Hvorfor er det så vi hele tiden ender med denne snak ?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 22:41

Men Michael ... - nu gør du jo lige præcis det, som jeg bitchede over i mine forrige indlæg.

STRUKTUREN er IKKE ulovlig i DK, så længe der er et reelt produktsalg involveret.

Pyramide-SPILLENE er derimod ulovlige - fordi de udelukkende drejer sig om pengetransaktioner.

Alle de store MLM-selskaber; Herbalife, NuSkin, NWA, ACN, BerryEn etc. - som alle har en pyramidelignende struktur - er LOVLIGE i DK.

Edit: Nå, der kom Keld mig lige i forkøbet. Wink

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 22:57

Keld_J:

Mikael christiansen:

Ja vi er alle enige ... Lov skal holdes.

Har er et uddrag af dit link fra forbrugerombudsmanden

----

Det anses kun for at være pyramidespil, når den økonomiske gevinst hovedsagelig stammer fra indskud fra nye deltagere. Udenfor falder altså de egentlige salgsorganisationer, der er pyramidisk opbygget, de såkaldte Multi Level Marketing virksomheder jf. nedenfor.

Afgrænsningen mellem Multi Level Marketing og pyramidespil beror på en konkret vurdering, men som tommelfingerregel kan man sige, at såfremt der ikke er et salg af reelle produkter, er der tale om et ulovligt pyramidespil.

-----

Hvorfor er det så vi hele tiden ender med denne snak ?

Fordi i ikke hurtigt står samme i de tråde der er kommet jeg huske en om belize mv. med pengetransaktioner, ved ikke hvorfor de fik lov stå her på amino.dk

Folk husk hvad skrevet før om det var jer eller ej , har alle et ansvar at de lukkes hurtigt og i er aktive MLM folk i skal simpelthen gør alt for at lukke de ulovlig tråde hurtigt

Husk i kan anmelde dem , jeg vidste ikke alt i starten derfor anmeldte jeg dem ikke.

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Nordborg
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 00:17

Ja kom lige ind igen.

Vi er jo alle enige, er jo også nemmere når man forstår lovgivningen samt er deltager i et MLM foretagen. Som Allan ganske rigtigt siger husker de fleste de dårlige mlm ( spil ) som så kaster dårlig lys over hele branchen. At stoppe tråde jo jo, men jeg bruger mere tiden på at sige til folk at de skal være mere end velkommen at forespørge forbrugerrådet om hvorvidt den virksomhed jeg repræsenterer er lovlig eller ej, ja jeg har endda tilbudt dem 500 kr hvis virksomheden skulle være ulovligt.

Allan du kunne måske have forbrugerombudsmandens fortolkning stående bag på visitkortet med kilde, tjaaa så har de vist ikke mere at spørge om, da man med det samme synligegøre virksomhedens lovlighed, da den jo kun tjener penge på salg af produkter..hmm den ide vil jeg skam selv udføre he,he

Brian

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 08:37

Du er jo fuld af gode ideer Brian!

Tror måske ikke lige, at jeg vil putte fortolkningen bag på visitkortet - men måske have et link liggende handy hvis folk spørger. Wink

Den med at tilbyde folk penge er da egentlig også en ganske sjov gimmick. Og så får man jo også folk til at finde informationen på egen hånd, istedet for at de bare skal tage forhandlerens ord for gode varer.

Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 14:12

Meget er blevet skrevet i denne  tråd og det meste vendt på godt og ondt. Så det eneste jeg vil tilføje er at jeg er stolt over at være beskæftiget indenfor denne branche. Ikke mindst fordi at den virksomhed jeg har valgt at være partner i (LR Health & Beauty Systems) også giver mig mulighed for økonomisk sikkerhed.

Jeg har mulighed for at modtage pension - fra 25.600,- og er stadig berriget til at modtage årsbonus efter gældende regler!

Jeg har mulighed for at lade min forretning gå i arv til mine børn!

Og sidst men ikke mindst kan jeg faktisk vælge at sælge min forretning - hertil skal siges at det er direkte til LR og beløbet er også lagt fast - men muligheden har jeg dog!

Succes raten er høj - for ikke alle har samme ambitioner som jeg! Og det gælder jo i alle livets gange...

Og jeg kommer gerne og laver en forretningspræsentation hvis du bare er det mindste nysgerig Skype-BigSmile det er på ingen måde forpligtende andet end du får en hyggelig stund i mit selvskab og måske bliver inspireret.

Mvh

Anne-Dorthe 

Side 9 ud af 9 (90 indlæg)