Mine standarder behøver jo ikke nødvendigvis være det alle andre finder væsentligt eller brugbart.
Det er flot - og tallene kan jeg ikke argumentere imod - men tallene fortæller ikke om udviklingen udover de 3 år - ligesom det heller ikke fremgår om disse nystartede så rent faktisk laver penge - har overskud - og kan stå distancen on a rainy day. Så er det netop - når vi skal sammenligne med eks. "min" branche at de "Income Disclosure statements" jeg har nævnt er et interessant redskab, et målbart redskab - og ja, det er "min standard", og kan kun opfordre til at ledere i de mange selskab foreslår deres selskab at offentliggøre disse, da de er lige så indiskutable som de tale du har fra vækstfonden. Man kan så omvendt sige at eftersom det jo er forbundet med ekstrem lille investering at involvere sig i MLM, så vil der osse være flere som har tilbøjelighed til at se om det er noget for dem - noget der kan skabe en værdi. At starte en konventionel forretning er alt andet end lige forbundet med langt større risici og helt andre investeringer - hvilket afholder mange fra at forfølge deres gode ideer. Men som du allerede har set, Fama, så bliver vi aldrig nogensinde enige - og det skal vi heller ikke - jeg synes så tilgengæld vi får vendt nogle gode pointer på begge sider af "meningerne".
Det er da ihvertfald et budskab som er kommet frem i denne tråd, eftersom jeg tidligere har "rådgivet" ift. valg af et MLM selskab eller koncept - som helt klart går på at kigge på selskaber som har mere end 2-3 år i felten MED resultater, eftersom statistik siger at overlevelse og evnen til at lave stor omsætning inden denne periode er væsentlig. Når vi sidder her i bette Danmark (og EU for den sags skyld) - og langt, langt de fleste selskaber ekspandere herover FRA USA, så er det råd endnu mere væsentligt. Der er slet ingen grund til at kigge på selskaber som endnu ikke er forbi den kritiske 2-3 års periode. Selskaber der så har rod i EU, ja der må sund fornuft spille ind - og rådet er sådan set ikke anderledes - men gør det jo selvfølgelig sværere fordi det er ens "hjemmemarked" - det er smack down in the middle de starter. Men så er det de andre gyldne råd der skal på banen, som godt backbone produkt, dygtig og erfaren ledelse, en stor pengetank, markedspotentiale, branding, distributor support som tæller.
|
Fama:Der er masser af statistik og tal til rådighed.... F.eks. beretter vækstfonden at overlevelsesraten over en 3-årig periode (efter 2005) har ligget på 55% generelt.... Af en lille sidebemærkning kan det noteres at overlevelsesraten for virksomheder, der har modtaget "Kom-igang-lån" har ligget på 85%.
Lasse
Bliv gratis medlem