Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

AGLOCO: The Internet''s First Economic Network

Side 4 ud af 6 (53 indlæg)
Tilmeldt 10. May 06
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej James

Tak for dit indlæg :-)

Du har ret i, at jeg dybest set ikke kan vide, hvad der kommer til at ske. Jeg tænder på en stor og smuk vision - det vil nogle måske kalde naivt.

Jeg synes dog, at det er positivt at AGLOCO trækker på erfaringer fra  AllAdvantage, som betalte 100 millioner dollars til medlemmer i 1999.  Bl.a. er en af AllAdvantage’s grundlæggere Jim Jorgensen med i det nye AGLOCO team.

Læs her: http://en.wikipedia.org/wiki/Jim_Jorgensen

AllAdvantage gik konkurs ligesom masser af andre Internetbaserede firmaer i dot.com perioden. Men de der var med har jo lært en masse, som kan bruges igen.

I disse tider er der ikke noget, der tyder på, at Internet firmaer går konkurs i stort tal. Og brugernes antal vokser konstant. Så jeg mener, at der er grund til optimisme.

Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 07:36
Hej Bolette

Jeg tror du har forstået mit indlæg rigtigt og det er jeg glad for.

Jeg tør ikke konstatere, om Aglogo er godt eller skidt. Men undersøger man firmaer i samme kategori, så er succesraten yderst kneben. - Der HAR nemlig været rigtig mange firmaer der enten var dårlige eller ligefrem svindel.

Hvis du ikke kender noget til dette, så kan det være fordi du først har opdaget dette marked indenfor nyere tid (indenfor 1 /2 år hvis jeg ikke tager meget fejl).

Til gengæld vil jeg ikke afskrive det faktum, at der er et potentiale i denne måde at operere på. - At der nu og fremover vil komme seriøse udbydere i feltet er derfor meget muligt.
Man kan betragte det som et marked for sig selv: - Men et marked der endnu er meget ustabilt og derfor indebærer en større risikofaktor som man skal/bør tage i betragtning... - Jeg vælger derfor at modsige dig, når du siger at der ikke er noget der tyder på, at mange internet firmaer går konkurs - for det er faktisk hele årsagen til min kritik.

Det er min klare opfattelse, at man skal være dygtig og hurtig for at kunne styre dette marked og tjene godt på det. - Dette er muligvis blevet nemmere og bliver måske nemmere fremover.
Hvis Aglogo beviser sig, at være en af de seriøse udbydere - ja man vil måske endda sige én af pionererne på dette marked... - jamen så opvejes den høje risiko naturligvis med et stort potentiale. Men personligt tør jeg simpelthen ikke, at tage denne risiko uanset hvad potentialet er. - Måske er dette en forkert holdning og måske ikke.
Men uanset hvad, så håber jeg naturligvis på at Aglogo beviser sig at være en god forretning. Jeg ønsker jo ingen dårligdom for dig eller nogen andre, der i modsætning til mig selv vælger at tage denne chance.
  - Man kan jo heller ikke gå med livrem og seler hvis man vil opnå noget stort. - Uanset hvordan man vender og drejer den; så indebærer enhver mulighed en risiko - og enhver risiko rummer muligheder. Der er ingen vej udenom. :)

Det eneste jeg vil appeallere dig om er, at du undersøger alt hvad du kan om din interesse - Aglogo. Der skal gerne være en rød tråd: - Det skal være plausibelt og der skal helst ikke være nogen gråzoner hvad angår de penge der florerer i systemet. - Desuden kan et seriøst firma også ende med at dreje nøglen om, og spekulere i konkurs for den sags skyld. - Så hold dig selv opdateret med hvad der sker (hvilket du sikkert allerede gør) og endnu vigtigere; reager hvis der kommer for meget knas i tandhjulene.

Mvh.

James 

Tilmeldt 10. May 06
Skrevet kl. 17:54

Hej James

Vi kan sagtens forstå hinanden, er jeg sikker på.

Og jeg synes også, at det er fint, at du deler dine overvejelser og bekymringer angående AGLOCO. Det er altid godt at få flere synspunkter på den samme sag.

Jeg er meget fascineret af AGLOCO visionen - så må vi se, hvad der sker i det lange løb.

Jeg holder øje med udviklingen, tegner medlemmer op og er selvfølgelig meget spændt på, hvad der sker når Viewbaren kommer.

På firmaets blog står der i dag følgende:

One of the exciting things about AGLOCO is seeing all of the talk about AGLOCO on blogs and web pages (a Google search now reveals almost 1,000,000 pages around the web). New blogs are springing up all the time to talk solely about AGLOCO and well-established bloggers have taken up AGLOCO recruiting as a hobby

Jeg vender tilbage, når der er interessant nyt.

Tilmeldt 29. Aug 05
Skrevet kl. 19:35
Hej Bolette

Ja jeg synes nu ærligt talt, at det ville være sejt hvis mine tvivl (bekymringer) blev gjort til skamme.
Jeg vil også sige, at Aglogo trods alt virker mere seriøst end det som jeg hidtil har set. - Så jeg er skam stadig meget åben overfor, at Aglogo meget vil kunne stille sig i fronten af dette marked (der er jo "nogen" seriøse som kan se potentialet i det - og hvorfor skulle det ikke være Aglogo interesse).

Personligt bruger jeg et udtryk der lyder noget i stilen med: "Hvorfor skulle et firma vælge at svindle sig til penge, hvis de kan få en rigtig god og legal forretning op og køre?".
Forskellen ligger jo i, at man med svindel kun bliver betalt "1" gang. En god og legal forretning betaler igen og igen.
Det ville ergo være en dårlig forretning at bygge et svindelfirma op på en potent ide. - Ja sågar direkte tåbeligt.

Nu har jeg i hvert fald givet dig mine ærlige og seriøse problemstilling til sagen. Nu hvor dette er gjort, så vil jeg blot støtte op omkring din beslutning og følge med fra sidelinien.

Jeg kan da godt forstå, at du ligesom jeg selv er træt af at arbejde i et pyramidefirma. - Med chefen på toppen der tjener alle pengene og medarbejderne på bunden der arbejder på at tjene penge til toppen. ;)
Indtil modsat er bevist, så er Aglogo også en mulighed for at skabe sit eget og med et indtjeningspotentiale der utopisk set er ulimiteret - dog limiteret af realiteterne. :)

Så held og lykke med det til dig og alle andre der arbejder med Aglogo.

Mvh.

James

Tilmeldt 10. May 06
Skrevet kl. 11:49
Hej igen

Jeg har fundet et indlæg på en blog, som udmærket beskriver mulige scenarier for AGLOCO.

Three Possible Scenarios

*The first is company management completely fails to handle the growth and the company fails. Or, the company lies and the Viewbar does have spyware. The resulting bad PR would no doubt kill the company. Should AGLOCO fail, we as members don’t lose much. Unless you’re one of the few who are spending money on advertising to sign up new members, you won’t lose any money should the company fail. Moreover, if you already surf more than five hours a month, you won’t lose any time either.

*The second scenario is AGLOCO grows like crazy and the IPO is successful. (http://en.wikipedia.org/wiki/Initial_public_offering). In this case, the shares we’ve build up in our account maybe worth a fortune.

*The third scenario is AGLOCO grows like crazy and attracts the attention of the big boys (Google, Yahoo, AOL, etc). Instead of doing an IPO, the company will be like YouTube, and get bought out. However, unlike the YouTube deal, the AGLOCO members will make big money on it. YouTube got huge because of their user base, yet the users got nothing of the $1.65 billion that Google paid.

Which of the three scenarios will come to past? We’ll just have to wait and see. This is one of the cool things about being part of a startup - you never know what might happen. They may fall flat on their face, or they may be the next YouTube.

Hilsen Bolette

Tilmeldt 27. Jan 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:02
Jeg synes Agloco lyder spændende og så koster det jo ikke noget, så det kan jo kun gå én vej.

Tilmeldt 10. May 06
Skrevet kl. 15:31
Hej Moneymaker

Jeg tænker ligesom dig :-)

Bolette

Tilmeldt 10. May 06
Skrevet kl. 16:51

Hej igen

Herunder kan I læse et indlæg fra en blog, som jeg synes er interessant.

Hilsen

Bolette

YouTube Founder Says AGLOCO Wins. That is how I read this statement.

DAVOS, Switzerland (AP) — YouTube co-founder Chad Hurley made news at a meeting of some of the globe’s most powerful people Saturday, announcing that his wildly successful site will start sharing revenue with its millions of users.

Chad Hurley just joined Bill Gates in endorsing exactly what AGLOCO wants to do – give the economic value to the user.

Of course , like Bill Gates ($$$$$), Chad Hurley has already sold his company for $1.6 billion to Google so he can afford to be in a generous mood. And really how much will they share? Google shareholders are hoping not too much.

With AGLOCO — THE Economic Network. No such conflict. The Members are the owners.

EVEN more important. The people building out the network NOW will be sharing in the $1.6 billion – or whatever the value of AGLOCO becomes. This is a huge difference.

Tilmeldt 10. May 06
Skrevet kl. 17:49

Status fra

Brian Greenwald
AGLOCO Development Team

Is AGLOCO on the right track?

In other words, “Are you and I spending our time on a winning effort?”

I think the answer is a resounding YES. And this is even more true today than it was in November when we opened up the Membership website.
Why do I feel that way ?

• We have over 30,000 founding Members who have already actively recruited others
  • We have over 1,000,000 pages on the Internet talking about AGLOCO (per Google search) 
  • We have comments from Bill Gates (and now this week, YouTube Founder Chad Hurley) indicating that we are on the right track 
  • And we have you, probably the most active pre-launch community ever on the Internet. Who else could produce 1,000,000 pages in two months about a company that is still in pre-launch?
    Hilsen
    Bolette, sign-up http://www.agloco.com/r/BBBG9809

Tilmeldt 29. Aug 05
Skrevet kl. 20:12
Hej Bolette

Nu hvor jeg har spurgt en del ind til Agloco, så må det være på sin plads at jeg skriver igen, nu hvor jeg er blevet klogere på det.

Det første jeg vil sige er, at Agloco slet ikke er opbygget på samme måde, som de svindelfirmaer jeg har refereret til.

En forklaring af disse...

Deltagelsen var gratis. Man kunne optjene point til egen annoncering og man kunne købe "enheder" i firmaet, og dermed tjene nogle procenter om dagen på at autosurfe X antal sider.
Den klækelige indtjening blev forklaret med, at annoncørerne betalte store summer af penge for at nå ud til brugerne (hvilket de formegentlig også gjorde). Men man kunne jo regne ud, at dette næppe skabte det store indtjeningspotentiale og ergo var der en gråzone. - Denne blev forklaret ved, at firmaet fra investeringspuljen havde gang i sekundære investeringer af en udefineret størrelse og i det hele taget, så var hele indtjeningen i disse firmaer/programmer yderst udefineret.

I virkeligheden blev den primære omsætning skabt via de enheder som størstedelen af brugerne "investerede" i. Disse penge blev brugt til, at betale de tidligere "investorerer/brugere"... Så der var primært tale om penge der skiftede hænder mellem fra nye brugere til de gamle brugere.

Så det var en slags komination imellem et pyramidespil og et kædebrev på en ganske raffineret måde. - Under alle omstændigheder var det et pengespil.

Jeg kunne hurtigt konstatere, at Agloco er bygget helt anderledes op.

Grundideen ligner til forveksling hinanden. Men der er flere markante forskelle, som klart taler til Aglocos fordel.

Agloco er ikke ligeså profitabelt et system som pengespillene. Men dette er i virkeligheden en god ting, da indtjeningspotentialet dermed også er meget mere reelt. - Regnestykket går ganske pænt op og der er ikke den samme gråzone overhovedet.

Brugerne skal IKKE købe investeringsenheder og i det hele taget ikke betale. - For betalingen kommer fra annoncørerne der køber sig til folks opmærksomhed så at sige.

At annoncører køber folks opmærksomhed er jo ikke noget nyt fænomen. Det er jo simpel reklame og dette "leverer" Agloco, ligesom Agloco leverer øjnene der ser disse reklamer. - Der bliver sagt med andre ord etableret kontakt imellem potentielle kunder og annoncørerne; og mere er der sådan set ikke i det. Og begge parter kan se sig tilfredse.

Jeg har derfor meget svært ved at påstå, at Agloco skulle være risikabelt eller farligt. Man risikerer som max. at spilde sin tid; men dette er jo altid en risiko uanset hvad vi foretager os.

For folk der er nye i MLM kan Agloco være et "sikkert" sted at prøve sig af.

For selvom Agloco ikke er et MLM firma; så kører det efter nogle MLM principper. - Dvs. man gør egentlig det samme; man anbefaler "noget" og modtager betaling via et system.

Det er kort sagt uskyldigt nok og efter min mening ikke et firma man behøver at sætte paraderne op overfor. :)

Mvh.

James

Side 4 ud af 6 (53 indlæg)