Det er altid spændende med nye NM tiltag, personligt har jeg dog kun tid til én ting... Men jeg er da nysgerrig :) Hvem sælger De oplysningerne til bagefter? Hvordan får I jeres penge? Og læser De kun din adfærd på nettet, altså ingen spyware på resten af computeren, som høster personlige oplysninger?
Jeg er klar over, at der er forskel i indtjeningen alt afhængig af hvor mange Du tegner op, og hvor meget De pågældende surfer, men taler vi om et par kr. i timen eller 100? Får Du penge for at signe folk op, eller "kun" ved surfing?
"The Viewbar™ keeps track of your online interests and preferences, and uses that information to deliver the most valuable message to you at the right time. Because privacy is a core principle of AGLOCO, the Viewbar™ communicates with our secure servers in an encrypted fashion to keep your information private."
Dato: 11-12-2006 19:46:22 Forfatter: Lasse H. Kristiansen
''The Viewbar™ keeps track of your online interests and preferences, and uses that information to deliver the most valuable message to you at the right time. Because privacy is a core principle of AGLOCO, the Viewbar™ communicates with our secure servers in an encrypted fashion to keep your information private.''
Valuable message = reklamer. Get it?
Ikke helt, bliver De reklamer vist på min skærm, eller bliver mine oplysninger solgt til et firma, der så sender mig mails med reklamer, rettet ind efter min adfærd på nettet?
"I. Force Majeure. Neither party will be in default or otherwise liable for any delay or failure in its performance under this Membership Agreement where such delay or failure arises by reason of an Act of God, or any government or governmental body, acts of war, the elements, strikes or labor disputes, power or system failures, failure of the Internet, computer hacking, or other causes beyond the control of such party."
Ovenstående er taget fra deres betingelser... Læg især mærke til, "Neither party will be in default or otherwise liable for any delay or failure in its performance under this Membership Agreement where such delay or failure arises by reason of an Act of God", så hvis noget går galt kan De tilskrive det Gud, og hvordan skal man bevise at det ikke er Gud der står bag et nedbrud...
Dato: 11-12-2006 19:46:22 Forfatter: Lasse H. Kristiansen
''The Viewbar™ keeps track of your online interests and preferences, and uses that information to deliver the most valuable message to you at the right time. Because privacy is a core principle of AGLOCO, the Viewbar™ communicates with our secure servers in an encrypted fashion to keep your information private.''
Valuable message = reklamer. Get it?
Ikke helt, bliver De reklamer vist på min skærm, eller bliver mine oplysninger solgt til et firma, der så sender mig mails med reklamer, rettet ind efter min adfærd på nettet?
Ahh okay, så det er ligesom det gamle surf junkey (mener jeg det hed)... Eneste to ulemper ved dét program var, at betalingen for at surfe, var for lav ift. hvad det kostede i strøm at have computeren kørende... Derudover betalte de ikke en del af brugerne... Jeg håber dette program er bedre.... Tak for svaret Lasse :)
Jeg har kun været med i to dage, så jeg ved ikke ALT, men der er masser af info på hjemmesiden.
Men her er forhåbentligt nogle svar på dine spørgsmål.
Citater fra hjemmesiden:
1. Some people have asked: “Is the Viewbar™ some kind of ‘spyware’?” The answer is simple: The Viewbar™ is the opposite of spyware. Spyware sneaks onto your computer without your knowledge or permission, it steals your private information, and it’s nearly impossible to remove. Unlike spyware, the Viewbar™ is completely permission based, it keeps your information private, and you can always turn it off with a single click.
2. Your information will never be sold, rented, or shared with anyone else. Bulletproof privacy is a core commitment of AGLOCO.
3. Regarding payment: Paypal will convert payment to Danish Krone and this is what they say about currency conversion: "PayPal is not a currency dealer and therefore must purchase foreign currencies from its bank. PayPal receives a quoted wholesale rate from its bank (twice a day) and adds a 2.5% spread above this rate to determine the retail foreign exchange rate that is applied to customers who make a transaction that involves a currency conversion (such as a payment in Euros from a U.S. dollarbalance), or a withdrawal of dollars by a U.K. user to his local bank account. The dollars must be converted to pounds sterling before withdrawal."
4. Man får ikke penge på at tegne op, men ved at surfe
5. Hvis du skal kende den konkrete indtjening, må du lave nogle tests i "calculateren"
Jeg har spurgt om "calculateren" viser beløbet i Danske Kroner og fik dette svar: I believe the calculator is in US$ because the company is in the US. To be sure, login and go to the calculator page, then put in 5 for line 1, 5 for line 2, 5 for line 3 and then click the "calculate" button. For me it says 4886.25. If you do it logging in from Denmark and get a different number than 4886.25 then I would say your calculator is country specific and showing you estimated earnings in Krone. Also, please read what agloco says about "Global earning".
Dato: 11-12-2006 21:20:59 Forfatter: Dimitri Hardorff Ahh okay, så det er ligesom det gamle surf junkey (mener jeg det hed)... Eneste to ulemper ved dét program var, at betalingen for at surfe, var for lav ift. hvad det kostede i strøm at have computeren kørende... Derudover betalte de ikke en del af brugerne... Jeg håber dette program er bedre.... Tak for svaret Lasse :)
Velbekomme. :) Ideen er såmænd god nok, hvis de behandler medlemmernes data, som de påstår og generelt har rent mel i posen. Techcrunch har bragt en artikel om dem.
Paypal er en trusted og rigtig god måde at modtage sine penge på, jeg vil dog være nervøs ved at skulle bruge dem, når det gælder NM/MLM/HYIPS/Auto & Manuel Surfs, da de ikke er glade for den type programmer... Det er set før at de har indefrosset konti. "To be sure, login and go to the calculator page, then put in 5 for line 1, 5 for line 2, 5 for line 3 and then click the "calculate" button. For me it says 4886.25. If you do it logging in from Denmark and get a different number than 4886.25 then I would say your calculator is country specific and showing you estimated earnings in Krone." Er det så per måned? Ved at lave 5 nytegninger, lære dem at lave 1 hver, og igen lære deres at lave en hver? Og ved at surfe 1,5 timer per dag? Hvad hvis jeg ikke laver nytegninger men kun surfer?