men jo. problemet er blot at vi gerne vil opsige folks produkt. vi tilbagebetaler blot ikke resistancen.
og jeg vil stadig mene at det er mere sikkert med en skriftlig opsigelse end en mail.
og jeg kan jo ikke gøre som du skriver. blot at lukke for kundens adgang. hvis kunden eks. har betalt for en måned forud. så er jeg for alvor galt på den.
så vi gar sådanset hvad du skriver vi skal gøre. det er bare ikke godt nok for nogle kunder
Jeg kan ikke rigtigt se hvad du får ud af at kende mit navn.
det er Jacob hansen.
så må vi se om det ændrer noget. kender du navnene på de andre som skriver herinde ? og hvilken forskel gør det ? det er jo ikke mit navn der er til salg :)
Way2web: Jeg udbetaler skam heller aldrig allerede indbetalte beløb, det er en helt klar politik og den har jeg heller aldrig haft problemer for. Men jeg kunne aldrig drømme om at sende en rykker for et produkt som en kunde har givet udtryk for denne ikke er tilfreds med, om det er via mail, tlf, anbefalet brev eller røgsignaler...kunden skal ikke forulempes med en rykker hvis jeg på nogen måde kan se at kunden er utilfreds.
Jeg sender kun rykkere/inkasso varsel hvis kunden explicit nægter at betale, hvis kunden har lovet at betale en bestemt dato og så ikke gør det eller hvis kunden gentagende gange overskrider betalingfristen.
Hvis du får en opsigelse per mail så skriver du tilbage til den mailadresse hvor opsigelsen er kommet fra (såfremt den ikke stemmer overens med de email i har registreret henvender i jer til kunden telefonisk eller på anden måde får fat i kunden) i mailen skriver du "vi har modtaget en opsigelse som tilsyneladende er fra jer, er du venlig at gennemlæse denne (vedhæftet) og bekræfte den". Hvis den så bliver bekræftet kan du med god samvittighed føre opsigelsen ud i luften for så kræver det nemlig at en person har adgang til at læse din kundes email, hvilket alle og enhver ikke har.
Men kan du forklare hvordan kan "coronas" sag køre videre så? Hvis det du siger til mig passer skulle du jo bare have sagt til hende "Jeg er ked af at du ikke er tilfreds"...osv, hvis hun har betalt for et helt år har du da ikke mere at skulle have fra hende eller hvordan?
Jeg får ikke noget ud af at kende dit navn, det gør du. Det får dig til at fremstå mere åben og dermed mere ærlig. Jeg kender faktisk navnene på de fleste herinde fordi de offentliggør navnet. Vi er ikke på et eller andet skummelt usenet site hvor man gemmer sig bag sine nicks men i et forum for iværksættere hvor vi forsøger at hjælpe hinanden :)
altså. vi udsender automatisk rykkere. da vi har så mange kuneder at det ellers er umuligt at holde styr på. det plejer nu heller ikke at være problemet. problemet opstår først når kunden har fået sin rykker. så vil de ikke betale og de vil gerne opsige. og det kan de også godt. de skal blot betale for den ydelse som de har modtaget.
her kunne vi godt imødegå kunden. og sige at kunden ikke behøvedes at betale. og det vil vi drøfte internt om det er en mulighed.
det med opsigelse. så virker det lidt bøvlet og vil tage meget af vores tid. og vi er sikret med en underskrift.
nu ved jeg jo ikke hvem "Coronas" er. men vi har ikke krævet flere penge end dem der var skyldige. da kunden sagde op.
altså. hele problematikken drejer sig jo om at det er et lejeprodukt. og hvis du ser på andre firmaer. så har de den samme politik som vi har. eks. webhoteller.
Og fordi nogle andre virksomheder er nogle fjolser giver det også dig ret til at være det?
Jeg udlejer selv webhoteller og servere, og hvis en kunde ringer til mig 2-3 dage inde i en ny betalingsperiode og skælder mig huden fuld over min service og opsiger aftalen beder jeg ham gøre det på skrift til mig via en email og lukker øjeblikketligt hans service uden at kræve flere penge, selvom jeg sådan set er i min fulde ret til at kræve ham for et års leje mere.
Dette har faktisk betydet for mig at mange af mine gamle kunder der har været utilfredse over småting(f.eks. en som flippede over at han ikke kunne få hjælp til at få sin mail op at køre igen efter han have formatteret klokken 2 om natten en weekend uden at betale 495,- kr for den) er kommet tilbage efter at de opdagede at vi sådan set havde meget bedre serviceniveau hvad den slags angår end alle andre.
Så jeg kan faktisk se på bundlinien at det betaler sig at være rimelig overfor sine kunder.
Hej Mikkel, du lyder til at have fattet lidt af mit budskab, nemlig at utilfredse kunder den skal man hurtigst mulig glemme alt om og så komme viedere med de tilfredse
se lige hvor meget tid der er blevet brugt på alle de kunder der har haft W2W, var det ikke bedre at de havde brugt den tid på at yde mig hjælp til ændring at mit layout, så havde de haft en tilfreds kunde i stedet.
nu har jeg ikke betalt forud for et år, jeg kan ikke huske om det var for en månede eller 3 jeg betalte, men pointen
er at jeg forsat fik faturaer og rykkere, selv om jeg havde meddelt dem at jeg ikke ønskede at fortsætte
og der mener jeg at de kræfter de bruger på negative kunder, var bedre brugt på tilfredse kunder
du forstår i hvert fald at gøre en sur kunde til en glad, eller prøver da på det i det mindste...
tænk hvis w2w også gjorde det, så ville denne debat have en halt anden retning...
jeg arbejder ved siden af min shop i servicefaget og vi gør rigtig meget ud af at gøre utilfredse kunde til glade kunder... man kan jo som flere siger ikke bruge de sure til noget som helst positivt.. men det har w2w åbenbart svært ved at se...
snovs (som er bundet på hænder og fødder hos w2w i et år frem, på baggrund af det eksempel som MC gav)
Ud af en tråd på 6 sider er der 5 kunder, der er utilfredse med W2W - og 1 som har givet udtryk for tilfredshed. Om de utilfredse kunder er mange eller få afhænger selvfølgelig af hvor mange kunder W2W har ialt. Man kan selvfølgelig have et motto om, at bare 1 utilfreds kunde er en for mange, men mon ikke alle oplever utilfredse kunder. Hvis jeg skal drage noget positivt ud af denne tråd, så må det være, at Jacob fra W2W flere gange undervejs giver udtryk for, at inddrage input fra denne debat i de videre overvejelser for firmaets politik. Det synes jeg er "mandfolkeagtigt" taget i betragtning at W2W nærmest har fået det glatte lag. Så en debat på Amino har igen hjulpet en iværksætter.
det kan godt være at vi har lænet os lidt for meget op af vores handelsbetingelser. men vi føler også at hvis vi ikke gør det. så har vores retningslinjer ikke nogen effekt. der er jo en grund til at de er der !
i de fleste tilfælde har kunden ikke ret. men jeg vil da helt klart tage opfordringerne til overvejelse. og tilføje lempelser til handelsbetingelerne, eller helt ændre dem på det punkt.
Til dem der ikke tror jeg forstår budskabet om at en sur kunde kan gøre større skade en det man oprindeligt tjente på kunden. så er de helt galt på den. jeg prøver blot på at forklare at kunder altså må tage ansvar for de handlinger som de udfører.
men som sagt. så vil vi overveje ændringer i handelsbetingelser