Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kender I Way2Web & Webitall

Side 13 ud af 21 (202 indlæg)
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 17:34 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej snovs.

man der var din periode allerede udløbet. du var startet på en ny periode.

havde du opsagt før starten på den nye periode. så havde snakken været en hel anden.

altså. som udgangspunkt. så skal kunden naturligvis betale. det er ikke "tilladt" blot at lade være med at betale som i dit tilfælde. det som snakken går på. er at de 30dages opsigelsesfrist skal droppes.

og måske læmpe lidt på hvor hård man skal være over for kunden.

men det er da aldrig acceptabelt at en kunde blot lader være med at betale. så for mig lyder dine anklager som at det er dig der har gjort noget forkert. men det kan så diskuteres om vi skulle have droppet sagen eller ej. for at slippe for at blive hægt ud her på amino !!!

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6571
Fra  TextReactor Skrevet kl. 17:41 | Låst
Dato: 12-08-2007 17:33:45
Forfatter: way2web

man der var din periode allerede udløbet. du var startet på en ny periode.

Så er det nemlig at man lige stikker en finger i jorden..... Hvis kunden i starten af en periode ønsker at opsige og ikke har betalt endnu, hvad betyder det så at man stopper kundens aftale? Er det noget I skal producere for kunden ? nej vel? Så mener jeg ikke at man skal begynde at slås med kunden om at de skal betale for en ny periode.

Afslut dog kundens forhold med et håndtryk og et smil på læben... Det har åbenbart vist sig flere gange at kunderne kommer igen ;)

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 14. Jun 07
Indlæg ialt: 376
Fra  SEOVIS Skrevet kl. 17:47 | Låst
Det ville måske være smart, hvis der før en periode udløber blev sendt en mail om, at nu udløber perioden og at den automatisk vil blive fornyet såfremt, den ikke opsiges inden. Videre kunne man gøre opmærksom på, at manglende betaling for den ny periode vil betragtes som en øjeblikkelig opsigelse, og at kontoen/hjemmesiden/webshoppen etc. lukkes pr. den-og-den dato.

Tilmeldt 4. Jan 06
Skrevet kl. 18:01 | Låst
Hej Henrik og Niels.

jeg forstår godt hvad det hele går ud på. og det har jeg hele tiden gjort. vi syntes blot det er utilstrækkeligt at man skal holde folk i hånden hvis de skal gå over gaden. det er da for søren folks eget ansvar hvad de foretager sig. det er jo ikke en børnehave ??

desuden så har det ikke haft nogen effekt at et par kunder har brokket sig her på amino. men vi vil naturligvis gerne gøre hvad vi kan for at andre kunder ikke føler de kommer i klemme.

PS. vi har lige fået en ny kunde som er gammel kunde. som har flere ubetalte faktura.... og selv om vi nok godt kunne kræve at han betalte det gamle udestående. så gør vi det ikke. altså. vi vurderer hver sag. og i nogle føler kunden at vi handlede forkert. og så prøver vi naturligvis på at ændre os. men vi kan ikke lade vores kunder diktere hvordan vi skal drive vores frma.

så det er ikke altid det kun giver pote hvis man slipper en kunde med et smil og et mere eller mindre tab.

Tilmeldt 4. Jan 06
Skrevet kl. 18:08 | Låst
Hej Niels Henriksen.

vi stak også en finger i jorden. og den var meget varm i dette tilfælde. da kunden var sur over at abb. var ændret til et år. uden accept. til trods for at kunden selv havde bedt om det ! da vi så kunne bevise det. så mente kunden ikke at vi måtte gemme sådanne "samtaler" (ICQ).

plus meget andet som kunden beskyldte os for.

vi slettede faktisk en rykker da kunden var utilfreds. så vi strak os faktisk langt i dette tilfælde. der var jo ikke kun gået  et par dage !

i bund og grund så er det jo svært ikke at gemme info på nettet. da der er logs over det hele.

når . maden kalder. snax

Tilmeldt 16. Jul 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 18:35 | Låst
der var ikke gået særlig mange dage...

jeg havde skrevet mange gange inden den gik til forfald.. jeg hørte ikke noget, først da jeg så at der var kommet rykker gebyr på(få dage efter den skulle have været betalt)

jeg kunne stadig godt tænke mig at  vide hvad det er jeg har beskyldt jer for, for jeg ved ikke hvad det er...

jeg spurgte jer stille og roligt om i gerne måtte gemme samtaler fra msn da jeg ikke vidste hvad reglerne var for dette.. DET VAR IKKE EN BESKYLDNING

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 18:48 | Låst
"Snovs" (som vi forøvrigt heller ikke kender navnet på) og Jacob, var det ikke en ide at i to tog en telefon samtale og blev enige om hvad hver især havde sagt til hinanden og fandt en løsning så i kunne skilles som venner? Det virker lidt umodent at man ikke kan tale sammen uden mæglere, og i såfald er det i mine øjne forhandleren der bør vise sig som den "store" og trække en streg i sandet/holde ryggen rank etc.  Vi andre har jo absolut ingen mulighed for at afgøre hvad der er sket i den her sag.

Ved ikke om snovs har beskyldt jer for noget men han har flere gange dementeret at det var en beskyldning, i mine øjne er det mindst ligeså godt som en undskyldning.

Jacob hvor lang tid har du brugt på vores ven Snovs her? 2 timer? 3 timer? Ligemeget hvad, hvor mange (tilfredse) kunder tror du at du kunne have brugt de 2-3 timer på at hjælpe istedet? "Fuck" de trælse/umulige kunder, betal dem om nødvendigt (drop betalingskravet) for at lade dig være i fred.

Jeg har gjort det alt for mange gange hvor jeg har knoklet min røv i laser, f.eks. har jeg engang knoklet for Udenrigsminsteriet (igennem mellemleverandør) hvor jeg til sidst stod med en regning på 15.000kr som kunden nægtede at betale. Man er paf og fatter ikke at kunden kan være så dum, han undskyldning var at en grafiker kunne have lavet det samme arbejde meget hurtigere. Dertil spurgte jeg ham så hvorfor i alverden han så havde hyret en programmør? Jeg vidste ikke hvad jeg skulle gøre dengang, havde absolut ingen erhversretsmæssig erfaring så jeg lod den smutte.

Min erfaring derfra var at en person som ringer og siger "Jeg skal bruge en programmør til at lave det her grafik" nok ikke burde arbejde med IT og derfor burde jeg nok ikke samarbejde med ham, selvom det gav en stor og flot reference som udenrigsministeriet var det tilsyneladende ikke troværdigt nok et projekt til at regningen blev betalt.

Så du er sku ikke alene med de sure penge, jeg kunne nok have fået noget ud af at hive ham i retten for det. Men så små regninger som det lyder som om i snakker om her kan det ikke betale sig at slås over det eller gå rundt være sur og tvær over det ... for det bliver jeg ihvertfald. Hvis jeg render og er irriteret over kunder der ikke betaler så sover jeg dårligt...og det gider jeg altså ikke.

Så i bedste hippiestil tænker jeg glad karma og vender den anden kind til, OG lærer at vælge mine kunder med endnu mere omhu. (Det her bliver snart en helt personlig coaching session :P)

Tilmeldt 4. Jan 06
Skrevet kl. 19:49 | Låst
Hej snovs.

ja. jeg ved heller ikke hvem, du er med sikkerhed. udover hvad jeg kan huske om en lignende sag. men hvis der er lagt rykker på så er der mindst gået 10dage.

og så vidt jeg husker. så var det ikke angående opsigelse at du skrev før abb. blev fornyet.

du skal være velkommen til at tage kontakt til os pa. mail eller anden måde. og så kan vi sagtens snakke det igennem.

mcsolutions. ja. der er brugt tid på det her. dog ikke flere timer :)

men tro mig. 15K. er en brødkdel af de penge som kunder skylder os. jeg tror vi nærmer os 50.

vi har drevet virksomhed i mange år og ved alt for godt at man kan blive snydt i hoved og r**. derfor tager vi også vores forholdsregler.

tænk på at vi altså også har nogle munde som vi skal føde. derfor kæmper vi for vores penge

Tilmeldt 16. Jul 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 21:50 | Låst
mit navn er karina.

jeg ville skam gerne have ringet til w2w og snakket med dem om dette problem men dette er ikke muligt da al kontakt til dem skal foregå via msn eller mail...

der udover synes jeg det er meget godt klaret at w2w skal skrive her at jeg har beskyldt dem for flere ting når jacob nu skriver at han ikke ved hvem jeg er med sikkerhed...

no mater what så tror jeg ikke vi finder en brugbar løsning, så jeg må bare leve med at være bundet i et år

Tilmeldt 4. Jan 06
Skrevet kl. 22:19 | Låst
Det gør nok ikke den helt store forskel om det foregår over telefonen eller via skrift. dette er jo et glimrende eksempel på at tekst er bedre end tale. hvis vi ikke havde haft på skrift at kunden ønskede at ændre abb. forløb. så kunne vi jo ikke bevise det !

jeg kan ikke huske hvilket ting du præcist beskyldte os for.

0. fejl i vores faktura. (kunden mente at skulle betale for samme ydelse 2 gange)(hvilket ikke var tilfældet)

1. du ville ikke betale den rykker som var pålagt eter 10dage.  (den blev slettet)

2. du opdagede at efter dit eget ønske var betalingsinterval ændret til 1år (det nægtede du)

3. du nægtede at betale

2. påstod at der var forskel på abonnement og betalingsperiode ! ?

3. at vi gemte oplysninger.

4. disse ting blev hevet frem flere gange

efter disse ting var sket. så var vores support pludselig dårlig og du ønskede at opsige.

jeg kan se at der er fremsendt en skriftlig opsigelse 13dage efter dit abonnement var blevet fornyet.

det som hele denne sag udfaldt på og grunden til at vi ikke blot opsagde kunden var at kunden faktisk kun en uge før havde ønsket at opgradere. og havde givet udtryk for at vi havde en super support.

så der går en uge - 14d ages tid. og kunden får en rykker. og så er helvede løs. på trods af at vi har gjort som kunden ønskede og så har vi lige pludselig dårlig support fordi kunden finder ud af at der ikke er råd til at betale næste faktura. men for søren da. så lad da være med at ændre dit abonnement interval til et helt år ???

Jeg tror vi alle er enige om at vi ikke har gjort noget galt her. rent juridisk. så det der diskuteres er om vi for vores egen skyld skulle have fået fred og og lade kundens fejl hænge på os.

set i bakspejlet. så havde det nok sparet os for noget tid. men til en anden gang. så tag lige og tænk dig om inden du køber noget. det er helt og holdent dit eget ansvar. ikke vores.

Side 13 ud af 21 (202 indlæg)