Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Operation X - nu efter Netværksbranchen

Side 20 ud af 23 (223 indlæg)
Fra Vallensbæk
Tilmeldt 17. Mar 07
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 27-04-2007 11:17:00 Forfatter: Lasse Burholt [QUOTE]
Du har just spillet op til dans ---- den kommer du ikke til at se ligge stille hen ;-)
Thrust me ;-)

...griner - det har du sikkert ret i...

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 11:29

For blot at gentage mig selv, så er en lægelig konsultation - før alternativ behandlingsmetoder - et absolut. Men læger fejler jo også og mange mennesker er også gået bort pga. dette faktum. Jeg selv tror ikke på at Noni, Aloe etc. kan helbrede. De er hvad de er: frugtsaft. Men Aloens mange indholdsstoffer/vitalstoffer (pt. kender man til 400) har hjulpet mange med at leve med de "skavanker" vi nu er født med eller arver. Jeg selv er et eksempel. Det er også faktum og ikke plattenslageri. Derfor er det også mange læger som anbefaler Aloe. NONI har jeg selv absolut ingen kendskab til eller mening om. Vigtigst er at man selv danner sig en mening om alternative metoder.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 11:31
Dato: 27-04-2007 11:23:03 Forfatter: Effektiv Markedsføring
''fremfor, at erkende vi selv har bestemt os for en handling.''

Svage mennesker skal ikke udnyttes. De skal beskyttes.

Og vi har ALLE et ansvar for at beskytte dem.

JA, dig og mig.

Vi ved alle, der har med marketing at gøre på et højere plan, at vi kan manipulere folk lige derhen hvor vi vil.

Men at vi KAN er IKKE ensbetydende med, at vi SKAL.

Vi må mærke stemmen inde i os selv og sige: Er det her fair over for dem vi sælger til.

Er jeg inde i en sund udvikling eller er det her et skråplan?

Kan jeg se mine kunder i øjnene i morgen. Om et år? Om 5?

Mvh, Christian

Har du fuldstændig tjek på om alle de kunder, de referencer du har skabt, lever op til de - lovende og rigtige - betragtninger du her kaster i spil?
Tjekker du dine kunder - eller rettere siger du nej til kunder som ønsker din rådgivning formedelst x antal tusinde kroner fordi de ikke lever op til dine overbevisninger...

Eller søgeoptimere du blot (tjener boksen) deres sider, deres marketing, deres virke uden iøvrigt at bekymre dig om hvem de er - og hvad din optimering betyder for markedet, netop det selskabs konkurrenter osv....?

MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:35
> men at hænge en hel branche ud for at have været skyld i det finder jeg ubegrundet.

Det gør jeg heller ikke, men jeg hænger den del af branchen ud som ikke kan finde ud af at holde sig til at fortælle folk ting som der er ordentlige videnskabelige beviser for, og jeg kritiserer de seriøse alternative behandlere for ikke at gøre mere for at adskille deres seriøse arbejde fra de mange kvaksalvere på markedet.

> Dine venner er måske døde på grund af deres valg

Ja, men de valg var drevet af at der netop er kvaksalvere i dette marked, som gør alt hvad de kan for at bilde folk ind at "der er mere mellem himmel og jord ...", at "medicin jo også slår folk ihjel ..." og at "Columbus sagde engang at ... bla bl bla ...". De havde ikke taget de valg de gjorde, hvis det ikke var fordi at nogle pengegriske svin gjorde alt hvad de kunne for at lokke disse mennesker væk fra den etablerede behandling og over til deres dræbende pengecirkus.

Der er en god grund til at det er ulovligt at "hjælpe" med selvmord, men ikke at begå selvmord selv!

Hvis folk vil give 3-400 kroner for en ildelugtende juice så har jeg intet problem med det, hvis de selv er bevidste om at denne ikke gør mere godt en et dejligt glas appelsinjuice (det kan jo være de kan lide den grimme smag ...). Der er også folk der køber tasker til 10-20.000 kroner, som jeg ikke synes er pænere end den jeg har til en brøkdel.

Men hvis dem der køber de dyre tasker er blevet bildt ind, at disse tasker sikrer at de aldrig bliver stoppet i tolden, så er det bedrageri, på samme måde som når der (mere eller mindre direkte) påstås at disse "mirakkelmidler" kan helbrede noget, som der ingen valid videnskabelig dokumentation er for.

Og man kommer ikke udenom at alt for mange af dem der afsætter produkter og behandlinger uden dokumeneteret effekt forsøger at få folk til a tro, at det har effekter som går langt ud over det som kan dokumenteres. Se bare på denne tråd. Der er masser af gode eksempler på hvordan det fortsætter selv her.

Den slags svineri skal bekæmpes.
Fra Vallensbæk
Tilmeldt 17. Mar 07
Skrevet kl. 11:35
Dato: 27-04-2007 11:23:03 Forfatter: Effektiv Markedsføring
Svage mennesker skal ikke udnyttes. De skal beskyttes.

Hej Christian,

Vi er fuldstændig enige.

Jeg vil på ingen måde forsvare folk som ingen situationsfornemmelse har og kun går efter profitten i deres forretning kontra den person de sidder overfor - og det uanset hvilken udfordring den potentielle kunde har. Det handler jo i høj grad også om moral, og som du nævner; tør jeg møde vedkommende på et senere tidspunkt...

Det er jo ofte de "smarte" der ødelægger det for de seriøse. Det sker inden for alle brancher - men især når vi taler behandling og NM, er det en stor udfordring, at komme tilbage på sporet efter nogle uheldige elementer.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 11:42
Dato: 27-04-2007 11:28:56 Forfatter: a-perfect-start

Vigtigst er at man selv danner sig en mening om alternative metoder.

--------------

Selvfølgelig - men man skal ikke se bort fra fakta eller danne en mening på subjektive betragtninger; altså betratninger og meninger som ikke har grobund i forhold til fakta.

For ikke så længe siden blev kiropraktorer anset for at være nogle plattenslagere - men har længe bevist deres værd - og jeg har flere gange gjort brug af - og opnået stor effekt og gavn af netop denne "behandlingsform". Modsat det har jeg eks. utrolig stor forbehold for fysioterapi som jeg giver meget skilling for - men det er baseret på de erfaringer mine venner har gjort sig. Jeg kan have en mening om netop fysioterapi, men kan ikke se bort fra at det for nogen er effektivt, nødvendigt - og bruges.

Af samme grund har jeg prøvet akupunktur - ikke en behandlingsform jeg vil gøre brug af - men skægt at opnå en tilsigtet effekt med nålene.

Når vi taler produkter som indeholder en lang række vigtige og essentielle ting for vores almindelig helse, kan man ikke se bort fra det fuldstændig faktuelle: at vitaminer, mineraler og sporstoffer er vigtige (og har en funktion for sig selv, eller sammen).

At der så evt. er produkter på markedet som måske ligefrem holder eller er lige rigeligt optimistiske - er så en anden sag - de finder selv vejen ud af markedet; for man kan narre mange længe, men ikke alle hele tiden.

Eks. har TNI ikke oplevet et fald i omsætningen i Danmark pga. Operation X - hvilket jo er ulogisk i forhold til de kritiske røster i denne tråd omkring eks. effekt. Derimod ligger markedet underdrejet grundet forhandlernes frustration eller mangel på ny strategi.

Men alle forhandlere og eksisterende kunder fortsætter med at bruge TNJ - det i sig selv er nok for mig, nok for de forhandlere som er MEGET kede af at to idioter (mere skal der jo ikke til!) ødelægger hele grundlaget og al integritet p.g.a. omtale i et populært program på TV, som åbenbart har en større magt over de som faktisk blot følger med som det tynde øl i kritik, fremfor at forholde sig til fakta (gøre sine egne erfaringer, drage sin EGEN mening).

MVH
Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:48
Lasse, salget af hårde stoffer er heller ikke faldet selv efter rigtig mange meget kritiske udsendelser. Betyder det så også at hård narko er godt? Sorry, men det er altså en omvendt form for logik, som måske virker når smarte sælgere skal overbevise mindre "kvikke" købere, men det slipper du altså ikke afsted med hos folk der kan tænke selv :)
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 11:48
Dato: 27-04-2007 11:34:46 Forfatter: Mikkel deMib markedet.

> Dine venner er måske døde på grund af deres valg

Ja, men de valg var drevet af at der netop er kvaksalvere i dette marked

Der vil jo altid være en række valg gennem livet som eks. har været "fejlvalg" og gør at nogen ender i en sygdomssituation som de kunne have undgået hvis de foretog andre valg i livet; såsom IKKE at ryge, såsom at finde et andet arbejde, såsom at følge visse kostråd, såsom ikke at behandle sin vigtigst mekanisme; kroppen som noget der er her altid.. manglende søvn, kost, misbrug, overforbrug... ALT hvad vi gør hver eneste dag er baseret på et valg mellem det ene eller det andet.

Når jeg vælger at være ikke-ryger er det fordi jeg ved at rygning er direkte sundhedsskadeligt - og flere jeg kender er døde af kræft, som meget vel er udløst er rygning. Jeg vælger også at spise så sundt som muligt, men vi lever kun en gang, så jeg forsager ikke chokolade, en tur på McDonalds eller smovser i en god bøf downtown.. jeg gør det bare ikke konsekvent eller hele tiden.

Lever jeg længere? Det vil tiden vise - men de valg jeg gør i dag vil præge min dag imorgen - og mit liv om 20, 30, 40, 50 år.

MVH

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 17. Mar 07
Skrevet kl. 11:50
Dato: 27-04-2007 11:34:46 Forfatter: Mikkel deMib Det gør jeg heller ikke, men jeg hænger den del af branchen ud som ikke kan finde ud af at holde sig til at fortælle folk ting som der er ordentlige videnskabelige beviser for, og jeg kritiserer de seriøse alternative behandlere for ikke at gøre mere for at adskille deres seriøse arbejde fra de mange kvaksalvere på markedet..

Jeg er helt med på hvad du mener, men jeg har lidt svært ved at forestille mig hvordan det praktisk er muligt. Det vil fra nu og til dommedag være en kamp på ord. Den ene vil ikke anerkende den anden for at være videnskabelig nok i forhold til metoder etc. To læger med samme speciale vil sagtens kunne have forskellige meninger om samme sag, ligesom to behandlere eller sælgere kan være uenige om noget de har tilegnet sig samme sted. Det handler ofte om egen opfattelse og holdning til tingene, og det er her jeg tror den største udfordring ligger.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 11:54
Dato: 27-04-2007 11:47:35 Forfatter: Mikkel deMib Lasse, salget af hårde stoffer er heller ikke faldet selv efter rigtig mange meget kritiske udsendelser. Betyder det så også at hård narko er godt? 

Hov, Hov Mikkel... nu blander du tingene sammen og viser klart din helt forkerte vinkling på tingene: Der bliver solgt narko hver eneste dag, fordi det har en effekt i forhold til det markedet efterspørger.

Det er ligeså sikkert om amen i kirken at en bruger af coke, ecstasy STRAKS ville holde op med at bruge kassen på de ting, hvis de var virkningsløse!
Det er HELT SIKKERT! - så ville de finde et andet virkningsfuldt stof!!!

Kom nu ind i kampen --- du alle ved hvad markedsmekanismer er for en størrelse: Hvis ikke dine søgemaskineoptimeringer virkede for selskaberne du flår for penge, så ville de ikke komme igen. Det er HELT sikkert!

Så når jeg refere til at omsætningen ikke er faldet p.g.a. Operation X (selv nu, knap 6 måneder senere) så skyldes det at det eksisterende marked; den eksisterende portefølje har en glæde, gavn, effekt / får opfyldt det de betaler for.

Hvis ikke - så VAR omsætningen faldet - ISÆR fordi forhandlere ligger underdrejet og ikke holder/har holdt møder, træning, pro-aktive i markedet m.m. i samme periode.

MVH

Side 20 ud af 23 (223 indlæg)