Vel der er mange synspunkter - og naturligvis ofte baseret på egne gjorte erfaringer! Markedskrafterne reguleres jo af udbud og efterspørgsel - men husk nu at det alt andet lige er den bedste makroøkonomiske model, men som også rummer muligheder for at "Oversælge"! Når det er sagt så skulle I give jer lidt tid til at læse denne artikel: Fra artiklen til dig der IKKE har "tid" til at læse den - er her lidt af det der er aktuelt i tråden her: Citat: Citat: Under en periode på 12 år udførte jeg # 17.000 obduktioner på 450 forskellige dyrearter og 3500 mennesker, som alle boede nær Zoo, of som udsattes for de samme luftforureninger. Jeg kom frem til dette: Alle dyr og alle mennesker, som # dør af så kaldte naturlige årsager |
Hej Lasse
"Du skriver:
Har du fuldstændig tjek på om alle de kunder, de referencer du har skabt, lever op til de - lovende og rigtige - betragtninger du her kaster i spil?
Tjekker du dine kunder - eller rettere siger du nej til kunder som ønsker din rådgivning formedelst x antal tusinde kroner fordi de ikke lever op til dine overbevisninger...
Eller søgeoptimere du blot (tjener boksen) deres sider, deres marketing, deres virke uden iøvrigt at bekymre dig om hvem de er - og hvad din optimering betyder for markedet, netop det selskabs konkurrenter osv....?
MVH"
Tjekker du dine kunder - eller rettere siger du nej til kunder som ønsker din rådgivning formedelst x antal tusinde kroner fordi de ikke lever op til dine overbevisninger...
Eller søgeoptimere du blot (tjener boksen) deres sider, deres marketing, deres virke uden iøvrigt at bekymre dig om hvem de er - og hvad din optimering betyder for markedet, netop det selskabs konkurrenter osv....?
MVH"
Ja, Lasse, det gør jeg faktisk.
Jeg har sagt nej tak til en god håndfuld i de 10 år jeg har bygget internetløsninger og markedsført dem.
I kroner og ører har jeg fravalgt indtægter på måske 100-200.000.
Og det har jeg ingen problemer med overhovedet.
For det er ikke mistede penge - der er masser af hæderlige mennesker at arbejde for og når de finder ud af, hvordan jeg arbejder, så giver det bare bonus i den sidste ende. Gør mod andre som du ønsker de skal gøre mod dig 

Vedrørende selskabets konkurrenter - ja, så er det jo en del af spillets regler - noget som vi alle må leve med.
Jeg har da også sagt nej til at arbejde for virksomheder, fordi jeg i forvejen har en kunde i samme segment, og hvor jeg ikke kan forsvare over for mig selv at markedsføre begge kunder. Jeg kan jo MEGET hurtigt risikere, at de kommer til at konkurere mod hinanden. Så det vil jeg slet ikke være med til.
Mvh, Christian