Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

WeSecureIT - Andre med problemer?

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 15. Oct 06
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Kan godt se hvad du mener. Men hvis du har 1000 kunder kan det godt være at 999 er tilfredse, men det er næsten altid den sidste man hører fra. Skal man så lade være med at garantere noget fordi der er en der oplever at aftalen tager længere tid at opfylde?

Forestil dig følgende: Jeg skriver på min side: jeg garanterer hurtig levering. En dag sender jeg 20 pakker: Desværre er der 2 kunder der oplever at Post Danmark forkludrer det og der går hele 5 dage, mens de resterende 18 modtager næste dag. Skal jeg så lade være med at garantere hurtig levering?

Hvis jeg har en hjemmeside der hedder jegsælgeræblekagerdererenugegamle.dk kan det godt være det bliver lidt svært med de tal som firmaet lover, og der kan uden tvivl også være andre tilfælde (med alt respekt for det du laver martin, dette er bare for eksemplets skyld, håber du forstår). Skal de så lade være med at garantere 1000 unikke besøgende fordi der engang imellem er nogle tilfælde hvor det viser sig at være vanskeligt? Når man nu har 1000 kunder der er glade og oplever at aftalen er blevet opfyldt uden problemer.

Mange af os ved at vi alle gør vores yderste for at få glade kunder. Nogle gange er der nogle omstædigheder der gør at der er sværere pga. diverse omstændigheder. Og jeg syntes det er helt fair når firmaet så tilbyder at iværksætte endnu en kampagne gratis og dermed viser at de har den gode vilje til at opfylde aftalen. Men de kan da ikke blive ved hvis regningerne ikke bliver betalt.

Hvad skulle jeg selv skrive ved levering: Vi garanterer som udganspunkt hurtig levering (dog undtaget du ikke er hjemme, at Post Danmark leverer til tiden, at der ikke er juletravlt, at din adresse står tydeligt på døren og din adresse er korrekt, at du ikke har et udestående hos ososv)

:)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:40
Man bør kun garantere det man faktisk kan garantere. Der kan så være bøde formuleringer, som "vi lover altid at være søde", eller "Vi leverer altid hurtigt" eller mere faktuelle formuleringer, som "Vi garanterer 1000 besøgende pr. måned" eller "Vi lever altid indenfor 2 dage".

Det kan altid diskuteres om de bløde formuleringer er opfyldt og om det således er rimeligt at reklamere med dem. Men når det kommer til helt faktuelle garantier, så er det i reglen ikke så svært at afgøre. Og hvis ikke man kan levere det man garanterer hver gang, så skal man ikke garantere det, synes jeg. Så bør man i stedet for skrive at man "bestræber sig på ...". Men vigtigst af alt - man bør være konsistent i den måde man markedsfører og sælger en vare på. Jeg synes ikke det er smart, hvis man f.eks. i telefonen siger et, og så skriver noget andet i aftalen.

Men DU, som kunde, har også et ansvar. Som jeg skrev om i mit blogindlæg om garantier, er det dit ansvar at forstå hvad det er du indgår en aftale om. Er du forvirret, så spørg. Bliver du bare mere forvirret af de svar du får, så overvej at bruge en anden leverandør.

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 17:13
Meget vigtigt selv at være obs! Selvfølgelig kan man sige, at det WeSecureIt-sælgeren har solgt er forkert, og at ledelsen burde tage hånd om det - men sælgere er nu engang sælgere. De oversælger og er ofte ikke klar over hvilke problemer det skaber i sidste ende, og det er den Henrik Bang hænger på nu! Ikke at WeSecureIt skal sættes i bås som annoncehajer, men behandl alle sælgere som annoncehajer! Det betyder ikke at man skal svine dem og sige nej, men gå dem på klingen! Tjek hvad de kan og ved! Og hold den mundtlige aftale op imod den skriftlige (inden underskrift!!)... Så undgår man den her slags problemer :)

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Tilmeldt 15. Oct 06
Skrevet kl. 19:55
Mikkel - jeg er ikke uenig i at man kun skal garantere det man kan levere :) Jeg siger bare at der altid kan opstå gråzoner og problemer. Verdenen er ikke sort/hvid. Hvis den var det ville der ikke findes advokater :) 

Selvfølgelig skal man når man indgår aftaler være helt klar over hvad der bliver aftalt og ikke mindst hvordan man forholder sig hvis det ikke går som forventet.

Men jeg forstår ikke Martin hvorfor du skriver  "De lover top-placeringer osv., som de ikke har nogen som helst chance for at levere.", når det slet ikke passer. Det syntes jeg godt nok er groft. Når man i et forum som dette går så hårdt til en virksomhed er det også vigtig at holde sig til faktum! Det kan være ødelæggende for en virksomhed at sprede løgne på den måde. Tænk engang hvis jeg gik ind i et offentligt forum og skrev at din netbutik-løsning spredte virus og bad folk om at samle dig og få sat et stopper for det, fordi jeg i virkeligheden var skuffet over den shop jeg havde købt.

Du har ikke engang - som jeg læser det - kontaktet firmaet og talt med ejeren selv om de har forsøgt at kontakte dig. Du har heller ikke betalt regningerne. Og som jeg ser det er det den som ejeren Henrik hænger på.

Tilmeldt 25. Nov 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 00:30
Hej alle.

Faldt over denne side her lørdag aften, og hvor er den go!

Nå  jeg har da lidt på hjertet omkring Cirkus WeSecureIT.

Jeg har selv været en tur i gyngen med dette firma som Mr. Bang kører.

Som i andre røg jeg også på limpinden ved kun at fokucerer på de "gyldende" 1000 kliks som blev lovet, det lød jo fantastisk, kunder i biksen Yes!!!

Men jeg blev klogere hen af vejen, meget klogere må jeg sige.

For hvad er et klik værd.

Ingen som helst ting, hverken Fakta eller Brugsen tager imod kilk som betaling!!

Indkommende klik er IKKE noget værd, hvis ikke den der klikker er i markedet for at købe nettop det du sælger.

Og det var det jeg oplevede med WesecureIT.

Det som jeg fik var følgende:

Man "markedsførte" et site som ikke havde vores navn på Google, som så var fyldt en masse sider med ord/fraser som de havde taget fra vores site.

Den besøgende blev så ved klik på et af linkene redirected til vores site.

Jeg tror Mikkel deMib vil give mig ret i at det ikke er Googles kop the. Doorways pages hedder det vist.

Nu ved jeg jo ikke om WesecureIT  har ændret strategi siden jeg var i gyngen hos dem, men man betingede sig i kontrakten ret til at bruge det man havde "lavet/opbygget" i anden sammenhæng.

Altså lade redirect pege på et andet site. Se det var smart, for hvis man så fik en utilfreds kunde, så kunne man bare "genbruge" det arbejde man havde lavet, på en ny kunde i samme branche, og wupti så fik han hurtige klik (læs værdiløse klik)

Hvorfor mener jeg at de klik som jeg fik, var værdiløse?

Jo

1: De fleste klik kom ikke fra Danmark, men fra uoplyste kilde!!!!!

2: På den statestik som WeSecureIT leverede var den absolutte topscore: Sitemap!!!!! Hvem søger på Sitemap???????

Kan I se det, 1000 Klik pr. måned med garanti.

I kan få 5000 klik af mig for den halve pris!!!!! Samme kvalitet ( skal lige have hyret resten af familien til at klikke løs)

Som en lille krølle på historien, kan jeg oplyse at man ikke smider noget væk hos WesecureIT

Efter at vi også var forbi Mr. Bangs inkasso advokat, blev hele "vores" opsætning redirected til en af vore konkurenter i en periode. FEDT IKKE!!! 

I øjeblikket sendes alle klik fra vores "gamle opsætning" videre til Godetilbud.dk, Igen totalt værdiløse klik.

Men måske skal Godetilbud.dk bare bruge mange besøgende for at sælge deres vare, som vist må være reklameplads (med mange besøgende)

Så jeg lærte at man skal være rigtig kritisk med hensyn til køb af diverse kliks/optimeringer m.m.

Den kloge narre den mindre kloge, syntes at være reglen.

Ved lidt arbejde selv, får vi nu over 100 klik pr .dag uden at vi betaler nogen for det.

Og en PR på 5/10 er da heller ikke så dårligt.

Hav det rigtigt godt alle sammen

Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 196
Skrevet kl. 01:05
Dato: 25-11-2006 19:54:47 Forfatter: Bente Jakobsen

Men jeg forstår ikke Martin hvorfor du skriver  ''De lover top-placeringer osv., som de ikke har nogen som helst chance for at levere.'', når det slet ikke passer. Det syntes jeg godt nok er groft. Når man i et forum som dette går så hårdt til en virksomhed er det også vigtig at holde sig til faktum! Det kan være ødelæggende for en virksomhed at sprede løgne på den måde. Tænk engang hvis jeg gik ind i et offentligt forum og skrev at din netbutik-løsning spredte virus og bad folk om at samle dig og få sat et stopper for det, fordi jeg i virkeligheden var skuffet over den shop jeg havde købt.

Du har ikke engang - som jeg læser det - kontaktet firmaet og talt med ejeren selv om de har forsøgt at kontakte dig. Du har heller ikke betalt regningerne. Og som jeg ser det er det den som ejeren Henrik hænger på.

Jeg skriver de lover top-placeringer, fordi jeg er af den overbevisning, at det var det sælgeren lovede mig. Men det mundtlige tæller ikke, og sådan er det bare. Jeg forholder mig til det faktum, at jeg er blevet lovet et antal besøgende, som jeg langt fra har fået leveret, selvom det er rigtig lang tid siden, at de efter planen skulle have været leveret. Så står der i aftalen, at de besøgende efterleveres. Det refererer til det sælgeren sagde: At hvis der en måned leveres 100 besøgende for lidt, bliver de selvfølgelig leveret næste måned. Min startdato var 11 januar 2006. Jeg har en aftale i 6 måneder, á 1000 besøgende pr måned. Det giver 6000 i alt. Kampagnen kører endnu, og har i skrivende stund leveret 2345.

Jeg har skrevet mails med Henrik Bang. Jeg har ikke betalt, fordi jeg simpelthen ikke har haft tilliden til, at de kan levere det de skal - selvom de flink har tilbudt at sætte en kampagne ekstra op...

Men jeg vil da gerne fjerne det sidste afsnit, af mit første indlæg i denne tråd, hvis det er så hårdt. Jeg mener dog stadig, at jeg forholder mig til facts. Læs O. Andersens indlæg om hans historie - der har du en næsten tro kopi af min.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 01:12
> Jeg tror Mikkel deMib vil give mig ret i at det ikke er Googles kop the. Doorways pages hedder det vist.

Med den forklaring du giver, ja, så er det det som normlt betegnes som "Doorway Pages" og dem er søgemaskinerne ikke vilde med. Sådanne "Doorway Pages" kan så være cloakede (på flere forskellige måder) eller blot client side redirected. Eller varianter af dette. I alle fald er det det, som søgemaskinerne opfatter som spam, og de smider det ud - hvis de kan finde det. Og det er langt fra alt de finder.

"Kampagne sites" som dette kan sagtens have sin berettigelse og virke fint, men som med alt andet kan det naturligvis også gøres skidt.

"Kliks" er, alt andet lige, en bedre måde at afregne online markedsføring på end det som tidligere var fremherskende - impressions (annoncevisninger). Kliks er trods alt et skridt tættere på en værdi. Den rigtige værdi opstår naturligvis først når et klik bliver til en handling - et køb, en kontakt, et download, en tilmelding etc. Men et klik er et skridt tættere på end en impression. Det næste skridt er konverteringer - og det er der flere og flere i markedet der også afregner på. Det kaldes normalt en CPA-aftale - eller en affiliate-aftale. Her afregnes hverken for impressions eller kliks - men kun for udførte målbare handlinger.

En af de nyeste modeller er det jeg kalder PPE (Pay Per Equity) - det er skridtet efter CPA. Her afregnes med en andel af selskabet i stedet for en pris for hver handling. Så ingen betaling for impressions, kliks eller handlinger - "kun" en bid af virksomheden. Men der er ikke så mange der laver denne type aftaler i dag - og dem der gør er normalt ret konservative med hensyn til hvilke projekter de tager ind. Det er jo meget forståeligt.

Som kunde skal man være opmærksom på en vigtig ting - jo længere nede i afregnings-fødekæden man afregner jo mere ender man med at betale, hvis en kampagne er succesfuld. For hvert skridt flyttes noget mere af risikoen over på din medieleverandør - og den risiko skal der naturligvis betales for. Hvis medieleverandøren så er dygtig, ender du effektivt med at betale mere, end du ville have gjort hvis du selv løb en større del af risikoen. Det er i virkeligheden et spørgsmål om hvor meget gambler man er.

God gammeldags optimering af et website er altid godt. Eller næsten altid. Men det er stort set aldrig en god ide kun at satse på denne ene variant af markedsføring i søgemaskiner. Man bør aldrig satse al sin markedsføring på en kanal - og da slet ikke en, som man ikke selv har fuld kontrol over. Det kan betale sig at sprede indsatsen på flere paralelle strategier. Men det er en længere snak ... :)
Tilmeldt 15. Oct 06
Skrevet kl. 19:17
Hej Martin :)

Jeg ved jo ikke hvad de har solgt i telefonen :) Jeg syntes bare at det var dumt at skrive herinde at de havde lovet noget som ikke passede. Hvad der er aftalt/sagt pr. telefon ved jeg af gode grunde ikke. ;) Selvfølgelig skal man være påpasselig med telefonsalg og altid være helt sikker på hvad der gælder når det IKKE går som forventet (hvis det gør det er alt jo som regel godt) :)

Mikkel ved du hvor man kan læse mere om CPA aftaler?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:25
> Mikkel ved du hvor man kan læse mere om CPA aftaler?

Nej, ikke sådan et bestemt sted. Der skrives og snakkes om det alle mullige steder, der hvor SEO og online marketing ellers diskuteres.
Tilmeldt 15. Oct 06
Skrevet kl. 22:31
oki takker :)
Side 2 ud af 3 (24 indlæg)