Jeg syntes egentlig at du fortæller det endnu bedre i denne:
http://blog.demib.com/performance-based-seo-cpa-seo.html
Og nu referer jeg frit fra leveren:
"Hvis der indgåes en aftale om at nogle søgeord skal på side 1, så gælder alle kneb, for det er sådan jeg får min løn hjem - (som SEO) "
Og så er vi tilbage ved den aftale som er indgået! - hvad er den korrekte ordlyd af den?
Så er der spørgsmålet om Etik i dette!:
Hvad ved lægmand om SEO-tricks, og hvor meget skal man oplyse/informere en novice om.?
Det er klart at de firmaer som får resultaterne frem ved at toptune skyggesider, nok ikke fortæller dette i første afsnit af aftalen, men nok fremhæver nogle helt andre ting. Metoderne som bliver benyttet, og konsekvensen ved at aftalen annulleres bliver at skyggesiderne forsvinder og dermed også de gode resultater, fremgår dette også klart af den aftale man indgår med sit black-hat-seo firma?.
Det er helt klart en øm tå, hos SEO-firmaerne, fordi det nu engang er lettere at optimere en side som ikke skal læses af mennesker men kun er beregnet på søgerobotter, der kan laves meget fikumdik, og nogle har da også fået rap over fingene (eller deres kunder har) når trylleriet er blevet opdaget og hele cirkuset plus det originale domæne er røget på Googles sorte liste, som f.eks. VW eller var det Audi - ret mig gerne der, jeg kan ikke huske hvilken tysk bilforhandler det var der røg i skammekrogen.
De tænker nok ligesom mig - der kører 100km/h hvor jeg kun må køre 80 - så længe det ikke bliver straffet kommer jeg hurtigere til målet, og når jeg har fået min snak med den rare politibetjent, kører jeg da bare 100 km/h igen, indtil næste gang, jeg skal bare holde mig under klippegrænsen, for ellers er det 3 strikes and out.