Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

God eller dårlig SEO?

Side 1 ud af 6 (51 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2317
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, en af mine kolleger har ansat et pro SEO firma til at få hans hjemmeside til at rangere højere på 3-4 keywords, jeg kan nu se at de har oprettet søster sider der ligger tæt op ad domæne navnet med kopi af samme design/hjemmeside, og at de sider nu er begyndt at ranke højere end hans oprindelige side, syntes det virker lidt mærkeligt at lave SEO på denne måde, da de sider der nu ligger højere end hans egen også har andet domænenavn, men dog ligger tæt op ad det oprindelige firmas domænenavn, men det kan se ud som om at det er et andet firma..

Ville mene det var mere pro at få hans egen side til at rangere højere og få trafikken derigennem?

vh Thomas

Watches inspired by fighter jets

Aviator Watches - Pilot Watches - Blue Angels Watch

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 23:17

At designet er ens betyder intet for søgemaskinerne. Bare der ikke er ens tekst er de glade nok!

Hvis at SEO-firmaet har blæst alle konkurrenterne væk med de nye sites ser det pt. godt ud. Hvis de så senere tager fat på hovedsiden så den kommer til at blive placeret bedre vil det jo være helt optimalt.

Det er helt normalt at oprette forskellige sites, for at "stjæle" så meget plads i søgeresultaterne så muligt. Det er der ikke noget hokus-pokus i!

/ Emil Blücher

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2189
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 23:24

Det er en fejt trick som nogle firmaer bruger. Det kaldes en landing page og er en side som bliver totalt optimeret i seo og når kunden er på denne side vil han dårligt opdage at han kommer over på den "rigtige side" når han trykker på et link

Grunden til de laver det på denne måde er endelig smart nok de opnår hurtiger resultater og alle er glade. Næsten for de glemmer at fortælle at kunde skal blive ved med at betale for at have denne placering på google og hvis betalingerne stopper ja så er det bare et tryk på en knap og siden er væk.

Jeg her hørt noget så slemt at et firma er blevet truet af et seo firma. De sagde at hvis han ikke ville betale ville en konkurent temmelig sikkert nok. Det er F. dårlig stil :(

Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Indlæg ialt: 1462
Skrevet kl. 23:45

Thomas Reberholt:

Det er en fejt trick som nogle firmaer bruger. Det kaldes en landing page og er en side som bliver totalt optimeret i seo og når kunden er på denne side vil han dårligt opdage at han kommer over på den "rigtige side" når han trykker på et link.

Det er ret ensporet bare at sige at landingpages er et fejt trick, sådan som jeg har forstået din påstand.

Landingpages kan bestemt bruges med fordel for begge parter.

En landingpage kan f.eks. bruges til reklamekampagner, hvor potentielle kunder via adwords eller lign. lander på en landingpage som forklarer nærmere om den gældende kampagne.

En landingpage er ikke nødvendigvis kun lavet til at trigge besøgende til at tro at de er på hovedsiden.

Mvh. Rune.

Tilføj mig på Twitter

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 23:51

Fejt og fejt. Jeg ville mere syntes at det var fejt hvis mit SEO-firma som jeg havde til at arbejde for mig, ikke benyttede de effektive metoder som alle konkurrenterne benytter, fordi at der stadig sidder nogle der ikke syntes at det er etisk korrekt. Så ville jeg nemlig have svært ved at opnå topplaceringer - og i værste fald spilde en masse penge!

Der er mange SEO-firmaer der ikke har helt rent mel i posen - personligt holder jeg aldrig på landingsider - de bliver oprettet i kundens navn, og bliver kundens ejendom. Hvad kunden så gør med siderne er op til ham / hende.

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2317
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 08:45

tak for jeres kommentarer, det understøtter den samme tvivl jeg havde da jeg så det første gang, netop også fordi min kollega ikke var klar over hvordan de arbejdede for hans penge før han pludselig så et andet firma domæne med samme design der lå højere på samme keywords :-)

Det er et kæmpeproblem hvis hvis han ikke kommer til at eje de "landing pages" og han beslutter at stoppe med at betale for SEO og de så har kontrollen over siderne de har oprettet.

Jeg ville jo mene at det var da mere pro at få hans side til at rangere højere, på en eller anden måde virker det som et snyde trick fordi de ikke er gode nok til at få hans egen side til at ranke højt, eller er det bare mig der syntes det virker forkert?

Hvis det viser sig at det er sådan de fleste pro SEO firmaer arbejder og der ikke er nogen anden måde at få gode resultater på er det måske en metode man selv skulle til at bruge i sit SEO arsenal af våben, jeg er da ihvertfald sulten efter noget trafik på de konkurrence prægede keywords
i google.co.uk!

vh Thomas 

Watches inspired by fighter jets

Aviator Watches - Pilot Watches - Blue Angels Watch

Tilmeldt 10. Apr 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 08:48

Ja

Jeg kender da et program der kan gøre det bedre :) 

Det lyder ikke helt godt det der. 

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 09:03

Det etiske kommer an på hvad firmaerne har indgået af aftale med hinanden.

Hvis der er aftalt at det eksisterende site skal optimeres - syntes jeg det virker suspekt.
og seo-firmaet leverer ikke den aftalte vare. 

Hvis der er aftalt at der skal genereres flere besøgende, - er aftalen vel overholdt.

Men metoden kan jeg ikke stå inde for, og har til formål at "stavnsbinde" en kunde.
Det er dog nok rigtigt at mange firmaer laver arbejdet på den måde, det syntes jeg bare ikke at det bliver mere reelt af.

Det lugter efter min mening meget af disse "internet-telefonbøger" - som kun har til formål at malke så mange penge ud af kunderne som muligt .  

Jeg vil råde dem til at komme ud af aftalen hurtigst muligt, og få dem til at nedlægge de skyggesider som har samme design og indhold som firmaets - det kan man gøre ad juridisk vej hvis de stiller sig på tværs.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 11:32

cpufan:

Det etiske kommer an på hvad firmaerne har indgået af aftale med hinanden.

Hvis der er aftalt at det eksisterende site skal optimeres - syntes jeg det virker suspekt.
og seo-firmaet leverer ikke den aftalte vare. 

Hvis der er aftalt at der skal genereres flere besøgende, - er aftalen vel overholdt.

Men metoden kan jeg ikke stå inde for, og har til formål at "stavnsbinde" en kunde.
Det er dog nok rigtigt at mange firmaer laver arbejdet på den måde, det syntes jeg bare ikke at det bliver mere reelt af.

Det lugter efter min mening meget af disse "internet-telefonbøger" - som kun har til formål at malke så mange penge ud af kunderne som muligt .  

Jeg vil råde dem til at komme ud af aftalen hurtigst muligt, og få dem til at nedlægge de skyggesider som har samme design og indhold som firmaets - det kan man gøre ad juridisk vej hvis de stiller sig på tværs.

Enig det er stort problem dog gør folk det især fordi startbeløbet er lille med om 5 år har du betalt mindste det 5 dobbelt af hvad de dyreste i SEO branchen tager i time såsom Thomas Rosenstand og Mikkel deMib Svendsen de er simpelthen dygtige og penge værd i stedet for de abonnenter ordninger hvor du intet har når du opsiger aftalen , så vælg ikke altid det billigste det er ikke altid det billigste i lægende

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Farum
Tilmeldt 1. Aug 09
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 11:50

Ud fra din beskrivelse er det svært at afgøre præcist hvordan det pågældende firma har oprettet siderne, men det virker ikke som om der er tale om en "landing page". Det virker mere som om der er tale om "shadow domains" som det ikke er meningen at en rigtig bruger nogen sinde skal ind på.

Det er såvidt jeg ved en meget brugt teknik men den er helt klart i "gråzonen". Se f.eks. hvad Google har at sige om emnet: http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.py?hl=en&answer=35291 i afsnittet "What are the most common abuses ..."

Hvorvidt det er "fejt" er et spørgsmål om personlig opfattelse. Min personlige opfattelse er klart på linie med din egen, nemlig at det er en uskik og et blatant forsøg på at omgå intentionen bag søgemaskiner. Men hvis alle omkring en benytter "feje" tricks og éns egen side lider under det kan det jo være svært at holde sig til idealerne.

Mikkel Elmholdt - Freelance softwareudvikler
MEconsult - www.meconsult.dk

Side 1 ud af 6 (51 indlæg)