Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

God eller dårlig SEO?

Side 2 ud af 6 (51 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2317
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

hej det er korrekt at det ikke er en landing page, det er et helt nyoprettet domæne med præcis samme design!

når man så trykker på knapperne i menuen ryger man til den rigtige side og man ser stort set ikke at domænet skifter.

samtidig er der oprettet en helt ny menu i bunden af forsiden med internal linkings på keywords, den metode bruger jeg også selv , altså landing pages, men dette er altså på samme domæne og derfor syntes jeg det er svært at opfatte et pro firma som professionelle når de benytter "shadow domains", det er jo hvad vi andre prøver at undgå og knokler så hårdt med vores egne placeringer som amatører, men i virkeligheden lader det til at det er de professionelle bureauer der er amatørerne med de metoder de bruger som er i greyzonen, men de går vel bare lige til stregen og tænker kun i cash for at overleve da det er deres main profession.

vh Thomas

Watches inspired by fighter jets

Aviator Watches - Pilot Watches - Blue Angels Watch

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 12:38
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Thomas Clausen:

hej det er korrekt at det ikke er en landing page, det er et helt nyoprettet domæne med præcis samme design!

når man så trykker på knapperne i menuen ryger man til den rigtige side og man ser stort set ikke at domænet skifter.

samtidig er der oprettet en helt ny menu i bunden af forsiden med internal linkings på keywords, den metode bruger jeg også selv , altså landing pages, men dette er altså på samme domæne og derfor syntes jeg det er svært at opfatte et pro firma som professionelle når de benytter "shadow domains", det er jo hvad vi andre prøver at undgå og knokler så hårdt med vores egne placeringer som amatører, men i virkeligheden lader det til at det er de professionelle bureauer der er amatørerne med de metoder de bruger som er i greyzonen, men de går vel bare lige til stregen og tænker kun i cash for at overleve da det er deres main profession.

vh Thomas

Arhhhh

Mage til fordomme og generalisering skal man da lede længe efter.

Din ven har hyret en SEO-virksomhed til at lave SEO. De har med garanti forklaret din ven, hvordan de gør det og kan tilbyde det billigere / hurtigere pga. de gør det på deres eget domæne. 

Nu klager han / du over en aftale han har indgået og højst sandsynligt kendte alle præmisserne på. Ønskede din ven at få SEO på sit eget domæne skulle han have indgået en sådan aftale. 

Se lyst på det og vær glad for den ekstra trafik, der kommer. Har det ikke været en god forretning, når bindingsperioden ophører er din ven blevet det klogere. 

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:41
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Helt enig Anders. Det er skæmmende at se folk kommenterer en aftale de slet ikke kender. Pinligt, synes jeg.

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 12:54

Mikkel deMib Svendsen:

Helt enig Anders. Det er skæmmende at se folk kommenterer en aftale de slet ikke kender. Pinligt, synes jeg.

hej, godt at se du er på banen demib, det er jo et spørgsmål til de mere professionelle om det er en ok måde at lave SEO på når det viser sig at det er i gråzonen, men det lader til du er ok med det som pro SEO mand? siden du ikke har andre kommentarer? og jeg prøver netop at finde ud af om det er ok eller om jeg skal råde min kollega til at opsige aftalen hvis det nu viser sig at han ikke får overdraget domænet som de bygger SEO på og derfor kan tvinge ham til at fortsætte for ikke at miste det arbejde der allerede er lagt i det, og dette vil være et problem hvis han ikke får det overdraget.

vh Thomas

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 13:01

Mikkel deMib Svendsen:

Hvem siger jeg ikke kender den? Nu spørger jeg jer hvad i syntes?

Der er aftalt at få hans side til page one på 2 keywords og 2 keywords i top 30, de oplyste også de ville lave andre sider der linkede til ham, dette har han jo selv godkendt, men nu er det mig der sætter spørgsmåltegn ved denne teknik da jeg er mere inde i SEO end ham og vil gerne forstå om det er en ok metode som det tydeligvis ikke er at dømme efter den feedback der er kommet.

vh Thomas

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 13:02

Thomas Clausen:

Mikkel deMib Svendsen:

hej, godt at se du er på banen demib, det er jo et spørgsmål til de mere professionelle om det er en ok måde at lave SEO på når det viser sig at det er i gråzonen, men det lader til du er ok med det som pro SEO mand? siden du ikke har andre kommentarer? og jeg prøver netop at finde ud af om det er ok eller om jeg skal råde min kollega til at opsige aftalen hvis det nu viser sig at han ikke får overdraget domænet som de bygger SEO på og derfor kan tvinge ham til at fortsætte for ikke at miste det arbejde der allerede er lagt i det, og dette vil være et problem hvis han ikke får det overdraget.

vh Thomas

Hele forretningsmodellen ved en sådan aftale bygger på, at aftalen løber i lang tid. I den forbindelse koster det ikke meget fra start for kunden, men SEO-virksomheden har en værdi i at aftalen løber lang tid. 

Derfor vil SEO-virksomheden ikke overdrage domænet uden en pris. Din ven har ikke købt onsite-SEO, men derimod SEO trafik. 

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:05

Thomas, jeg gider ikke bruge tid på at kommentere yderligere på en aftale som jeg ikke kender. Læg hele aftalen ud på Amino, hvis du vil have kommentarer til den. Ellers er det simpelt hen useriøst at kommentere den.

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 13:09

Mikkel deMib Svendsen:

Thomas, jeg gider ikke bruge tid på at kommentere yderligere på en aftale som jeg ikke kender. Læg hele aftalen ud på Amino, hvis du vil have kommentarer til den. Ellers er det simpelt hen useriøst at kommentere den.

Det skal du da heller ikke bruge tid på, det er jo ikke aftalen der er spørgsmålet!

Det er metoden til at opnå trafikken, shadow domains! du har læst hele tråden ikke? ellers er det da pinligt at kommentere noget du ikke har læst først!

vh Thomas

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:12

Thomas, du må vist hellere læse det du skriver selv igen. For det er jo netop "aftalen" du hele tiden henviser til med kommentarer om at SEO-leverandøren har lovet det ene og det andet.

Hvis du vil have professionelle kommentarer må du også give os det korrekte grundlag at gøre det på. Det mangler stadig.

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 13:13

Kan se det er et ømt område jeg berører da det lader til at være en særdeles brugt metode til at opnå gode placeringer selv om det er i grå zonen som flere har påpeget, yderst interssant debat må jeg sige nu :-)

Side 2 ud af 6 (51 indlæg)