Jeg forsøger til stadighed at begrænse mine samtaler over mobiltelefonen, idet jeg får en prikkende hovedpine af at snakke i mobiltlf.
Hovedpinen opstår i den side hvor jeg holder telefonen op til øret.
Nu har jeg skiftet pizzabakkerne ud med færdiglavet mad der skal have 6-7 minutter i mikrobølgeovnen og er nu begyndt at få hovedpine når jeg tænder for mikrobølgeovnen. Det er rimelig ubehageligt.
Jeg kan forestille mig, at der er flere herinde der gør stor brug af mobiltlf. og vil høre om I har haft lignende oplevelser.
Hverken mobil eller microovn genere mig, selvom jeg har noget nær et storforbrug af begge dele :)
Men er enig, et headset kan måske hjælpe lidt på dit problemet.
Man hører tit om at mobil stråler skulle være farlige, så derfor kan det sikkert også sagtens være man kan få hovedpine af dem, jeg har dog svært ved lige at gennemskue microovnen, om den også sender nogle stråler ud som kan give hovedpine?
"Jeg vil tro microbøgeovnen også udsender en form for stråler."
Jae - mikrobølgeovne har det med at udsende det der hedder mikrobølger Det er faktisk lyd, der får vandmolekyler til at "danse" så de bliver varme. Det er derfor man ikke kan varme noget i en mikrobølgeovn, som ikke indeholder vand.
Ja, I know.. Jeg skulle også bare lige spille lidt frisk :) Sorry..
Jeg tror det der giver dig hovedpine er lyd. Man kan høre meget mere end hvad man umiddelbart kan opfatte - jeg kan for eksempel høre strømmen i mit væggeur - og når jeg fortæller folk om det glor de lidt skægt på mig - lige indtil jeg var testperson til en række lytteforsøg her på DTU hvor jeg bor, og fik at vide, at jeg hører så godt, at de reelt ikke kunne bruge mig som testperson..
Jeg tror dog ikke det er noget du skal være bange for - du skal bare lære at afspænde. Og så skal du IKKE købe et headset med ledning, fordi den fungerer som en kæmpe antenne der sender signalet lige ind i dit øre og ind i hjernen. (en helt anden ting er, at jeg synes folk generelt ser lidt dumme ud med headset, men det er jo selvfølgelig smag og behag..)
Mht. microbølgeovnen, så køb en af et bedre mærke - jeg kan selv godt tvivle på hvor gode dem til ingen penge er for helbredet - og microbølger er altså ikke for sjov..
Jeg bruger selv headset hvis jeg husker at have det i nærheden. Det er også lettere hvis man skal tage notater m.m. at man så har begge hænder fri.
Men har dog aldrig oplevet at få hovedpine direkte af at bruge mobiltelefoner - eller mikrobølgeovne for den sags skyld.
Jeg går dog og spekulerer lidt på en hel anden ting: Alle snakke om risikoen for kræft m.m. i hjernen fordi man går med telefonen tæt på hjernen når man taler i den. Men hvad med rumpen?? Jeg har selv min telefon i baglommen det meste af dagen - eller i forlommen - det kommer lidt an på om jeg skal sidde meget og hvilke bukser jeg har på. Men det vil jo i realiteten udsætte min bagdel og/eller ædlere dele for stråling - godt nok er den lav, da jeg logisk nok ikke taler i telefonen imens den befinder sig i dette område - men området kan til gengæld snilt blive udsat for denne lave stråling i 10-14 timer om dagen hvér dag....