Haha nu tror jeg sq rumpen er en del mindre følsom end hjernen er, for det første har du jo en del mere fedt strålerne skal trænge igennem til, for det andet er det jo MINIMALT hvad en telefon udsender af stråler, især når den ikke er i brug.
Men jo risikoen er der sikkert, men okay så er der jo en risiko ved alt.
Ja du må sgu undskylde, men jeg sidder også og glor skægt, du skriver du kan høre strømmen i dit vækkeur, øhh kan du ikke lige forklare det lidt nærmere
Det forstår jeg godt. Det er lissom det sitrer og snurrer ganske stille. Måske er det en løs forbindelse jeg kan høre.. Det er lidt som når man står ved en højspændningsledning - der synes jeg man meget tydeligt kan høre noget der brummer..
Det er lidt i stil med at man kan høre når et fjernsyn er tændt (selvom der er slukket for lyden) - det siger så mere som en slags højfrekvent hyletone.. Det må du da selv kende..
Jeg bruger til tider en del mobiltelefon, men har aldrig haft problemer med hovedpine.
Jeg tror ikke på at det er stråling der giver dig hovedpine, det er snarer dårlig lydkvalitet i telefonen der er problemet. Jeg brugte engang meget hovedtelefoner, og fik ondt i ører og hoved efter noget tids brug. Jeg købte et sæt af bedre kvalitet, og det løste faktisk problemet. Det samme har jeg oplevet med PC højttalere...
Mht. headset er der flere undersøgelser der viser, at det er lige så skadeligt, hvis ikke værre, hvis man bruger ledningsbaserede headsets. Ledningen virker nemlig som en antenne som opfanger og leder radiobølgerne direkte til hovedet. Og de fikse bluetooth headsets er forsynet med en 2.4GHz radio sender/modtager, så her er man heller ikke fri for problemet - det skal dog siges af bluetooth sender med en væsentlig lavere effekt end en mobiltelefon.
Hahaha - Ja det er tankevækkende, man kan godt blive lidt paranoid engang imellem - den ligger der og opdaterer i bukserne (mobilen altså ;o) - kan fanme ik være sundt for de ædle dele.
Tager nogle gange mig selv i at tage mobilen op af lommen og lægge den mellem benene når jeg kører bil - så går der en paranoid djævel i mig og jeg skynder at lægge den over på passagersædet - langt væk fra dupont & dupont...
Måske derfor at vi oplever færre og færre børn pr. husstand? Soldaterne er simpelthen strålet ihjel ;o)
Jeg kan huske at Storno (tidl. dansk mobilproducent - NMT) i sin tid skrev i deres manualer, at mobiltelefonen ikke måtte holdes for tæt på de ædlere dele
Jeg forsøger til stadighed at begrænse mine samtaler over mobiltelefonen, idet jeg får en prikkende hovedpine af at snakke i mobiltlf.
Hovedpinen opstår i den side hvor jeg holder telefonen op til øret.
Nu har jeg skiftet pizzabakkerne ud med færdiglavet mad der skal have 6-7 minutter i mikrobølgeovnen og er nu begyndt at få hovedpine når jeg tænder for mikrobølgeovnen. Det er rimelig ubehageligt.
Jeg kan forestille mig, at der er flere herinde der gør stor brug af mobiltlf. og vil høre om I har haft lignende oplevelser.
Hilsen Morten
Ikke for at nedgøre dig men lyder lidt "pysset" godt nok kan man få lidt ondt af mobilen, grundet den opvarmning den laver. men at du skulle få ondt af 6 min af mikroen... tja. det kan også bare være at alt det færdiglavet mad du spiser gør dig "lad", ingen udluftning, for lang tid foran din pc og generelt ikke drikker nok vand(ikke saft men ren postevand) og fugt/grøntsager.. alt dette gør at man kan få hovedpine ret hurtigt... Plus en form for motion gør også godt, herunder kan en god lang gå tur være en option