Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hovedpine efter mobilsnak

Side 3 ud af 4 (40 indlæg)
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hehehe... fed tråd... I er sgu morsomme (forstå mig nu ret, det har været skideskægt at sidde og læse indlæggene igennem)

Mht. mobilen så kan jeg kun tilslutte mig hovedpine-scenariet... og jeg går aldrig nogen steder uden mit BT-headset, om det også udsender ubehagelige stråler skal da ikke undre mig, men det er ikke i en grad som mobilen.

Jeg ved ikke hvor jeg hørte/så det engang, men det er rigtigt med ''dupont & dupont'' mobilen skal helst ikke være i nærheden af tvillingerne, da de ellers kan tage skade... og af samme årsag bliver jeg lige så panisk når jeg opdager at jeg har fået lagt den ned mellem benene under bilkørsel. Derfor har jeg nu investeret i en praktisk holder fra Thansen til ingen penge ...

I øvrigt har jeg samme problem som David med en ekstrem hørelse, fjernsyn/computere osv. - ja alt elektronisk kan jeg stort set høre hyle hvor andre tror man er åndssvag, og en høretest afslørede da også at jeg havde en langt kraftigere hørelse end gennemsnittet - så du er ikke alene David !!
Tilmeldt 25. Oct 05
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 18:24

Hovedpine af mobilsnak?

Jeg kender problemet og har derfor droppet mobilen totalt. Hovedpine, trykken i hovedet, jagende  smerter & sår og eksem i den side af hovedet jeg holdt telefonen fik mig til at tage min beslutning.  Jeg hørte i dag om en sælger der havde samme problem og som af sin læge blev rådet til at finde et andet job.
Headset løser måske umiddelbare hovedpineproblemer med desværre ikke eventuelle påvirkninger af vor forplantningsevne, som nogle forskere mener er i farezonen. En mobil får jo sit signal fra sendere på master og hustage flere kilometer væk....

Michael T.
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 13:16
Elektromagnetisk stråling aftager jo med kvadrattet på afstanden. Dvs. fjerner du mobiltelefonen blot 10 cm fra hjernen (fx. ved at bruge headset, er strålingen 100 gange mindre. Det samme gælder for mikrobølger, etc. Det er blandt andet derfor mobilantenner er sat på master.
Tilmeldt 25. Oct 05
Skrevet kl. 18:43
Strålingsdebatten har det med at blive KVANTITATIV, altså hvor meget eller hvor lidt stråling organismen påvirkes med. Mens det KVALITATIVE element, altså om strålingen er, og i givet fald  hvorfor er farlig, glemmes.

Problemet med GSM og især 3G og Tetra er den konstante påvirkning af radiobølger der pulserer ganske tæt på hjernens betabølger, omkring 16 Hz. Derved mener en del forskere at der opstår interferens, altså forstyrrelser i hjernens eget system, på samme måde som mikrobølger kan forstyrre flyelektronik, selv om mange industrier arbejder på højtryk med at skærme systemerne så der også kan snakkes under flyvning.
Vedr. forstyrrelse af kroppens egne frekvenssystemer, se f.eks http://www.sundhedsguiden.dk/article.aspx?categoryId=3&article=9524

Herudover er det videnskabeligt dokumenteret (Salford- forsøget & EU-projektet REFLEX) at hjerneceller dør ved udsættelse for mikrobølger, se http://ehp.niehs.nih.gov/members/2003/6039/6039.pdf,  samt at menneskets DNA ødelægges, se http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=1720357 og selve rapporten her http://www.biokemi.au.dk/kwee/REFLEX_Final_Report_171104.pdf   

Pulserende menneskeskabte mikrobølger er unaturlige! 
"Idet kroppen ved mobiltelefon-eksponering udsættes for ca. 1 million gange stærkere stråling end det naturlige Schumann resonans signal (på 0,1 picawatt/cm2)[7], og hovedet for 1 milliard gange dette baggrundsniveau, forekommer det logisk, at der også vil ses en praktisk sammenhæng mellem mobiltelefoneksponering og helbredseffekter", se http://www.snowboat.no/emf-oversikt.htm  

Nogle lande ER allerede begyndt at advare sin befolkningen:
- Schweiz, se http://www.umwelt-schweiz.ch/imperia/md/content/luft/nis/quellen/elektrosmog-in-der-umwelt.pdf

Det kan vel med rette kaldes "et gigantisk eksperiment", det der er i gang.
Herhjemme i vor egen lille andedam, sker der nok ikke meget foreløbig? Vi lægger nok for tæt på Sverige (Ericsson) og Finland (Nokia) til at de danske myndigheder tør reagere...:-)
Sundhedsstyrelsen advarer dog, se nederst i teksten, http://www.sst.dk/Forebyggelse/Faglige_omraader/Miljoemedicin/Mobiltelefoni/Folketingsspoergsmaal.aspx 

Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1748
Skrevet kl. 18:50

@Michael Traunholm

Det var dog et usædvanligt veldokumenteret indlæg. Tak.

Flere af den slags :)

David
-

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Tilmeldt 25. Oct 05
Skrevet kl. 22:06
Hej David.
Tak for den pæne kommentar :-)
Her er et link der i høj grad antyder at helbredsproblemer ved mobiltelefoni ikke MÅ registreres i statistikkerne og at emnet derfor er politisk, se http://www.ami.dk/Nyheder/Pressearkiv/Arkiv/Presseklip,-c-,%20Kr%C3%A6fttilf%C3%A6lde%20unders%C3%B8ges%20ikke.aspx

Se også http://www.voreboernsfremtid.dk/dokumenter/Fuskforskning.pdf

Ovenstående indikerer desværre i meget høj grad at der er FLERE PENGE I SYGDOM og højteknologi END I SUNDHED og lavteknologi (f. eks økologi), desværre :-(

Problemet er vel at jo flere der arbejder med syge mennesker, jo mere katastrofalt vil det være hvis der ingen syge mennesker er (jfr. f.eks. parolen på landets sygehuse hvor patienter jo kaldes "kunder i butikken").

Hvis alle danskere levede til de blev 90 og døde en naturlig død, uden nogensinde at have indtaget medicin eller frekventeret sygehussektoren (begrebet sundhedssektor høres sjældent), ja så ville det jo være lig med lediggang for læger og medicinalindustri, ikk?

Jeg mener ikke hermed at læger og medicinal industri per definition er nogle banditter, men det er jo et faktum at der ikke bliver brugt mange milliarder på sygdomsforebyggelse og sundhedsoptimering, i forhold til hvad der bliver brugt på  symtomdæmpning / fjernelse via medicin. Det er f.eks også ret få timer der bliver brugt på kost, vitaminer og naturmidler under lægestudiet (lægestuderende kaldes medicinstuderende! Der studeres i medicin / produkter, ikke sundhed, eller produkter der kan forhindre sygdom.

Skulle der virkelig gøre noget for at vi danskere er og forbliver raske livet igennem skal der jo tages fat i tobaks, pesticid, kemi, mobil, læskedrik, tilsætningsstof- og et utal af andre industrier hvis usunde produkter akkumulerer kræft- og øvrige "velfærdssygdomme" - og det tør systemet ikke.....  (stemmer, penge, netværk)

I princippet kan man tale om teknologisk udvikling - og helbredsmæssig afvikling! Hvilket jo også fremgår af f.eks. Kræftens Bekæmpelses nyeste forventninger til at i fremtiden  vil hver 3. dansker at dø af kræft, mod hidtil hver 4.

Det burde egentlig hedde "Kræftens Forebyggelse" frem for "Kræftens Bekæmpelse", ikk? Men som sagt, der er for mange interesser i teknologi og usunde produkter, i forhold til sundhed og sunde produkter....Sidstnævnte holder jo det syge samfund kørende. Personligt ville jeg gerne have mindre teknologi og flere raske, sunde medmennesker, men det er nok en illusion, med den teknologifiksering der er overalt - man føler lidt at reklamens magt kan styre os mennesker hvorhen den vil. At vor frie vilje delvis er sat ud af kraft?

For at afslutte med udgangspunktet, elektromagnetisk stråling og dens indflydelse på vort helbred, er det interessant at Island, der pga. udnyttelsen af de varme kilder, har Europas LAVESTE forbrug af el, og samtidigt Europas HØJESTE gennemsnitslevealder.

Norge, derimod, har verdens hyppigste forekomst af astma, allergi, sukkersyge, knogleskørhed, vinterdepressioner og kroniske tarmbetændelser. Norge har også verdens højeste forbrug af strøm pr indbygger (SSB,1994).
Elektriske og magnetiske felter kan påvirke hjernesn melatoninniveau- og produktion om natten (Rogers,1995).
Det interessante er at vinterdepresjoner er nærmest ukendte på Isl

Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Skrevet kl. 22:29

Hej Michael. Selv tak

Og tak for dit lange bekymrende indlæg. Jeg er helt sikker på, at der er flere ting på spil, end hvad læger og regeringen på officiel vis kan gøre rede for. Jeg gentager lige: Jeg er helt sikker på, at der findes flere ting end hvad man officielt kan gøre rede for.. og selvfølgelig - sådan har det jo ALTID været. Det er nærmest en naturkonstant..

Dét jeg synes er synd for den slags synspunkter (og iøvrigt for dit seneste indlæg) er desperationen og det subjektive indlæg.. Jeg synes ikke du har uret - men er der noget der får mig og snusfornuftige mennesker til at stejle (jeg er iøvrigt ikke spor snusfornuftig, men jeg har lært af egen hånd at snusfornuft er en god pejlepind) - så er det følelser!

Jeg føler tit og måske endda hver dag, at samfundet er konstrueret og oldnordisk - MEN, hvis man virkelig vil sige noget, så skal det siges mindst så dokumenteret som du gjorde det i dit forgående indlæg. Derfor blev jeg så glad for det.. Det er på samme måde man rykker tingene.

Min mening er, at lad os tage denne diskussion sammen, os to, eller flere, over et glas vin eller kop the - pointen er bare, at man desværre ikke kan gøre forfærdelig meget ved ting på den måde som du nu har formuleret dit senste indlæg. (Jeg ved ikke om du selv kan se en forskel - men den er der..)

Jeg véd måske ikke hvad jeg vil sige ligenu.. Ihvertfald ikke noget dårligt til dig; kun et forsøg på at være konstruktiv.

Men vi kan ihvertfald blive enige om, at den endegyldige sandhed er ikke fundet endnu, selvom det er der en del politikere og diverse, som vælger at se bort fra - og dét er meget bekymrende. Så godt med et "wake up call" fra dig! :) Faconen skal "bare" være på en måde før den siver ind hos dem der har længst mellem hår og forståelse.. desværre..

Hvis du vil, så lad os da finde på en måde at få sagt disse (og flere) ting på.. Det er dog bare min naturindsigt, at man bliver nødt til at formulere tingene på en små-konform måde før de kan accepteres.. Sådan er det med det kloge dyr mennesket..

Hæh.. mærkeligt og fantastisk på samme tid..

Tilmeldt 25. Oct 05
Skrevet kl. 23:01

Hej David.

Tak for konstruktiv kritik der er helt berettiget - men der var et bevidst element af "wake up" i indlægget.
Hverken jeg eller nogen anden kender den fulde "sandhed" og kommer (heldigvis) aldrig til det, men de daglige tilbagemeldinger i presse om kemikalier i børn,  usunde køkkenredskaber med kræftfremmede  plast, lægemidler hvor virkning efterhånden er BIVIRKNING :-) m.m. burde får flere op af stolen og begynde at banke i bordet og stille krav!
Men mange opgive. Resignerer. Kan ikke overskue de daglige modstriden udmeldinger. Lader sig lokke og smutter ned og køber en ny mobil - den fælles referenceramme...:-( Så slipper man for at tænke på alt det trælse, mens man sætter sig ind i industriens nyeste livsnødvendige påhit).
Vi accepterer gladeligt gift i vor mad - som reelt burde være uden gift, da vi jo lever af mad. Men vi accepterer ikke dårlig dækning på mobilen (af onde tunger kaldet senilen). Det synes jeg er sært.

Jeg er ikke desperat eller teknologiforskrækket, jeg mener blot at der skal udvikles sund teknologi og at samfundet skal stille krav hertil!
Og så er jeg ikke lige typen der accepterer hvad som helst! (havde jeg levet i 1944 havde jeg sgu nok været modstandsmand, hæ :-).

Jeg mener det er vigtigt at vi stiller KVALITATIVE krav til verden omkring os - jeg er lidt træt af "mere er bedre"-filosofien. Medmindre det er mere sundhed, mere kærlighed, mere sex :-), mere økologi, mere balance i hverdagen, mere tilfredshed,  mere afstressethed - og mindre af alt det modsatte

Igen, tak for din interesse og venlige og supermotiverende kommentar.
Som een af mine venner skrev til mig da han i går blev opmærksom på dette debatforum: "Hvad pokker, et forum hvor folk skriver PÆNT til hinanden og debatterer SERIØST, det er sgu da nyt, jeg plejer altid at blive svinet til: "du er sgu da paranoid hvis du tror at stråling er farligt etc. etc." 

Vi skrives ved!
Tilmeldt 25. Oct 05
Skrevet kl. 23:11
Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Skrevet kl. 23:21

Hej Michael.

Igen, så har vi fælles forståelse. Vi/man skal sgu bare gøre noget konstruktivt ved det!

Jeg læser til designer og har alt mulig grund til at designe ting der vil det bedste for menneskeheden - jeg skal bare vide hvordan jeg kan argumentere overfor min kunde, at dét han har gang i er eventuelt sundhedsskadeligt.. Hvis jeg og andre "godt"-tænkende mennesker kan det, så er der ingen ko på isen.. Vi skal bare kunne formulere det.. Det er pissevigtigtigt.

Lad os snakkes.. Og har du brug for en hjemmeside eller iøvrigt et kreativt "klap" til at promovere din eventuelle idé, så skriv lige.. Det er ihvertfald interessant det du skriver, og jeg vil meget gerne være med til at strømline tingene så de fleste kan forstå hvad det handler om..

En masse ord, og jeg både krummer tæer, men har en god fornemmelse.

Og tak for dine egne gode indlæg. Din ven har vist ret - her er der ikke så mange der hakker på hinanden som man gør i andre fora - det har jeg glemt at ligge mærke til, men det gør jeg nu.. Ahh, skønt, igrunden.. :)

Side 3 ud af 4 (40 indlæg)