Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad vil du betale for ét krus m. tryk?

Side 3 ud af 7 (62 indlæg)
Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1748
Skrevet kl. 09:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Tampontryk.. det maner ulækre billeder frem i mit indre

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 09:03
  Og her er så hvad overarbejdet sent i går gav af resultat . Jeg er i løbet af denne uge blevet "ponget" dagligt for om vi ikke havde nogle flere demokrus at vise frem. Det har vi så nu :

Først og fremmest endnu en kundes færdige krus - Pantone-simuleret farve:

Og så vores eget jule-inspirerede demo-krus - CMYK:

Et lidt mere funky look - og dårlig kamerabetjening....

Fuld foto - sRGB konverteret til CMYK inden udskydning:

Delvis - CMYK:

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 09:05
Jesper, Du er et geni i tryk!
Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Skrevet kl. 09:06
Det ser så væsenligt bedre ud, end hvad jeg lige tænkte på :) 88.- pr kop siger du? Hvordan trykker I egentlig dem - har I en kopformet printer..?

Fra Brønshøj
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 277
Skrevet kl. 09:22
heh...ja og jeg har set den.....det er ligesom en almindelig printer - bare med kopfødning lissom et samlebånd, så skal man bare indstille den på "kop" (ligesom medd konvolut), så sprøjter der kopper ud med logo/tryk på :-)...

Well et morsomt indslag fra en der ikke aner en pind om det der, men synes det er flot at i kan alt det hurlumhej..

Måske vi skal op og besøge det mediamouse en dag???(aminoudflugt)

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 09:24
  David, jeg beklager - helt skummelt er det desværre ikke... ikke engang på en fredag...

Tampon = rund ting. 
Tampon-tryk = tryk på ting som er runde, buede eller i det hele taget har alt andet end en plan overflade. Det kan f.eks. også være en golf-bold som både er rund, men også har små forbydninger.

Tampon-tryk er bl.a. også det man bruger til at trykke på kuglepenne, lightere m.m. med.
Man laver en tryk-part for hver farve der skal trykkes med. Den er simpelthen formet ligesom det som der skal trykkes på og har så området, hvor farven skal trykkes nedsænket.. Hvis der f.eks. skal laves en kuglepen hvor der blot skal stå "Amino" med blå bogstaver og der skal være en gul pære over i''et, så vil man lave to tryk-parts som har den samme buening og form som kuglepennen på det sted hvor der skal trykkes. Den ene vil have teksten "Amino" stående retvendt (fuldstændig som det skal se ud på den rigtige). "Amino" er så sænket meget lidt i forhold til resten af overfladen. Det samme gør sig gældende med pæren, hvor der så på den part kun vil være det som skal trykkes med gult.

Til selve trykket benytter man sig så af en pude som simpelthen overfører farven fra trykparten og over på emnet (kuglepennen). Puderne fås i en masse forskellige former, men basalt set ligner de en napoleons-hat (kagen altså) med bunden i vejret.

Ved ovenstående vil der typisk køre 4 puder. De to af puderne klarer den blå farve og de andre to klarer den gule. Den ene pude går ned og henter trykfarven. Puden trykkes så ned på den pågældende part. Derefter kommer den anden pude og samler farven op fra parten og trykker den over på kuglepennen. I et automatiseret system kan denne process kører ret hurtigt (imellem 10 og 30 cyklus i minuttet alt efter udstyret, overfladen og tørretiden på farven).

Det er basalt set sådan tampon-tryk fungerer .

Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Skrevet kl. 09:30
Tak Jesper, for den udførlige forklaring  Min fantasi rækker så ikke til at forestille mig en napolionshat (kagen altså) på hovedet - men det går nok alligevel 

Jeg var bare lige nysgerrig.

Fra København
Tilmeldt 19. Oct 06
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 09:52
Jesper, det er ølglas og alene i forbindelse med en mikrobryggeri øl, som vi lancere snart. De glas man ser indefor det område er vel med det du nævner "tampontryk", jeg kender bare ikke til steder hvor man får gjort det. Til at starte med skal det blot være 100 glas. Sandblæser du også glas, metoden lyder dyr ? De glas man ser med reklame for barcardi, øl mm. hvorledes er de påsat? Vel samme metode som din, og det ville egentlig være fint nok for mig? Logoet er nu simpelt nok. Hvis jeg googler sandblæst glas kommer der ikke det vilde ?

Hilsen Claus

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 08:51
Det var dog utroligt som du virkelig forstår at forklare ting Jesper, jeg er nærmest afhængig af dine lange indlæg hvor du fortæller de små "hemmeligheder" omkring underlige tryk.

Du må en dag give en aminorundvisning i bedste folkeskole stil

Hvor lang leveringstid er der på- lad os sige 10 kopper?
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 12:29
Har i ikke sorte kopper at trykke paa?

Og Jesper tjekker du ikke dine private beskeder her paa Amino?
Side 3 ud af 7 (62 indlæg)