Når det drejer sig om krus/kopper med tryk af logo m.m., så har vi i MediaMouse altid kørt ordre med et minimum på 50 styk - vi har ikke taget opgaver ind på mindre antal.
Men efterhånden får vi en del forespørgelser på mindre mængder. Teknisk set er der intet i vejen for at vi kan lave blot ét styk, men så kommer det store spørgsmål: Hvad vil I betale i stykpris ved henholdsvis ét styk - og f.eks. 10 styk?
Produktet vil have fuld 4-farve tryk og kan tåle at blive vasket i opvaskemaskinen. I skal regne med at vi blot tager imod logo, billeder, tekst eller hvad der nu skal på, og så leverer vi en færdig kop retur - hvad vil det skulle koste?
Jeg antager, at der er tale om et krus. Et almindeligt hvidt krus m. tryk skal vel koste en kr. 50,- til 65,- inkl. moms. Gætter på at det må være en god blanding private og virksomheder der ville købe 1 stk. kop. Evt er det vel en gave..
Det er dælemne typisk mig.... Jeg skriver et indlæg omkring et produkt uden at kunne vise nogle billeder af det. Så er det jo ret svært for Jer andre at sætte en pris på det .
Endnu værre er, at vi ikke altid får taget et billede af det vi har produceret - og det viste sig at der aldrig er taget ét eneste billede af nogle af de krus/kopper vi har lavet. Vi har nogle billeder af nogle krus som vores illustrator har håndmalet - men det er jo ikke den slags krus som denne tråd handler om.
Jeg har derfor i dag taget nogle billeder af nogle krus som vi lige har lavet. Den ene kunde har fået sine her til eftermiddag, så derfor kan jeg godt vise billedet her
De er så kun med tekst og motiv i én farve, men vi kan som sagt trykke i fuld 4-farve. Vi kan trykke hele vejen rundt om kruset. Så det bliver ikke ligesom dem man får hos fotohandlere og lignende, hvor der kun er på et afgrænset felt på den ene side. Hvis det skal være fotos der skal på, så skal vi blot have en tiff, eller jpeg. Hvis det derimod skal være et logo eller kombination af billede/logo/tekst, så vil en PDF eller højopløselig TIFF være fint - fuldstændig som hvis det var en tryksag vi skulle køre. Vi har allerede skabeloner klar hvis der er brug for det, og de vil ligeledes blive lagt op på vores hjemmeside (når den altså er oppe og køre...I know - don''t mention it ).
De andre kunder har ikke fået deres endnu, så dem vil jeg gerne lige vente med at offentliggøre, så de har en chance for selv at se dem inden de bliver "publiceret" på nettet. Men vi laver også nogle deciderede demoer så snart som muligt, så vi har noget at vise frem til interesserede.
Vi har indtil videre lagt os fast på en pris på 88 kr. pr. kop - er det helt skævt? Det er ikke fordi vi får noget synderligt overskud hvis kunderne blot bestiller ét krus af gangen, men det kan jo være det åbner dørene til andre og større produktioner - man ved aldrig. Så indtil videre må det nok komme an på en prøve om prisen holder....
Især fordi det som du siger er muligt at lave et design der dækker hele vejen rundt. Nu vil jeg gerne købe en (skal bare lige ha'' lavet designet først)... Hvilket højde-breddeforhold skal dekorationen være hvis det dækker hele koppen?? (Er allerede i tankerne ved at planlægge indholdet, som du måske fornemmer...)