Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flere 100 tusinder danskere deltager i SmbA-selskaber

Side 2 ud af 5 (45 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9732
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Ejler Ottesen:

Du kan stadig naa at rette din stavefejl og forbedre dit indlaeg.

Du KAN ogsaa komme med konkrete begrundelser.

Jeg tror vist du har misforstået noget her - det er dig der prøver at sælge en ide, ikke mig. Dit website overbeviser mig ikke - hvis ikke du kan bruge det til noget, så må du jo bare lade være :)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 00:58

For fanden mikkel jeg stillede et spørgsmål vedr smba, men det var da mit svar du smed en lille kommentar om at kreditværdigheden ikke var god, den vil jeg da ikke have på min "kam" , jeg kører et personlig eget så der er ikke nogle problemer der.

Er du for hurtig på tasterne lige nu, eller er det mig der ikke læser rigtigt ?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15052
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Johnny Nielsen:

For fanden mikkel jeg stillede et spørgsmål vedr smba, men det var da mit svar du smed en lille kommentar om at kreditværdigheden ikke var god, den vil jeg da ikke have på min "kam" , jeg kører et personlig eget så der er ikke nogle problemer der.

Hvis jeg var dig, så ville jeg læse Mikkel svar mindst 2 gange mere... Han har ik omtalt din kreditværdighed, blot bekræftet dine leverandørers holdning i forhold til SmbA selskaber...

Iøvrigt har jeg nøjagtig samme holdning som Mikkel på det punkt!

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9732
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 01:04

Johnny Nielsen:

Jeg kan ikke rigtig svare på hvad du læser, men blot understrege igen, at "sitet" som jeg henviste til var Ejlers. Så, hvis du følger hans råd og laver dit selskab i SMBA form, så ville jeg nokgøre det samme som de leverandører du har snakket med: kræve en personlig sikkerhedsstillelse eller forudbetaling. Så jeg bekræfter sådan set bare den frygt du spørger til. Thats it :)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 01:05

Så er det nok mig der har læst for hurtigt :-(  sorry

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 01:08

Johnny Nielsen:
eller er det mig der ikke læser rigtigt ?

Læste det også som en kommentar til kreditværdigheden ved et SMBA.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 01:09

Helt korrekt, min fejl

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:10

Hej

Det oprindelige indlæg fra Ejler Ottesen omhandlede Tryg og den måde, som den koncern er organiseret på. Det har fra tid til anden været oppe og vende i medierne, idet det er en meget lukket kreds, som har fuldt indblik i denne organisation, hvilket den væsentligste årsag er selskabsformen.

Jeg er derfor enig med Henrik i, at indlægges er særligt vedkommende for os alle, men især de personer, selskaber m.v., som gennem deres forsikringer er medejer af Tryg.

Hvorvidt man nogensinde kommer helt ind i hjertet af denne organisation er tvivlsomt, og med hensyn til repræsentantskab og lignende, har det ligeledes været fremme, at dette er stort set umuligt med mindre man allerede er godkendt af Tryg's ledelse først.

Vedrørende selskabsformen SmbA skal man holde sig for øje, at alene forhold omkring selskabskapitalen og manglende offentliggørelse af regnskaber bevirker, at de fleste interessegrupper, herunder banker, leverandører, kunder m.v. meget hurtigt bliver mistænksomme, og resultatet bliver uværgeligt krav om øget sikkerhedsstillelse.

Hvis man vil signalere korrekt overfor omverdenen (konservativ indstilling er nu engang det der virker pt.), så er det det ApS eller endnu bedre et A/S, grundet selskabskapitalen på kr. 500.000 og krev om en bestyrelse. Ved A/S er der stort set ingen i interessegruppen, der stiller spørgsmål, når det første årsregnskab er offentliggjort uden tab af kapital.

Det var så lige et natligt indspark fra mig.

Med venlig hilsen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:26
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel deMib Svendsen:
Kun hvis du vælger at organisere dit selskab som SAMBA.

Denne selskabsform eksisterer ikke.

Det goer AmbA, FmbA, SmbA, ApS, A/S ETC.

Mikkel deMib Svendsen:
Det var Ejlers website jeg henviste til - ikke dit.

Det er heller ikke et selskab.Har HAN en web-side?

Mikkel deMib Svendsen:
det var blot et svar på den mistro du selv har oplevet fra andre.

Er du sikker paa, at dette er relevant?

Mikkel deMib Svendsen:
det var blot et svar på den mistro du selv har oplevet fra andre.

Adresserer du noget konkret og ved du hvad han taenker?

Mikkel deMib Svendsen:
Den kan jeg kun nikke kenkendende til, og det tror jeg er noget mange overser i forhold til hvilket selskab de vælger.

Du kan naa at rette din stavning, hvis du er hurtig - og eventuelt give dit udsagn et konkret indhold.

---------------------------------------------------------------------------

Om "andedammen" og andedamstaenkere:

Vi er nu medlem af EU.

I Danmark er der 10-15 selskabs- og virksomhedsformer.

I EU myldrer det med 27 landes selskabsformer, som alle kan bruges til virksomhedsdrift i Danmark.

I folketinget ligger der et lovforslag om det faelleseuropaeiske SPE-selskab, som tilsigtes at vaere brugbart medio 2010. Minimum startkapital er een Euro.

I SmbA, AmbA, FmbA er den NUL. Det er bare ikke nogen afgoerende forskel.

Harald Boersting er paa vejne af LO`s mange medlemmer allerede nu meget bekynret over, hvad SPE-selskaber vil medfoere og opfordrer indtraengende folketingets erhvervsudvalg om at stoppe denne selskabsform, hvilket naeppe lader sig goere.

Selskabskommissionen anbefaler efter sigende selv een Euro som startkapital i selskaber med begraenset ansvar.

Frankrig og Tyskland har allerede indfoert saadanne selskaber med begraenset ansvar.

England og USA haft haft selskaber med begraenset ansvar og nul eller een valuta-enhed som minimum kapital i mange mange aar.

Fra København
Tilmeldt 7. Jul 05
Indlæg ialt: 304
Fra  CPH-revision ApS Skrevet kl. 10:10

Hej Aminoer

Det er utroligt så meget følelser spiller i SMBA-debatten og hvor lidt sund fornuft, der er. Når folk taler om SMBA-selskaber taler de konstant om kreditværdighed, men glemmer , at de fleste personer ikke har behov for kreditværdighed. Alle der blot sælger ydelser som bogføring, edb-rådgivning og foredragsholdere mv. har der ikke behov for kreditværdighed. De har jo ingen gæld.

Derudover glemmer man også to ting. For det første, at et ApS-selskab også har en kreditværdighed på nul. Man skal minimum have et aktieselskab for at få kreditværdighed - og helst med en historie på 3-5 år.

For det andet svarer SMBA-selskabet blot til et engelsk ltd-selskab som kan stiftes for 1 £ og som heller ikke kræver revisor, og her bliver ltd-selskaber ikke betragtet som useriøse. 

Thorbjøn Henriksen Cand.merc.aud. MTL (Master of tax law)

Side 2 ud af 5 (45 indlæg)