Da det er en en de fakto koendsgerning og da Martin har indvilget i, at dette gerne maa bringes til offentlighedens og aminoers kendskab bringes dette budskab igen. Se:
Lav en "copy and paste" for at komme ind til Berlingerens artikel. De har endnu ikke bragt min kommentar der og goer det naeppe, da Tryg er en af deres store annoncoerer.
Min kommentar:
"Nogle fakta om dette selskabs organisation, penge og Skat
SmbA-selskaber er i henhold til lovgivningen etableret med henblik paa at skabe profit for deltagerne.
Mellem 100.000 og een million danskere er deltagere i dette selskab med en gennemsnitlig kapital paa 25-250.000, som de ikke kan raade over.
78 saakaldte repraesentanter tidligere opstillet af bestyrelsen vaelger af deres midte en bestyrelse, som derefter stort set kan raade over disse penge som det passer dem.
TryghedsGruppen SmbA betaler ikke skat som andre erhvervsdrivende selskaber og kalder sig selv en forening. naar de skal afregne med Skat.
Andre steder omtaler de sig som Trygfonden i forbindelse med markedsfoering.
Det er et hoejst maerkvaerdigt foretagende med mange penge."
undskyld, men har talt med min revisor og prøvet på at fatte debatten herinde vedr. smba. alle mine grossister siger hvis jeg laver et smba vil de have en personlig garanti ? er dette rigtigt
Jeg kan blot sige, at det website på ingen måder overbeviser mig om, at lave et SMBA selskab. Tværtimod, så virker fremstår forklaringerne mere på en måde der gør, at jeg på baggrund af det der skrives vil holde mig langt væk fra samarbejder med folk der driver sådanne selskaber. Det er muligt virkeligheden er anderledes, men når jeg læser på det site virker selskabsformen og arugmenterne for den altså temmelig suspekt.
Sitet formår ganske enkelt ikke at skabe den tillid der skal til før at jeg ville turde overlade stiftelsen af et selskab til dem. Sorry, men det er bare sådan jeg oplever det :)
Jeg tror nu ikke at Ejler med sin henvisning vil forsøge at sælge os et SMBA-selskab eller 2.
Tværtom er det et relevant indlæg i forhold til dem af os der har forsikringer i TRYG og til den magtkamp der kører omkring hvem der er de reelle ejere af 25 milliarder kr. Tryggruppen eller forsikringstagerne. Specielt relevant pt, da der er valg til repræsentantskabet i den kommende tid.
Så uanset hvor uenig eller enig man kan være med Ejler Ottesen om SMBA i almindelighed så er denne sag nu ganske relevant for en ret stor gruppe mennesker.
alle mine grossister siger hvis jeg laver et smba vil de have en personlig garanti ? er dette rigtigt
På baggrund af det jeg kan læse på sitet, så ville jeg nok også kræve ánden sikkerhed fra dig for at give kredit - og nok nærmere kræve forudbetaling :)
Jamen tak for det mikkel, stillede et enkelt spørgsmål og straks er min kreditværdighed røget af helvede til ?
Kun hvis du vælger at organisere dit selskab som SAMBA. Det var Ejlers website jeg henviste til - ikke dit. Jeg ved slet ikke hvilket selskab du driver nu - det var blot et svar på den mistro du selv har oplevet fra andre. Den kan jeg kun nikke kenkendende til, og det tror jeg er noget mange overser i forhold til hvilket selskab de vælger.