Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flere 100 tusinder danskere deltager i SmbA-selskaber

Side 4 ud af 5 (45 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Thorbjørn:

Hej Niels

Rart at høre og det er også min erfaring fra kunderne. Jeg har endnu ikke mødt en person, der har fortrudt valget af et SMBA-selskab. Derimod er der mange der får problemer med et ApS fordi de ikke har den fornødne desiplin til at aflevere bilag mv. til revisor samt overholde de mange regler - f.eks. forbudet mod aktionærlån.

Desværre foregår der en systemmobning  mod SMBA-selskaber, når man skal have et momsnummer. SKAT trækker det bevidst i langdrag. 

Hej

Det er jo imponerende, som man kan argumentere for argumentets skyld Surprise

Der er jo en grund til lovregulering på visse selskabsformer, hvilket netop er med til at give disse selskabsformer en vis status i danske samfund. Jeg har netop også i flere tilfælde frarådet kunder at stifte ApS, netop med baggrun i deres regnskabsmæssige disciplin, som kan resultere i alvorlige konsekvenser.

Derfor møder du netop holdningen i samfundet, at ApS efter at have haft et lidt tvivlsomt rygte nu er anerkendte selskaber, og for A/S er tilliden i top. Dette er følgelig et resultat af den gældende lovgivning, herunder sikkerheden for en løbende regnskabsrapportering m.v..

F.s.v. angår SmbA er det i hvert fald min opfattelse, at denne selskabsform endnu ikke er anerkendt hos menigmand, idet der mangler oplysning og information herom. Jeg er ikke et øjeblik i tvivl om, at SmbA vil lide meget under øget oplysninger og informationer, hvor mange incl. undertegnede vil opfatte hele konstruktionen som værende et "tag selv bord", idet der ingen krav er til kapital, aktionærlån, regnskabsafæggelse o.s.v..

Jeg oplever endvidere, at mange der har etableret virksomhed i SmbA, absolut ikke ønsker at skilte med det, endsige omtale det med mindre de bliver konfronteret direkte. Det siger alt.

Med venlig hilsen

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:17

Reg. Revisor TSP:
at mange der har etableret virksomhed i SmbA, absolut ikke ønsker at skilte med det, endsige omtale det med mindre de bliver konfronteret direkte.

Det er jo klart ikke rigtigt.

I dette tilfaelde henviste jeg til TryghedsGruppen smba, som med 25.000.000.000 i egenkapital og mellem 100.000 og 1.000.000 deltagere er et af landets stoerste og mest kapitalstaerke selskaber.

At en meget lille gruppe mennesker har sikret sig kontrollen over denne enorme kapital og tilsidesaetter deltagernes interesser er en helt anden sag.

Ethvert selskab skal, naar de handler, skilte med begraenset haeftelse og dermed deres selskabsform.

At der er mange selskabsformer er fundamental juridisk viden, som bare ikke er/var naaet ud til offentligheden.

Det mest forbloeffende er, at autoriserede og registrerede revisorer og erhvervsadvokater i mange aar har undladt at fortaelle deres klienter, at der er mange valgmuligheder og virksomhedsformer.

I bogen "Valg af selskabsform - omstrukturering af selskab" undrer forfatterne Carsten Fode og Noe Munck sig i indledningen over det samme.

I denne bog er SmbA behandlet omfattende og ligestillet de mange andre virksomhedsformer.

Det samme goer den kyndige jurist Birgit Simonsen. Se: http://www.amino.dk/forums/p/39661/242891.aspx#242891

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:28

Hej Ejler

I forbindelse med Tryg og forholdene der, er jeg helt ening med dig.

I forbindelse med dine øvrige bemærkninger kan jeg heller ikke sige, at jeg er decideret uenig, men jeg bliver dog nødt til at fastholde min opfattelse af, hvordan det fungerer i prakses. Jeg er enig i, at selskaber skal oplyse objektivt, hvorvidt de er omfattet af en særlig lovgivning netop med anvendelsen af selskabsbetegnelser. Det er derfor også det, som får mig til at undre, at der er flere virksomheder i eks. deres reklamer på nettet og andre steder ikke angiver SmbA.

Det modsatte er rent faktisk gældende, når det gælder ApS eller A/S, hvor der sættes en "ære" i at oplyse om netop denne selskabsform.

Jeg er ikke tvivl om, at den dag SmbA bliver "hverdagskost", så vil der komme en skærpet lovgivning omkring denne selskabsform, så denne bliver mere a la ApS. Det kan følgelig også blive tilfældet, at lovgivningen omkring især ApS, bliver lempet yderligere, hvilket vi er flere, der havde håbet i forbindelse med den nye selskabslov.

Så Ejler, som du kan se, er jeg ikke absolut uenig med dig, men forsøger netop at have en realistisk indgangsvinkel til forholdene.

Med venlig hilsen

Fra København
Tilmeldt 7. Jul 05
Indlæg ialt: 304
Fra  CPH-revision ApS Skrevet kl. 15:04

Hej Tonny. Ikke enig med dig. Det er heller ikke meget prestige over et ApS. Jeg har selv et SMBA og skilter gerne med det. Er ligefrem stolt af det. Der er heller ikke nogle af mine kunder, der undre sig. De er fuldstændig ligeglade.

Man bør også se på selskabskommissionen konklusioner. De anbefalede jo netop at omdanne ApS selskaberne, så de blev rene SMBA-selskaber, hvilket siger alt.

Man erkender jo, at de forpligtelser som ApS-selskabet skal drives under, og som skulle beskytte kreditorerne, slet ikke giver kreditorbeskyttelse i virkligheden, og derfor kun er til unyttigt besvær for iværksættere. Jeg er helt enig i denne konklusion.

Vi bør også se på udviklingen i EU. Alt går i retning af SMBA-lovgivning. Altså tillade aktionærlån, fjerne regnskabskrav, fjerne revisionspligt, tillade efterstiftelse og tillade selvfinansiering.

www.a-skat.com

Thorbjøn Henriksen Cand.merc.aud. MTL (Master of tax law)

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:17

Thorbjørn:
Vi bør også se på udviklingen i EU. Alt går i retning af SMBA-lovgivning. Altså tillade aktionærlån, fjerne regnskabskrav, fjerne revisionspligt, tillade efterstiftelse og tillade selvfinansiering.

Jeg er enig med Thorbjørn - uden at ville kalde det SMBA-lovgivning -  at vi i EU går mod en lovgivning for selskaber inkl, de parametre som nævnes ovenfor.

Alene hvis indførselsen af de nye SPE-selskaber gennemføres vil kapitalkravet og strukturen under de nuværende Aps være væk. Det er også værd at bemærke, at de erfaringer som man eksempelvis har gjort sig med 0 kapital selskaber i både Frankrig og Tyskland ikke har været negative. Kreditorbeskyttelsen opnår man ikke ved at opstille kapitalkrav. En reel kreditorbeskyttelse opnår den enkelte kreditor reelt kun ved selv at vurdere sin risiko udfra de parametre som han lægger vægt på.

Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:17

Thorbjørn:

Hej Tonny. Ikke enig med dig. Det er heller ikke meget prestige over et ApS. Jeg har selv et SMBA og skilter gerne med det. Er ligefrem stolt af det. Der er heller ikke nogle af mine kunder, der undre sig. De er fuldstændig ligeglade.

Man bør også se på selskabskommissionen konklusioner. De anbefalede jo netop at omdanne ApS selskaberne, så de blev rene SMBA-selskaber, hvilket siger alt.

Man erkender jo, at de forpligtelser som ApS-selskabet skal drives under, og som skulle beskytte kreditorerne, slet ikke giver kreditorbeskyttelse i virkligheden, og derfor kun er til unyttigt besvær for iværksættere. Jeg er helt enig i denne konklusion.

www.a-skat.com

Hej Thorbjørn

Det ender nok med, at vi bliver enige derhen, at en fornuftig rådgivning og indsigt i de enkelte selskabers fordele og ulemper vil være optimalt. Jeg er således ikke overbevist om SmbÁ'ernes velsignelse, men afviser som sådan heller ikke selskabsformen. F.s.v. angår ApS er det stadig den foretrukne selskabsform, som jeg opfatter det, uagtet jeg er enig med dig i, at denne selskabsform ej heller er perfekt.

M.h.t. selskabsformer i EU bliver vi i Danmark også nødt til at følge denne udvikling, hvilket jeg også havde håbet ville give en påvirkning på den nye selskabslov.

Med venlig hilsen

Fra København
Tilmeldt 7. Jul 05
Indlæg ialt: 304
Fra  CPH-revision ApS Skrevet kl. 16:18

Hej Tonny og Henrik

Ja vi er nok enige derhen, at kunden i hver enkelt tilfælde må afgøre, om de ekstra forpligtelser han påtager ved at vælge et ApS frem for et SMBA, kan konverteres til ekstra overskud på lang sigt.

For de mindre iværksættere tror jeg det bliver meget svært for kunderne føler ikke de handler med et SMBA-selskab, men derimod med personen selv, der blot  juridisk har iklædt sig en juridisk ramme.

Er der 10 ansatte, er det måske noget andet, men så er de administrative forpligtelser i et ApS heller ikke så store set  forholdsmæssigt. Det er jo netop for de helt små aktiviteter, at ApS-forpligtelserne virker byrdefuldt

Thorbjøn Henriksen Cand.merc.aud. MTL (Master of tax law)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:58

Denne danske selskabs form er stadig meget fordelagtig
og registrering af nye selskaber her i resten af året kan stadig nås..

De firnurlige embedsmænd har elimineret selskabs formen fra 1.1.2014
men tillader fortsat eksistens herefter.

De vil nok ikke genere Herr Møllers svigersøn.

Læs om vigtigheden af begrænset hæftelse på www.smba.dk

Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 11:08

Tjaa, der er noget skummelt ved den side... Flere anti-virus programmer har blacklistet den for Malware/virus plantning... 

Ejler Ottesen:

Denne danske selskabs form er stadig meget fordelagtig
og registrering af nye selskaber her i resten af året kan stadig nås..

De firnurlige embedsmænd har elimineret selskabs formen fra 1.1.2014
men tillader fortsat eksistens herefter.

De vil nok ikke genere Herr Møllers svigersøn.

Læs om vigtigheden af begrænset hæftelse på www.smba.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:11

gizzza:
Flere anti-virus programmer har blacklistet den for Malware/virus plantning...

Kan du dokumente dette?

Side 4 ud af 5 (45 indlæg)