Jeg er enig med Thorbjørn - uden at ville kalde det SMBA-lovgivning - at vi i EU går mod en lovgivning for selskaber inkl, de parametre som nævnes ovenfor. |
Thorbjørn:
Hej Tonny. Ikke enig med dig. Det er heller ikke meget prestige over et ApS. Jeg har selv et SMBA og skilter gerne med det. Er ligefrem stolt af det. Der er heller ikke nogle af mine kunder, der undre sig. De er fuldstændig ligeglade.
Man bør også se på selskabskommissionen konklusioner. De anbefalede jo netop at omdanne ApS selskaberne, så de blev rene SMBA-selskaber, hvilket siger alt.
Man erkender jo, at de forpligtelser som ApS-selskabet skal drives under, og som skulle beskytte kreditorerne, slet ikke giver kreditorbeskyttelse i virkligheden, og derfor kun er til unyttigt besvær for iværksættere. Jeg er helt enig i denne konklusion.
Vi bør også se på udviklingen i EU. Alt går i retning af SMBA-lovgivning. Altså tillade aktionærlån, fjerne regnskabskrav, fjerne revisionspligt, tillade efterstiftelse og tillade selvfinansiering.
Hej Thorbjørn
Det ender nok med, at vi bliver enige derhen, at en fornuftig rådgivning og indsigt i de enkelte selskabers fordele og ulemper vil være optimalt. Jeg er således ikke overbevist om SmbÁ'ernes velsignelse, men afviser som sådan heller ikke selskabsformen. F.s.v. angår ApS er det stadig den foretrukne selskabsform, som jeg opfatter det, uagtet jeg er enig med dig i, at denne selskabsform ej heller er perfekt.
M.h.t. selskabsformer i EU bliver vi i Danmark også nødt til at følge denne udvikling, hvilket jeg også havde håbet ville give en påvirkning på den nye selskabslov.
Med venlig hilsen
Bliv gratis medlem