Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Længe leve Eva Kjers FØRSTE udtalelse !

Side 4 ud af 14 (138 indlæg)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

.... samt manglende indexregulering af sociale ydelser.

Jeg vil fastholde, Martin, at jo større polarisering man skaber, jo større vil den "problematiske" gruppe blive.
Disse grupper er jo ikke adskildt med lodrette streger. Der er flydende overgange mellem de u-nåelige og de næsten-nåelige.
Jo flere du sender ned i gruppen af "næsten nåelige" des flere af dem vil synke endnu dybere. Det er denne tendens, man styrker ved at udelukkende at fokusere på arbejde og ikke på de svagestes samlede problemkompleks.

..... i øvrigt har jeg endnu ikke selv oplevet at blive straffet for st yde en ekstra indsats. Der må komme et ordentligt raballer på et tidspunkt, sådan som jeg har knoklet i mit arbejdsliv.

mvh Hans
Tilmeldt 19. Aug 05
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 12:38
Dato: 9/23/2005 11:42:26 AM
Forfatter: Rasmus Toustrup

Nu er det sådan at i regeringen sidder også DF;

Hmm.... så vidt jeg ved sidder DF ikke i regeringen (og gud forbyde at de nogensinde kommer til det.....)

Tilmeldt 8. Jun 05
Indlæg ialt: 121
Skrevet kl. 12:50
Dato: 9/23/2005 7:43:36 AM Forfatter: Martin Thorborg
Vi skal lægge hovedkræfterne på at gøre kagen større, så der er mere at dele af. Hvis vi bruger alt vores energi på fordele kagen, så ender det med at vi deler krummer ud af en småkage og så falder velfærden først for de svage.

Kanon forklaring Martin!

/visuals altid hjælper
Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 00:07

Nu har ministeren trukket sin udtalelse tilbage, efter ordre ovenfra.
Jeg mener stadig at jo flere stærke, des bedre mulighed for at støtte de svage.

Men at hun sluger sine ord igen, er som jeg ser det udtryk for total mangel på nossere,
når nu skaden er sket, tror jeg hun på lidt længere sigt ville fremstå mere troværdig ved at vedstå
sine udtalelser, evt korrigeret for mulige fejlfortolkninger, fremfor denne tilbagetrækning fordi
taburetten vakler under hende.

Tilmeldt 19. Aug 05
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 00:17
Sådan er politik desværre blevet ... i hvert fald i toppen af partierne !!

Anyway ... en sådanne "fejl"´ udtalelse kan jo sætte gang i en debat - og det må man jo sige at denne udtalelse har gjort.

Derfor synes jeg at det er helt fint med en åben debat blandt politikerne, også internt i et parti .... ser det ikke som en svaghed at medlemmer fra samme parti kan være uenige om forhold  så længe ideologien er den samme ! 

Men tror ikke at vi skal vente andre ligne udtalelser fra andre ministrer p.t. ... men der findes vel unge "løver" i partierne som skal frem og prøve lykken ...

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 21:46
Hvor rige skal de rige blive, før de begynder at hjælpe de svage?

For mit eget hykleriske vedkommende kan jeg konstatere, at jeg livet igennem har formået at tilpasse mine udgifter, så de kun ligger en anelse over mine indtægter. Derfor bliver jeg aldrig rig, og derfor behøver jeg ikke hjælpe de fattige.
Men jeg har da hus, to biler (den ene til salg :-)), råd til at renovere huset efter stormskaderne, råd til ferie i udlandet én gang om året, råd til økologisk mad, råd til at stikke en 50´er til kræftens bekæmpelse, hvis jeg er hjemme når der er indsamling osv.
Jeg mangler: Mercedes, BMW, sommerhus, båd, flere udlandsrejser, lejligheder til mine børn, når de skal studere, mulighed for at give mine forældre og søskende urimeligt store julegaver.
Når først disse - og mange andre mangler er opfyldt - så er jeg vel så rig, så jeg gerne giver 2-3000 om måneden til at hjælpe de svage og fattige?
Eller finder jeg mon på flere "behov"?

mvh Hans
Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 00:10

Hans Kjer

Når du køber dine urimeligt store julegaver eller den extra rejse,  så har du jo allerede bidraget yderligere til den fælles kasse i form af skatten.

Systemet i DK er bygget op, så det er næsten umuligt at blive rig, uden at bidrage tilsvarende til statskassen, jeg ved godt man kan skubbe skatten ved hjælp af bla. afskrivning, men en dag skal der afregnes, så med mindre der er sorte penge inde i billedet, mener jeg at de "rige" bidrager før de selv nyder.
Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 08:33
Dato: 9/25/2005 12:10:26 AM Forfatter: Hans
Når du køber dine urimeligt store julegaver eller den extra rejse,  så har du jo allerede bidraget yderligere til den fælles kasse i form af skatten.

... ... ... vel ikke, når vi har opnået den "optimale ulighed". På det tidspunkt skal jeg - som så er blevet ufatteligt rig - vel ikke betale så meget i skat? - Det er vel ét af de værktøjer, som skal sikre, at uligheden bliver større.

Jeg tjener i dag OK med penge og betaler derfor meget i skat - i min bondelogik hænger det meget godt sammen.

mvh Hans
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:19

Bravo for de gamle hippier!

Smukt billede, Martin: den rige farmand, der smider kagekrummer (og iltmasker) efter samfundets fattige børn. 

Det minder mig om Marie Antoinette, der var så betaget af de stakkels bondefolk og deres livstil, at hun klædte sig på som en bondepige, selv om hun boede i obskøn rigdom mens de sultede.  ''Lad dem spise kage,'' sagde hun, da hun fik at vide, at de manglede brød.

Vi er et samfund, et fællesskab: den enes skæbne påvirker den andens, dvs. individets situation afhænger af gruppens situation, både mht. økonomisk velstand og livskvalitet.  Eksempel: USA''s superrige lever bag mure af pigtråd, sikkerhedsvagter og overvågningskameraer, fordi underklassen er deres fjender.  Selve underklassen vokser dag for dag, bliver spærret ind, mister deres demokratiske rettigheder efterhånden, danner en voksende trussel over for det pæne samfund.  Mit spørgsmål: hvad vil det sige at være rig, når man ikke har sin frihed?  For ''frihedens land'' er i krig mod sig selv pga. ulighed.

Det handler ikke blot om ''bløde'' værdier og kærlighed for de svage.  Af rent praktiske grund kan det betale sig at stræbe efter lighed.  For hvem har lyst til at ende som Marie Antoinette?   
Fra Ringsted
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 11:27

EVa havde jo en rigtig god ide, som fogh desvære ikke tør indrømme er det korrekte at gøre.

De "fattige" i danmark som forresten ikke kan kalades fattige da de har tag over hovedet, mad, tøj og tv osv.
De er ikke blevet fattigere i kroner øre under den nye regering.

Hvis man ser i %vis købekraft jah så er de ikke steget samme måde som de bedre stillede.
Men hvorfor skal de også det ?

De fattige er jo mange gange folk på offentlige ydelser og hvorfor skal en på bistand år efter år kunne købe mere og mere, mens vi andre skal knokle for det.

Det ener jo bare med at alle virksomheder etableres i udlandet (godt eksempel Skype)
Og at flere og flere flytter til udlandet, for hvorfor blive i et land hvor man straffes for at tjene mange penge og knokle 60-70 timer om ugen ?

Jo mere man straffe de bedre stillede jo større tendens til at flytte og det skaber jo bare færre indtægter til staten som i værste fald ender med øget skat eller mindre velfærd.

At flygtninge får starthjælp og den er lav ser jeg intet problem i.
For de er flygtet fra steder hvor de vel har lidt og haft det rent ud sagt af helvede til.

Nu kommer de til danmark og får nogle gode vilkår, at de ikke får det samme som en bistandsklient er vel fair nok.
Det vigtigste er vel at de får en chance for at komme ind i samfundet og begynde at yde til samfundet (at det så yderst sjældent sker med flygtninge er en anden saf)

Side 4 ud af 14 (138 indlæg)