Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Længe leve Eva Kjers FØRSTE udtalelse !

Side 3 ud af 14 (138 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hans

Du taler om nogle "få" mennesker der er uden for pædagogisk rækkevidde og det vil der altid være.
Du kunne give dem hver en 1 million om året og de ville opføre sig lige tåbeligt.
Men alle de andre og det er flertallet, de vil højst sandsynligt blive mere motiveret til at gøre en indsats. Og de penge vi der sparer, kan bl.a. bruges til at finde metoder til at hjælpe de kriminelle du snakker om.
Verden er ikke så sort og hvid, men vi må bruge nogle overordnede metoder for massen og så gå i detaljer med dem der falder igennem.

Ingen tvivl om at socialministeren dummede sig, det er rimeligt åbenlyst. Men jeg hørte faktisk det famøse interview og var rørene enig med hende. At så hendes politisk modstandere fordrejer hendes ord og hensigter, kan ikke overraske, men det burde hun have forudset. Og det tvinger naturligvis statsministeren til irettesætte hende. Over en øl vil han give hende ret any time..

Dbh Martin
Tilmeldt 28. Aug 05
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:57
[QUOTE]Dato: 9/23/2005 10:31:32 AM Forfatter: Hans Stokholm Kjer - fra Kjers Kommunikation

Det er ikke blot almindeligt ubegavet - det kalder simpelt hen på en irettesættelse fra Statsministeren.

Jeg tvivler på det er et spørgsmål om begavelse, men mere om ærlig åbenmundethed som ikke passer ind i den midtsøgende politik som er den eneste der tillades her i landet, så længe vi behandler hinanden så pænt(læs:lige) som det jo faktisk er tilfældet.

Jeg mener netop at debatten kan startes af hende som ansvarlig minister for området - i bund og grund er det jo ganske modigt, men også FOR ærligt for de som har ansvaret for at magten fastholdes...
Tilmeldt 12. Apr 05
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 11:19
Hans, det hjælper jo ikke at fokusere debatten på nogle stupide kriminelle. Ligemeget hvordan vi vælger at strikke vores lille land sammen, så vil der altid være nogle tumper der falder udenfor. Det er ganske enkelt umuligt at tilgodese alle!

Men, der kan vel næppe være tvivl om, at det kun kan være en fordel at tilgodese arbejde fremfor sociale ydelser af forskellig art!
- Det skal kunne betale sig for ALLE at arbejde fremfor at modtage sociale ydelser.
- Det skal kunne betale sig for ALLE at arbejde mere og dermed få større glæde af merarbejdet og ikke omvendt som det er idag.

Hvis arbejde blev tilgodeset mere end det gør idag, ville der også være væsentlig mindre sort arbejde. Såfremt man ikke blev straffet for at arbejde/yde ekstra, ville flere ikke se det nødvendigt at arbejde sort, men kunne tjene pengene på alm. vis og få mere glæde af dem...

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:19

> Dermed ikke sagt at de svage skal have mindre, det er på ingen måde ideen.

Martin, det er jo lige netop det som regeringen gør. De presser de svageste grupper og giver dem mindre. Se på virkeligheden og statistikkerne - det er altså ikke grebet ud af den tomme luft. De træder på de svageste for at gøre de rigeste rigere. Det synes jeg er usympatisk. Lad os bare gøre kagen større men fandme ikke ved at æde de fattiges krummer.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:26

> Ligemeget hvordan vi vælger at strikke vores lille land sammen, så vil der altid være nogle tumper der falder udenfor.

Ja, og nogle af dem sidder i folketingen - et par stykker er endda ministre :)
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 11:26
Hele debatten omkring større ulighed har haft dårlige vilkår fra starten af, især hvis man gerne vil få noget konstruktivt ud af den. Kort sagt så diskuterer vi fundamentalt forskellige problemstillinger der egentlig skal håndteres hver for sig, selvom de alle ryger under emnet ulighed og i sidste ende har en indflydelse på hinanden. Hvordan kan vi hjælpe de fattige og socialt udsatte, hvordan kan vi sikre samfundet en større kage at fordele fra - det er begge gode spørgsmål, men når man blander dem sammen får vi en masse jammer fra begge lejre.

At socialministeren startede debatten er ikke grunden til at folk er uenige, selvom det har hjulpet til at polarisere debatten. Det har heller ikke været et særligt godt tidspunkt at starte debatten på, regeringen har rigeligt af problemer i forvejen med spindoktores telefonregninger, trafikministerens togskinner, fødevareministerens fiskeribank, forbrugerministerens boliglån, Oppfeldt og Brixtofte. Oppositionen har lugtet blod og gjort alt for at fremhæve svaghedstegn i regeringen, så nu er socialministeren også en del af problemet.

Vi burde virkelig behandle de to emner hver for sig

Hvordan kan vi bedre hjælpe de fattige og socialt udsatte?
I det store hele har de fleste danskere, ni ud af ti, fået flere penge mellem hænderne. Den sidste tiendedel har fået færre, primært på grund af nedskæringer i de offentlige ydelser.
Balancen mellem gulerod og pisk er svær at håndtere. Jeg synes selv pisken har været brugt for meget de senere år. Starthjælp til indvandrerne, en kraftig reduceret kontanthjælp, hjælper dem ikke i arbejde men tvinger dem blot ud i mere fattigdom. Det nytter ikke noget at svinge pisken hvis man glemmer guleroden i form af bedre aktivering og flere arbejdspladser. Når den arbejdsløse så endelig finder et job og arbejder 37 timer om ugen tjener de kun 1000 kr ekstra om måneden. Det er egentlig meget simpelt, vi skal gøre det mere attraktivt at få et arbejde - hvilket som helst arbejde - end at drive den af derhjemme. Vi har stærke og svage arbejdsløse, akademikere og ufaglærte, og begge parter burde sluge stoltheden og tage sig til tåls med det arbejde de kan finde - man kan godt arbejde i Netto selvom man er akademiker.

Hvordan kan vi bedre sikre samfundet en større kage at fordele fra?
Differentiering af moms, lavere selskabsskatter, flere og større virksomheder, afskaffelse af topskatten, bedre uddannelser - der er masser af forslag at vælge imellem, lad os kigge på hvilke der øger væksten i samfundet. Personligt synes jeg at de fattige burde glemme misundelsen og kræve topskatten fjernet, den skæpper ganske vist i statskassen men samtidig er den årsag til et enormt fokus på skattefradrag og bonusordninger i lønforhandlinger der blot tapper statskassen for penge.

Ulighed kan være godt for samfundet, men for meget af en god ting kan også være dårligt. De fattige i f.eks. USA er ikke mere kriminelle fordi toppen af samfundet tjener flere penge, de har simpelthen blot ikke det sociale sikkerhedsnet vi har i Danmark (uddannelse, sygehusvæsen, kontanthjælp, aktivering, etc). Derudover har USA traditionelt flere lavtlønnede jobs end Danmark med en timeløn omkring $6 (under 40 kr), størstedelen af borgerne tjener under $30.000 om året. Vi har et godt samfund i dagens Danmark og så længe de fattige ikke bliver fattigere kan jeg ikke se et problem med at de rige bliver rigere og skæpper mere i statskassen - vi skal blot huske at fordele kagen retfærdigt.
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 11:28
Dato: 9/23/2005 11:25:32 AM Forfatter: Mikkel deMib

> Ligemeget hvordan vi vælger at strikke vores lille land sammen, så vil der altid være nogle tumper der falder udenfor.

Ja, og nogle af dem sidder i folketingen - et par stykker er endda ministre :)

Jeg ved ikke hvad det er for statistikker du hentyder til ? Og meg må indrømme at jeg ikke kan se at vi under denne regering har gjort det generelt værre for de svage?

Dbh Martin
Tilmeldt 12. Apr 05
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 11:39
Thor - dejligt med et sagligt indlæg som NEMLIG ser tingene adskilt.

Som jeg selv skrev tidligere, så drejer det sig jo IKKE om at stille de fattige dårligere, men blot tillade de rige at få lidt mere - der er STOR forskel.

Tilmeldt 14. Aug 05
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 11:42
Vil stille mig bag Martin T. i denne her Mikkel

Nu er det sådan at i regeringen sidder også DF; der passer meget på de svage, specielt de ældre. Så jeg tror ikke helt på det du siger, men vil gerne se de statestiker.

Det er da fantastisk at vi nu endelig har fået gang i økonomien og arbejdsløsheden ned. Det er så grundlæggende vigtigt for at land og det har da også taget noget tid efter en alt for lang rød periode op til regerings skiftet.

Ved at få folk i arbejde tager du en fra udgifts siden og smider over på indtægtssiden. Det er da ihvertfald den rigtige vej.

Mht. pisk/gulerod, vil jeg klart mene at der skal mere gulerod til, specielt hos de rige, de skal ikke straffes for at arbejde og tage mere ansvar i vores samfund. Dem der ikke arbejder og ikke vil arbejde, må derimod gerne få lidt mere pisk efter min mening, ingen kan være interesseret i de bare snylter på samfundet, så længe de kan burde de også arbejde.

/Rasmus
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:43

> jeg ikke kan se at vi under denne regering har gjort det generelt værre for de svage?

Thor nævner en række udenmærkede eksempler ovenfor, herunder en lavere kontanthjælp, og den sindssyge starthjælp til flygtninge. Hvordan vil du påstå at dette ikke netop har gjort det sværere for disse grupper - hvoraf netop flygtninge ofte er frataget retten til faktisk at gøre noget ved det gennem arbejde eller slevstændig virksomhed.

Statistikkerne for lønudviklingen blev offentliggjort forleden dag og her fremgår polariseringen ganske tydeligt -andelen af de lavest lønnede er blevet større (under 145.000 kr. før skat pr. år) og andelen af de højest lønnede større (over 525.000 før skat). Det er et faktum du ikke kan komme udenom. Det er så en politisk holdning om man ønsker det - men der er ikke sammenhæng mellem det du siger regeringen gør og de faktiske resultater af det.
Side 3 ud af 14 (138 indlæg)