Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det kan i ikke være bekendt Amino Moderatorer

Side 5 ud af 12 (116 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 00:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Gadensgaard:

Frank Hellerup Madsen:

SEO-eksperterne endnu ikke havde sat Amino på pause.

Hvornår og hvorfor gjorde de det? Der er vist noget jeg har misset

Både Rosenstand og deMib kom vist frem til, at deres tid pt. kunne bruges bedre andetsteds. Der var ingen, der smækkede med døre, brændte broer eller sværgede at blive borte for altid. De to nævnte holdt bare op med at komme her så ofte. Ganske som flere andre gode SEO-folk i den tid, jeg har fulgt med på Amino. Og det er den udvikling, Simona begræder.

(Og der er vel et par måneder siden, at de to senest var nogenlunde aktive herinde. Siden da har de været sporadiske gæster).

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 639
Skrevet kl. 00:55
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jacob Rohde:

Uhmm.....ok. Rolig nu. Nu tror jeg du læser lidt for meget i mit indlæg. Jeg syntes bare det er synd at der blev skudt lidt efter moderatorerne, og det er sådan set mit eneste budskab. Og jeg er faktisk i glimrende humør skal jeg lige sige :)

Det er vi ikke enige om, du skriver brok, jeg skriver ikke personligt.
Jeg står ved det jeg skrev, kan jeg fortælle dem der læser med, for jeg svarer ikke til Jacob her. Wink

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 415
Skrevet kl. 00:56

Janno Damgaard Lassen:
Jeg vil lige forsvare en enkelt ting, Frank H. Madsen er her stadig og leverer fine seo svar, han kan nok bare ikke bære byrden og opretholde kvaliteten alene...

Det var skam heller ikke for at udelukke nogen - jeg kunne selvfølgelig også bare have skrevet 'osv..', men det kan også opfattes forkert, for der er jo mange SEO-folk der ikke duer. Jeg har ikke fulgt med på SEO området efter at Mikkel forsvandt og man kan så sige, at jeg er SEO-træt pt., når der er så mange faldgruber og vrøvl og bøvl i SEO-trådene.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 00:57
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Simona - Uniquebook:

Jeg håber virkelig, at der vil komme det gode ud af det, at de rigtige SEO-eksperter træder til igen (DeMib, Rosenstand, Christian - iMarketing, Janno..) og gøre Amino til at kvalitetsforum igen. Kvalitet er der intet af længere, når vi taler SEO og det er respektløst for hele SEO-området, at så mange tror, de kan drive forretning på SEO for at tjene nemme penge.

Der er advaret mod disse personer tusindvis af gange og alligevel hopper folk på. Man kan jo se, at det har haft konsekvenser.

Og Martin, jeg håber du vil revurdere din attitude overfor SEO-eksperterne endnu engang, for de ER virkelig noget særligt. Der er sgu' ikke for sjov.

Tak, Simona. Jeg er her stadig; men som det er gået op for de fleste, har Thomas og Mikkel valgt at bruge mere af deres energi andre steder.

Ærgerligt for Amino.

Vi er alle drevet af, at tingene skal være retfærdige. Det er også grunden til at jeg skriver lige nu.

Anja Lysholm:

Det er på sin vis ærgeligt, da vi alle kunne nyde godt af at blive advaret om div. svindlere på nettet,  

Ja, det tror jeg på.

Her er et dilemma af dimensioner.

På den ene side ønsker Martin at give så frie tøjler som muligt - samtidig må der ikke advares mod svindlere.

Dette betyder, at hvis der ikke er nogen Aminoer, der "råber op" når svindlerne bliver spottet, så skal de bare have lov til at fortsætte?

Det håber og tror jeg ikke er politikken.

Hvis det skulle være tilfældet ville der ikke gå 14 dage før alt var kaos på Amino.

Amino har, i min opfattelse, et ry for at være stedet hvor ordentlige og ærlige iværksættere hjælper hinanden.

Dette ry kan meget hurtigt blive ødelagt hvis kreglere fuskere og andre i samme kaliber får frit spil - og det kræver altså folk med teknisk indsigt og erfaring at kunne spotte dem og stille de spørgsmål, der gør, at det bliver tydeligt for alle, hvad der foregår.

Jeg har adskillige gange påtaget mig denne rolle. Ikke fordi jeg ønsker den, tiden kunne klart bruges til noget mere konstruktivt, men fordi det er med til at holde Amino "rent".

Og jeg kan ikke stiltigende se på, at intetanende "nybegyndere" kommer ind på Amino og bliver blogget af plattenslagere.

Det er jeg sikker på er helt efter Martin og alle moderatorenes ønsker.

Samtidig sker der også tit det, at bølgerne går højt i den debat; men stille og roligt "finder" man hinanden og alt bliver vendt til noget positivt. Mange gange er det lige her vi udvikler os, enten hver for sig eller sammen.

Så, Martin, Anja og I andre, jeg har et spørgsmål og vi har et problem som skal løses:

Jeg har fuld forståelse for problemstillingen; men hvis man ikke i det offentlige rum må advare, hvordan kan vi så i fællesskab sikre, at Amino også i fremtiden er et godt og trygt sted at være?

Hvordan får I tydeligt meldt ud til alle Aminoer, hvordan de skal forholde sig når de spotter en fusker?

Venlig hilsen,

Christian

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Skrevet kl. 01:04

Simona - Uniquebook:
Det var skam heller ikke for at udelukke nogen - jeg kunne selvfølgelig også bare have skrevet 'osv..', men det kan også opfattes forkert, for der er jo mange SEO-folk der ikke duer. Jeg har ikke fulgt med på SEO området efter at Mikkel forsvandt og man kan så sige, at jeg er SEO-træt pt., når der er så mange faldgruber og vrøvl og bøvl i SEO-trådene.

Det er helt iorden, den forstår jeg godt.
Jeg ville bare forsvare Frank, for han gør en stor indsats efter at vi er flere der har skruet ned for blusset efter at Amino er blevet overvsømmet af "seoeksperter" med mdr's eller uger erfaring.
Og jeg ved han ville gøre det samme overfor enhver god og saglig kollega eller seo interesseret.

Det er ikke sjovt at skulle forsvare hvad man ved er god seo overfor folk der benytter metoder der kan få kunder smidt ud af google for good, og ikke engang har forstand nok til at slette deres footprints.

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Skrevet kl. 01:12

Christian iMARKETING:
På den ene side ønsker Martin at give så frie tøjler som muligt - samtidig må der ikke advares mod svindlere.

Dette betyder, at hvis der ikke er nogen Aminoer, der "råber op" når svindlerne bliver spottet, så skal de bare have lov til at fortsætte?

Det håber og tror jeg ikke er politikken.

Jeg tror desværre du rammer ned i der hvor Martin gemmer sig fordi han ikke ved hvad ben han skal stå på.
På den ene side tror jeg han er 100% enig i at det ville være dejligt at slippe for den slags ala hvad Anja siger, og på den anden side vil han beskytte Amino imod retssager... jeg kan udemærket se problemet fra Martins side og den er ikke let at løse...

Politikken er nok noget i retning af at man skal beskytte amino, i det her tilfælde er jeg bare endt op med lorten i hånden efter at have gjort alt det beskidte arbejde også. Det tror jeg næppe var meningen.

Som jeg skrev i tråden var han velkommen til at lægge sag an, for jeg er så sikker på at den mulighed har han ikke at jeg gerne ville lægge skind til at teste den påstand... og hans reaktion var vel svar nok.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 01:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Jeg kan ikke svare for Mikkel - det klarer han også fint selv. Men jeg kan svare for mig selv: Da Senna (eller hvad han nu hedder i denne uge) dukkede op på Amino for snart længe siden, advarede jeg og andre mod ham. Resultatet blev, at vi blev svinet til for ikke at kunne tåle konkurrenter. Senna var ikke mere konkurrent til hverken Mikkel og jeg, end MacDonalds er det til Gordon Ramseys restauranter.

Med 11 års erfaring i SEO er det ikke spor svært at spotte platuglerne. Men det er blevet gjort til noget fordækt at at advare alle jer dejlige mennesker mod dem, og så er det altså, at jeg tillader mig at anlægeg holdningen: "De, der ikke vil høre, må føle". Det er der desværre en række Aminoer, der har gjort, og det har kostet dem penge.

Hver uge byder på nye "SEO eksperter", og som regel er de uskadelige for dem, der køber deres ydelser - men ikke altid. Og jeg har - selv om det er svært at se nogle gange . også et socialt hjerte og engagement. Jeg har svært ved at sidde og se iværksættere blive planket for penge for noget, der enten er direkte skadeligt for dem eller bare uden effekt. Og et eller andet sted ville jeg vel også svigte min rolle som gammel erfaren SEO'er, hvis jeg tav?

Jeg tav ikke - og det førte til ovennævnte beskyldninger om brødnid. Så var det, at jeg vurderede, at min tid var bedre brugt andre steder.

Amino har grebet ind i dag overfor den tumpe, der svinede Janno til, og det er godt. Janno er ikke enig i måden, indgrebet skete på, og jeg håber, der findes en god løsning på det problem.

Jeg tror da helt sikkert, jeg bliver mere aktiv igen her på Amino. Men min tolerancetærskel er slidt - jeg har hjulpet til her gratis og taget tid ud af en nærmest perverst booket kalender for at gøre det.

Nå - vi ses lige pludselig her igen :-)

Fra København
Tilmeldt 28. May 09
Indlæg ialt: 368
Skrevet kl. 03:39

Den regel med, at man ikke må udstille firmaer eller hænge folk ud, hvordan bliver den egentlig håndhævet? Jeg synes da næsten dagligt, at vi ser nye MLM-tråde, hvor koncepterne (gudskelov) bliver haglet ned på side efter side, når de ikke holder vand. Jeg har endnu ikke set moderatorer gribe ind over for dem(har heller ikke været her så forbandet længe), der agerer selvbestaltet politi over for disse indlæg, og det ville da også være ærgerligt, hvis det skete.

Det er lidt som om, at vi forsøger at finde en grænse for tilladt plattenslageri, men den er bare meget svær at definere - hvis det altså ikke lige er MLM, der godt må lægges for had :-)

Fra København
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 312
Skrevet kl. 04:21

Thomas Rosenstand:

Jeg tror da helt sikkert, jeg bliver mere aktiv igen her på Amino. Men min tolerancetærskel er slidt - jeg har hjulpet til her gratis og taget tid ud af en nærmest perverst booket kalender for at gøre det.

Nå - vi ses lige pludselig her igen :-)

Dejligt at se dig i aktion herinde igen Thomas!

Fra København
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 312
Skrevet kl. 04:27

Anja Lysholm:

(Jeg har i øvrigt lige slettet selve bloggen også. At en bruger laver en blog og kalder den en andens navn, kan heller ikke være i orden [...]

Men at en plattenslager (efter eget udsagn) opretter 15 forskellige profiler her på Amino er i orden ???

Så vidt jeg husker var det tidligere ikke tilladt at oprette mere end en profil pr. person - husker jeg galt?

Side 5 ud af 12 (116 indlæg)