Jeg håber virkelig, at der vil komme det gode ud af det, at de rigtige SEO-eksperter træder til igen (DeMib, Rosenstand, Christian - iMarketing, Janno..) og gøre Amino til at kvalitetsforum igen. Kvalitet er der intet af længere, når vi taler SEO og det er respektløst for hele SEO-området, at så mange tror, de kan drive forretning på SEO for at tjene nemme penge.
Der er advaret mod disse personer tusindvis af gange og alligevel hopper folk på. Man kan jo se, at det har haft konsekvenser.
Og Martin, jeg håber du vil revurdere din attitude overfor SEO-eksperterne endnu engang, for de ER virkelig noget særligt. Der er sgu' ikke for sjov.
Tak, Simona. Jeg er her stadig; men som det er gået op for de fleste, har Thomas og Mikkel valgt at bruge mere af deres energi andre steder.
Ærgerligt for Amino.
Vi er alle drevet af, at tingene skal være retfærdige. Det er også grunden til at jeg skriver lige nu.
Det er på sin vis ærgeligt, da vi alle kunne nyde godt af at blive advaret om div. svindlere på nettet,
Ja, det tror jeg på.
Her er et dilemma af dimensioner.
På den ene side ønsker Martin at give så frie tøjler som muligt - samtidig må der ikke advares mod svindlere.
Dette betyder, at hvis der ikke er nogen Aminoer, der "råber op" når svindlerne bliver spottet, så skal de bare have lov til at fortsætte?
Det håber og tror jeg ikke er politikken.
Hvis det skulle være tilfældet ville der ikke gå 14 dage før alt var kaos på Amino.
Amino har, i min opfattelse, et ry for at være stedet hvor ordentlige og ærlige iværksættere hjælper hinanden.
Dette ry kan meget hurtigt blive ødelagt hvis kreglere fuskere og andre i samme kaliber får frit spil - og det kræver altså folk med teknisk indsigt og erfaring at kunne spotte dem og stille de spørgsmål, der gør, at det bliver tydeligt for alle, hvad der foregår.
Jeg har adskillige gange påtaget mig denne rolle. Ikke fordi jeg ønsker den, tiden kunne klart bruges til noget mere konstruktivt, men fordi det er med til at holde Amino "rent".
Og jeg kan ikke stiltigende se på, at intetanende "nybegyndere" kommer ind på Amino og bliver blogget af plattenslagere.
Det er jeg sikker på er helt efter Martin og alle moderatorenes ønsker.
Samtidig sker der også tit det, at bølgerne går højt i den debat; men stille og roligt "finder" man hinanden og alt bliver vendt til noget positivt. Mange gange er det lige her vi udvikler os, enten hver for sig eller sammen.
Så, Martin, Anja og I andre, jeg har et spørgsmål og vi har et problem som skal løses:
Jeg har fuld forståelse for problemstillingen; men hvis man ikke i det offentlige rum må advare, hvordan kan vi så i fællesskab sikre, at Amino også i fremtiden er et godt og trygt sted at være?
Hvordan får I tydeligt meldt ud til alle Aminoer, hvordan de skal forholde sig når de spotter en fusker?
Venlig hilsen,
Christian