Det ville nu ikke være så svært, startede jeg en tråd hvor jeg spurgte om SEO ville der komme mere end mit indlæg ind der, Der ville være flere der ønskede et tilbud på det også. og dem ville jeg spørge om de havde fået noget for deres penge.. Og var jeg alene ville jeg blot konstatere at jeg var for dum og havde været naiv igen.. det er da ihvertfald 100% sikkert at jeg ikke ville starte med at fortælle på forumet at jeg var blevet snydt.. Måske ville jeg skrive en PM til Martin og var mine argumenter i orden burde brugeren ikke være at finde på Amino.
Synes du skal forholde dig til det konkrete eksempel, da det både er unikt og langt fra det du beskriver der. For det første så spurgte Allan hva der var sket med X. Da X pludselig dukker op i form af en ny bruger med et nyt fiktivt navn, så var der nogle der gjorde opmærksom på dette, og straks er der nogle ansvarlige der gør skriver det. Men X påstår, at de har brugt personen X som konsulent til nogle jobs, men efterfølgende viser det sig så, at brugeren er X. Og stemningen bliver pisket op pga X temperament, og flere sure brugere, som ik har kunne komme i kontakt med vedkommende og har penge tilgode...
Så ingen af dem som har "tabt" penge, har reelt spurgt efter X, men blot deltaget da de pludselig havde en mulighed for at komme i kontakt med ham.
Det ville nu ikke være så svært, startede jeg en tråd hvor jeg spurgte om SEO ville der komme mere end mit indlæg ind der, Der ville være flere der ønskede et tilbud på det også. og dem ville jeg spørge om de havde fået noget for deres penge.. Og var jeg alene ville jeg blot konstatere at jeg var for dum og havde været naiv igen.. det er da ihvertfald 100% sikkert at jeg ikke ville starte med at fortælle på forumet at jeg var blevet snydt.. Måske ville jeg skrive en PM til Martin og var mine argumenter i orden burde brugeren ikke være at finde på Amino.
Synes du skal forholde dig til det konkrete eksempel, da det både er unikt og langt fra det du beskriver der. For det første så spurgte Allan hva der var sket med X. Da X pludselig dukker op i form af en ny bruger med et nyt fiktivt navn, så var der nogle der gjorde opmærksom på dette, og straks er der nogle ansvarlige der gør skriver det. Men X påstår, at de har brugt personen X som konsulent til nogle jobs, men efterfølgende viser det sig så, at brugeren er X. Og stemningen bliver pisket op pga X temperament, og flere sure brugere, som ik har kunne komme i kontakt med vedkommende og har penge tilgode...
Så ingen af dem som har "tabt" penge, har reelt spurgt efter X, men blot deltaget da de pludselig havde en mulighed for at komme i kontakt med ham.
CPR/CVR validering også for nye, på den måde er det ikke kun ens IP men ret personlige oplyninger som afleveres. At man så vælger at lave flere profiler for pluds medlemmer ja det er da en anden ting for her har man jo ret meget styr på hvem der er hvem.
Bestemt en god ide. Det kunne evt. være frivilligt, men tydeligt fremgå ved indlæg om man er valideret.
Som jeg i mit første indlæg skrev synes jeg ikke at det var værdigt. og læste du selv indlægget hvor man med navns nævnelse smed en person på google og kaldte ham en platugle..Det er....
Jeg har givet min mening og ønsker du at starte en debat må jeg skuffe dig..for jeg mener jeg har givet min mening til kende og den står jeg ved. dog finder jeg ikke tidsforbruget til en annalyse af tråden tiden værd. Det var nok mere i sin rette ånd at den hurtigts muligt blev glemt for den er en skamplat på et ellers godt forum.
Lad mig sige det på en anden måde. Du finder det nedværdigende at Mr. X kan kalde Janno for en platugle, men du forstår ik at folk der er blevet snydt eller ik kan komme i kontakt med Mr. X er sure og måske en smule aggressive, fordi de har indbetalt penge for en service/vare, som aldrig er blevet leveret.
Synes du modsiger dig selv, men det kan godt være det bare er mig. Jeg har aldrig påstået, at den omtalte tråd var god, og læser du tilbage i denne tråd, vil du se, hva min mening er... Tråden skulle være stoppet allerede i starten inden det gik totalt galt...
Det er en tråd, som er kørt af sporet. Det sker af og til, og derfor behøves man vel ik ændre hele konceptet bag Amino...
Så Martin & Co skal vel bare lægge en plan for, hvordan sagen gribes an næste gang.
Amino, Martin, Amino Crew eller andre er jo ik skyld i, at en person/firma ik køre ren business stil, og der vil komme lignende sager i fremtiden. Så derfor kan man vel kun opfordre alle til at tjekke evt nye samarbejdspartnere, før evt penge sendes. Alle kan lave fejl eller dumme sig, men så må man bare have nosser nok til at redde trådene ud.
Ud fra din lydfil vil jeg derfor foreslå følgende:
"Anmeld dette indlæg" flyttes ud som en seperat knap.
Ved "mouse over" vises følgende tekst: "Såfremt du anser dette indlæg som et forsøg på vildledning eller et personligt angreb bedes du anmelde indlægget, så vi kan holde en ordentlig tone på Amino. Vi tager normalt aktion på anmeldte indlæg på 5 minutter. På forhånd tak."
Herved er det fremover tydeligt for folk, hvordan de skal opføre sig og de behøver derfor ikke at bruge en masse energi på selv at advare.