Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amino og Google

Side 4 ud af 6 (55 indlæg)
Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 9/23/2005 4:20:25 PM Forfatter: Michael Oxkjær
Dato: 9/23/2005 9:48:41 AM Forfatter: Mikael Rieck
Det kan du tro. Effekten var da også til at mærke da det blev implementeret, men desværre er det åbenbart ikke nok.
Kan du ikke prøve at beskrive for mig hvad den der Scannet optimering rent faktisk gør eller hvis der er en anden der ved det ?
Hej Michael,
 
Jeg kan ikke forklare dig præcist hvad det bliver gjort, men du kan da få lidt at vide ved at læse her: http://www.scannet.dk/soegeoptimering.asp
Jeg kan kun sige at jeg flyttede fra side 3 til side 1 på ordet "slips.

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 9/23/2005 4:46:46 PM Forfatter: Mikael Rieck

Jeg kan ikke forklare dig præcist hvad det bliver gjort, men du kan da få lidt at vide ved at læse her: http://www.scannet.dk/soegeoptimering.asp

Jeg kan kun sige at jeg flyttede fra side 3 til side 1 på ordet ''slips.

Ja den side har jeg kigget på flere gange, jeg var blot lidt nysgerrig efter om nogen havde luret teknikken eller fremgangsmåden
 
 
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

> Jeg kan ikke forklare dig præcist hvad det bliver gjort, men du kan da få lidt at vide ved at læse her

Dette får mine alarmklokker til at ringe .... irreterende højt :)
Beskrivelsen på deres side gør det bestemt ikke bedre
 
"Modulet består af nogle indtastningsfelter som udfyldes med netop de sætninger og søgeord, der er relevant for dig. Herefter ved modulet helt præcist, hvordan de store søgemaskiner vil have det, her i blandt Google. "
 
Sorry, men det minder mig om de beskrivelser man ser i diverse bryst- og penisforstørende reklamer. Der er en alvorlig konflikt imellem det de skriver og den virkelighed de skriver om. Første sætning beskriver hvad du skal gøre og den anden sætning beskriver at det er det de store søgemaskiner gerne vil have. Det er simpelt hen forkert - mere præcists kan det dårligt siges. Tværtimod ser det meget ud til at denne løsning går stik imod lige netop det som søgemaskinerne gerne vil have. Ikke dermed sagt at det ikke kan virke - det er bare ikke sikkert det holder så længe, og de eventuelle skadevirkninger kan være særdeles store.
 
Jeg har intet imod at man skider på Googles retningslinier. De skal ikke bestemme hvordan jeg laver mit website. Men, omvendt er Google så også i deres gode ret til at vælge at droppe mit website helt - udelukke det, eller de-ranke det. Og det sker hele tiden (ikke specielt for mig - men gerelt).
 
Derfor bør man beskytte sig selv, hvis man kaster sig ud i den slags. Først og fremmest skal du vide hvad det faktisk er du køber. Du bliver simpelt hen nødt til at forstå det for at kunne påbegynde nogen som helst form for risikoevaluering. Når du har forstået hvad der laves kan du så vurdere risikoen og omfanget af denne.
 
Hvis man arbejder udenfor Google - og de andre søgemaskiners, retningslinier bør man generelt gøre det på et helt andet domæne end dit primære "brand" domæne. Ellers svarer det sgu lidt til at begå et bankrøveri iført en T-shirt med påtrykt navn og adresse. Det er bare rigtig dumt. Hvis man vil begå bankrøveri så tag dog i det mindste en hætte på! Tak :)
 
men, et nyt domæne er ikke i sig selv nok til at skabe den nødvendige seperation mellem til brand-domæne og dit promotion domæne - men at gå ind i alle detaljerne her er nok at afspore det oprindelige emne lidt for meget ...
Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 9/23/2005 5:03:44 PM Forfatter: Mikkel deMib
Sorry, men det minder mig om de beskrivelser man ser i diverse bryst- og penisforstørende reklamer.
 
ROTFL, det var dagens griner , jeg hævder nemlig også at der må ligge noget knap så stuerent bagved, det er bare fandens svært at argumentere imod når nu lortet tilsyneladende virker, indtil videre i hvertfald.
 
 
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

> bare fandens svært at argumentere imod når nu lortet tilsyneladende virker, indtil videre i hvertfald.

Det synes jeg bestemt ikke! Var det ikke det samme ham manden sagde der hoppede ud fra 20. etage da han paserede 10. sal og skreg: "Se, jeg flyver!". Vil du høre slutningen på historien? :)
Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 9/23/2005 5:15:36 PM Forfatter: Mikkel deMib
Det synes jeg bestemt ikke! Var det ikke det samme ham manden sagde der hoppede ud fra 20. etage da han paserede 10. sal og skreg: ''Se, jeg flyver!''. Vil du høre slutningen på historien? :)

Syntes ikke helt du kan drage en sammenligning, når nu folk kan se at de rent faktisk får flere besøgende ved at hoppe på Scannetvognen, så er det dælme ikke nemt at få dem til at trække håndbremsen igen.
 
Hvad siger vores "slipsemand", kunne Mikkels kommentar få dig til at droppe det ?
 
 
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg siger ikke man skal lukke ned for det, men at beskrivelsen af deres service ikke stemmer overens med sandheden - dette er et faktum. Jeg siger også at man bør vide hvad det er for noget snask der ligges på ens hjemmeside. I yderste konsekvens er DU juridisk, praktisk og moralsk ansvarlig for hvad der ligger på din webserver - på dit domæne. Hvis en leverandør kræver at kunne ligge "hemmelige" sider på dit website, som du ikke umidelbart kan finde ud af hvad er, bør du naturligvis sige nej til det af foromtalte grunde. Når du så har fundet ud af hvad det er din leverandør vil ligge på dit website kan du herefter foretage en ordentlig risiko vurdering i forhold til søgemaskiner. Er det værd at "flyve" 19,99 hus-etager når man med ret stor sandsynlighed ender som en stor rød plet på fortorvet ved den 20 etages afslutning? Det synes jeg ikke. Jeg vill i hvert fald lægge en madras ud inden jeg hoppede :)
 
Hvis risikoen er for høj - som det ser ud til ud fra de beskrivelser der foreligger af denne service, så er det umådelig dumt at ligge det på dit weget domæne. Det svarer ret præcist til den omtalte flyvende mand og hans fremtidsudsigter. Der er kun timingen til forskel.
 
Tilmeldt 8. Jun 05
Indlæg ialt: 121
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 9/23/2005 4:23:38 PM Forfatter: Thorbjørn
Nr. 1 af 1 mulige, det forstår jeg ikke helt. Hvorfor kommer f.eks. min hjemmeside ikke op?
 
Dato: 9/21-2005 4:01:11 PM Forfatter: Thorbjørn
Nu vil lige prøve at skrive noget og se om det dukker op i Google
 
hjæp til føring af skattesager, rådgiver i skattesager, skattesager, skattesager.
 
Sådan. Så ser vi, hvad der sker

Måske fordi du stavet hjælp rigtig på din hjemmeside

Jeg var bare interesseret i hvornår Google kommer forbi!
Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 9/23/2005 5:19:55 PM Forfatter: Michael Oxkjær
Dato: 9/23/2005 5:15:36 PM Forfatter: Mikkel deMib
Det synes jeg bestemt ikke! Var det ikke det samme ham manden sagde der hoppede ud fra 20. etage da han paserede 10. sal og skreg: ''Se, jeg flyver!''. Vil du høre slutningen på historien? :)

Syntes ikke helt du kan drage en sammenligning, når nu folk kan se at de rent faktisk får flere besøgende ved at hoppe på Scannetvognen, så er det dælme ikke nemt at få dem til at trække håndbremsen igen.
Hvad siger vores ''slipsemand'', kunne Mikkels kommentar få dig til at droppe det ?

Jeg siger umiddelbart nej. Det kan godt være at Scannet''s forklaring på deres side er super dårlig (og misvisende), men jeg tror nu ikke at det er så slemt som Mikkel antager (håber at han tager fejl). Jeg har haft deres "system" slået til i 6 måneder nu og det er kun gået fremad.
 
Det eneste jeg kan sige er at hvis Scannet gør noget "forkert" så går det udover de fleste af deres 2000 shops, og det ville jo være en relativt dårlig forretning for dem. Men jeg er ikke ekspert så......

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :

> Det eneste jeg kan sige er at hvis Scannet gør noget "forkert" så går det udover de fleste af deres 2000 shops

Det er en meget almindelig men helt forkert antagelse. Google har på ingen måde en perfekt filtrering. Der slipper konstant masser af sider med, som de strengt taget ikke ønsker. Når sider så fjernes er det meget sjældent at alle berørte sider fjernes på en gang - det har jeg faktisk aldrig set.

Jeg oplever desværre ofte at folk siger: "Ja men det der site gør sådan og sådan og de er ikke blevet fjernet, så derfor er det ikke noget problem." Desværre kan man ikke drage sådanne konklusioner. At noget IKKE er fjernet kan på ingen måde bruges som argument for at noget andet tilsvarende heller ikke vil blive det.
 
Du kan tage hele listen af de konkrete eksempler på ting Google ikke vil have og så finde sider i indekset som netop gør dette. Sådan har det altid været - og det gælder i øvrigt også alle andre søgemaskiner. De er på ingen måde perfekte og hvis man baserer sine analyser på en sådan antagelse går man helt galt i byen.
 
Jeg vil gerne understrege igen at jeg ikke med sikkerhed ved hvad Scannet faktisk laver, men på deres beskrivelse kan det næsten kun være en af ganske få løsninger - alle dem jeg kan komme i tanke om strider mod Googles redaktionelle retningslinier. Som sagt er jeg ligeglad med om man bryder disse retningslinier, men det er sgu for åndssvagt at gøre det på sit primære domæne. Det er misrygt af sit brand.
 
Men, som sagt, det første i bør gøre er at få en ordentlig forklaring på hvad det er de faktisk ligger på jeres sider. Bed om at se det. Det er under alle omstændigheder dumt ikke at vide hvad der ligger på din webserver. 
Side 4 ud af 6 (55 indlæg)