Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amino og Google

Side 1 ud af 6 (55 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 7. Jul 05
Indlæg ialt: 304
Fra  CPH-revision ApS Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 
Er der nogen, der kan fortælle hvorfor alt hvad der bliver skrevet herinde i Amino går så godt igennem i Google-søgningen?
 
Jeg har fået flere kundehendvendelser fra personer, der har søgt via Google, og som har fundet mig via et tilfældigt afsnit i Amino-debatten.
 
Folk skriver f.eks. uheldig skattesag eller hjælp i skattesager og så dukker noget tekst op fra Amino-debatten.
 
Nu vil lige prøve at skrive noget og se om det dukker op i Google
 
hjæp til føring af skattesager, rådgiver i skattesager, skattesager, skattesager.
 
Sådan. Så ser vi, hvad der sker
 
 
 
 
  

Thorbjøn Henriksen Cand.merc.aud. MTL (Master of tax law)

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er fordi en vis Mikkel Demib har hjulpet mig med at finde et godt system der kan læses af søgemaskinerne og samtidig har hjulpet med at sætte det op.
Så tag en snak med guru Svendsen :-))

Dbh Martin
Fra København
Tilmeldt 7. Jul 05
Indlæg ialt: 304
Fra  CPH-revision ApS Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok. Tak for svaret.

 
Det er rart at vide, at alt hvad der skrives herinde går ud i det helt store rum.

Thorbjøn Henriksen Cand.merc.aud. MTL (Master of tax law)

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Det var så lidt.
Og det er også meningen at folk her, skal kunne få noget forretning ud af deres gode indlæg.
Ved klogt at hjælpe andre og linke til sin egen side, så vil man med garantid hen ad vejen få gode kontakter og lave god business og så er alle glade.

Dbh Martin
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 9/21/2005 4:01:11 PM Forfatter:Thorbjørn

Hej

Er der nogen, der kan fortælle hvorfor alt hvad der bliver skrevet herinde i Amino går så godt igennem i Google-søgningen?
Jeg har fået flere kundehendvendelser fra personer, der har søgt via Google, og som har fundet mig via et tilfældigt afsnit i Amino-debatten.
Folk skriver f.eks. uheldig skattesag eller hjælp i skattesager og så dukker noget tekst op fra Amino-debatten.
Nu vil lige prøve at skrive noget og se om det dukker op i Google
hjæp til føring af skattesager, rådgiver i skattesager, skattesager, skattesager.
Sådan. Så ser vi, hvad der sker
 


Der går nok nogle dage før du kan se dit indlæg, Google crawler endnu ikke Amino hver dag så vidt jeg ved.

Dbh Martin
Fra Davao
Tilmeldt 14. Sep 05
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Det lyder jo ganske interessant, er der noget der ved hvor man måske kunne få noget mere viden om måder at optimere ens hjemmeside til søgemaskiner ?
 
Nu har jeg hørt Mikkel skulle være en god mand på området, så det kunne jo være han havde nogen gode links ? :)
 
Mvh
Mads Singers

 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel, må jeg være fræk at søge et råd hos dig?

Jeg har, som det ses i min signatur, en lille onlineshop der sælger slips. Det er en Scannet løsning og derfor føler jeg mig lidt prisgivet i SEO henseende. Mit primære søgeord er "slips" og ordet går igen relativt mange steder i shoppen (måske for mange?).
 
Pt. har varerne et varenummer der ikke indeholder ordet slips, men jeg har overvejet om jeg burde ændre på det?
 
Jeg ser pt. på min konkurrent www.e-slips.dk som ligger nummer 2 når man søger på "slips" på Google (i DK). Her ligger jeg nummer 7.
MSN og Yahoo ligger min side fint på, men Google kan jeg ikke rigtig på "has" på.
 
Har du nogle hurtigt fif jeg bør undersøge nærmere? Eksterne links er naturligvis en mulighed, men jeg vil gerne sikre mig at jeg har gjort hvad jeg kan med selve siden.
 
På forhånd tak.

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det bedste råd er, at starte med at lave lidt mere research på hvad det i øvrigt er for nogle udtryk folk anvender for at finde det du sælger - "slips" er med GARANTI ikke det eneste ord, og samlet set vil jeg vædde 10000 kroner på, at alle de andre ord tilsammen udgør langt den største del af dit marked. Det ene ord "slips" vil sandsynligvis kun stå for 1-5% samlet set.

Resten af det er sådan set meget let: Du skal bare få et par tusinde andre webites til at linke til dig, og de par hundrede nye unikke artikler du skal til at skrive om slips, slipsets historie, slipsetyper, en slipseordbog og nyheder om slips. Skriv en ny side hver dag og få et link mere hver dag - så skal du bare se :)
Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 08:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Først og fremmest tak for svaret.

Jeg tør slet ikke vædde med dig, for du har helt sikkert ret. Har du et råd til hvordan man laver denne research? Jeg har gjort brug af den KeywordMaker du har på Joyzone.dk. Jeg har en ide om, at en fremgangsmåde kunne være at starte med "slips". Herefter tage alle de ord der kommer frem på listen, udføre den samme handling med hvert af dem og så efter et par gange have en længere liste med relaterede ord.

En sådan liste med ord, vil dog blive rent gætværk, da jeg ikke kan vide om folk netop har ledt efter slips i forbindelse med netop søgning på det ord.

Jeg har naturligvis set på statistikken for folk der kommer til min side gennem søgemaskiner, men da jeg kun har optimeret på ganske få ord, så vil jeg ikke blive fundet på en masse andre søgeord som folk bruger i forbindelse med slips.

Omkring at få andre websites til at linke til mig, så har jeg tit tænkt over hvorvidt det var vigtigt at disse var danske sider eller om det kunne være engelske sites (naturligvis med bedst mulig pagerank)? Dertil kommer at de sider der linker til min side gerne skal være relevante for den søgende (har jeg læst er vigtigt), men jeg kan ikke forstå hvordan en søgemaskine kan finde ud af at engelske sider der omhandler "ties" kan se at en side der omhandler "slips" kan være relevante for hinanden. Men det skyldes muligvis bare min uvidenhed...
 
En sidste ting (ikke at jeg skal misbruge din tid) er omkring de artikler jeg kan oprette. Jeg vil naturligvis lade de enkelte artikler omhandle emner omkring et til to relevante søgeord, men hvordan forholder det sig med selve placeringen? Pt. linker jeg direkte fra forsiden til diverse undersider (helt i bunden af forsiden - fx. "slipsets historie"). Er dette den optimale metode eller kan jeg gøre det bedre?
 
Tak endnu engang.

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Side 1 ud af 6 (55 indlæg)