Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pyramidespil afsløret!

Side 6 ud af 9 (87 indlæg)
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lougan

Det skal være mig en fornøjelse.

Først og fremmest...

Med en trinær struktur er der den fordel, at alle man finder udover 3 personer faktisk hjælper de næste på vej.
I en struktur med ex. 15 frontlines skaber man 15 "konkurrerende" ben. Med en bi- eller trinær struktur, er der et mere intensivt samarbejde imellem forhandlerne. Desuden er chancen for at blive "glemt" ude på et sideben ikke så stor end hos de firmaer, hvor stukturen er mere flyvsk og tilfældig.

Hvis vi nu siger, at du har en plads i et trinært system. Du bruger 1 måned på at finde 3 mennesker.
En af disse 3 mennesker rykker bare igennem og finder 15 mennesker på det tidspunkt hvor du har fundet ex. 6 mennesker. Så går der yderligere lidt tid og "rykkeren" har nu en organisation på ex. 50 mennesker og du har ex. 14 mennesker fordelt på de to andre ben.

Ham der har rykket igennem har nu tjent flere penge end dig og har en større organisation og hvorfor?
Fordi det selvfølgelig er bygget op omkring, at der skal være en balance i de 3 ben.
Det kan sagtens lade sig gøre, at en downline "løber" fra sin upline og denne upline skal i teorien løbe dobbelt så stærkt for at følge med.

Positionerne ligger fast og dermed er der ikke noget breakaway. Personligt synes jeg breakaway er noget l***, så jeg har svært ved at se en ulempe i, at man ikke pludselig kan blive frataget den organisation man har bygget op.

Desuden er der stadig ikke ændret ved, at de der ikke laver noget heller ikke tjener noget.
Man kan godt have en organisation under sig uden at tjene på den, for man skal aktiveres med 3 personlige optegnede.

En bi- trinær struktur er sådan set blot en mere stabiliseret måde at bygge forretning på og 2-3 ben er trods alt også nemmere at overskue end 10, 15 eller 20 ben.

Selve strukturen er stadigvæk fuldstændig irrelevant når man skal fastslå om det er MLM eller pyramidespil.
En sådan struktur kan være opbygget på alle mulige og umulige måder, men det er selve systemet i strukturen der er vigtig og selvfølgelig det faktum, at der skal være en produktomsætning.

Du hentyder lidt til, at pyramidespil givet vis var/er opbygget bi- og trinært. Men dette er ikke nødvendigvis tilfældet. - Strukturen i et pyramidespil kan også have forskellige variationer og det er som sagt andre elementer der spiller ind og afgør om det er det ene eller det andet.

Mvh.

James
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:57

Hej Lougan,

Binært, trinært eller hvad det nu kaldes er efter min mening ikke vigtigt, hvis grundlæggende ting er i orden, såsom returret og refundering og udfald af nuller, en eller anden form for roll up, compression eller hvad det nu hedder hos den enkelte MLM virksomhed.

Kendetegnet i pyramidespil er at indskudskapitaler er velegnet at duplikere.

Jeg må give dig ret i, at det jeg har fået ud af at kommunikere med James, minder Qubic7 mere om et pyramidespil end om en reel MLM virksomhed. Men jeg er ikke ekspert, stiller kun de dumme spørgsmål...;o))
Tilmeldt 29. Aug 05
Skrevet kl. 14:06

Hej Palle

Jamen jeg må da sige at jeg er tilfreds. Men jeg har nu allerede set dine links og havde på forhånd svaret på det meste. - Jeg ville også bare være en spørge Jørgen.

Men nu da du har svaret, så synes jeg da du har svaret fint og fornemt og jeg synes tilfældigvis godt om Nu Skin og kender da også et par forhandlere.

Nu ved jeg ikke om det altid har været så billigt at starte op i Nu Skin. Men jeg kunne forestille mig, at de i 84'' og årene fremefter krævede et lidt større indskud på baggrund af, at der jo skal noget kapital til at starte det op.

Et firma der er vel kørende kunne jeg snildt forestille mig allerede har så godt gang i økonomien, så de kan lette indskudet - eller er jeg helt ved siden af? Har vist roteret omkring denne pointe før.

Men på den anden side koster det i f.eks. Amway omkr. 900 kr. at starte op og jeg holder fast i, at udgifterne forbundet med driften af de forskellige firmaer skaber en variation. På den ene eller den anden måde, bliver udgifterne dækket ind og om det sker primært via en produktomsætning eller via et startindskud der dækker administration og vedligeholdelse vil ligeledes variere.

Det er selve indtjeningsmulighederne og omsætningen der primært skal være drivkraften i et firma og selv om et firma har et højt startindskud, så mener jeg ikke at det er ens betydende med, at omsætningen stadigvæk ikke primært sker via omsætningen.

Mvh.

James
Tilmeldt 29. Aug 05
Skrevet kl. 14:09

Lougan og Palle

Så specificer venligst hvad I mener?

Jeg mener selv at have redegjort for det meste og det faktum at I tager fejl mht. at Qbic7 er pyramide kan faktisk dokumenteres. Så venligst hold jeres indicier lidt i ave.

Mvh.

James
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:51

Dato: 9/22/2005 2:08:44 PM Forfatter: James

Lougan og Palle

Så specificer venligst hvad I mener? Jeg mener selv at have redegjort for det meste og det faktum at I tager fejl mht. at Qbic7 er pyramide kan faktisk dokumenteres. Så venligst hold jeres indicier lidt i ave.
Mvh.
James

Hej James,

Jeg kan ikke se noget sted at hvergen Lougan eller jeg siger at Qbic7 er et pyramidespil. Derimod skriver vi noget hen i retningen af, at det minder os om et.

Du har jo så villigt svaret på mine spørgsmål, så jeg vil gerne begrunde, hvorfor jeg mener at Qbic7 minder om et pyramidespil.

Indskuddet på kr. 10.000,- kan ikke refunderes i en rimelig periode set i lyset af hvor lang tid der skal til for at få erfaring med MLM. Efter 14 dage er indskuddet tabt og den eneste måde at få de 10.000,- kr. tilbage på er ved at sælge en "position" til en anden, som vil "prøve lykken". Qubic7 selv foretager ingen udbetaling efter de 14 dage, som jeg har forstået det. 

Indskuddet er velegnet til at duplikere og derigennem skabe indtjening for virksomheden som for de i toppen af pyramiden medvirkende.

Lad os tage et eksempel:

1. måned betaler jeg 10.000,- kr og finder 3 der også betaler 10.000 = 4 x 10.000 = I alt kr. 40.000,-
2. måned finder vi 4, hver 3, der betaler 10.000,- = 12 x 10.000 = 120.000,- = I alt 160.000
3. måned finder vi 16, hver 3, der betaler 10.000,- = 48 x 10.000 = 480.000 = I alt 640.000

Qbic7 har med en duplikeringshastighed på 3 på 3 måneder fået kr. 640.000,- i kassen. Læg lige mærke til at det KUN er på 1 der finder 3 i måned 1. Hvis vi leger at Qubic7 satte 10 mennesker i gang på denne vis i måned 1 ville indbetalingen til Qbic7 i måned 3 være på kr. 6.400.000,-

Et, efter min mening, anseeligt beløb, som godt kan minde om en "pengemaskine" for Qubic7.

Jeg ved godt at, der falder nogle fra og at de når at få deres indskud tilbage inden for fristen på 14 dage, men det er der så rigeligt plads til i dette indtjeningseksempel.

Duplikering og ekspotentialfunktionen, som jo benyttes i MLM, er en virkelig uhyggelig størrelse. Misbruges den med succes, kan den i en periode give virkelig mange penge. Det er netop derfor at seriøse MLM virksomheder helt holder sig fra urefunderbare indskud.
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:01
Tilmeldt 29. Aug 05
Skrevet kl. 16:08
Hej Palle (og Lougan)

Nu prøver jeg for 3. gang at skrive mit indlæg. Hvorfor? Se nederst på min signatur!

I hvert fald, så skal der lige smides nogle ting på bordet!

Først og fremmest er det ok, at I sætter mig til at redegøre for Qbic7. Nu har jeg snart taget så mange selskaber i forsvar, så et fra eller til gør ingen forskel.
Det skuffende må siges at være, at "angrebet" kommer fra andre netværkere og det er også min argumentation for nogle af mine tidligere udtalelser, hvor jeg bla. kommer ind på, at det virker som om der bliver kørt en form for hetz og hvad der driver jer til dette må guderne vide.

Det generer mig ikke, at I lægger det op til debat, men det er måden I vælger at gøre det på. I siger ikke ordret, at I mener Qbic7 er et pyramidespil, men det er i høj grad det I insinuerer. Folk der læser de udtalelser der kommer fra 2 aktive debatører tager jeres velomtvistede ord og drager en negativ konklution om Qbic7 (for I må jo vide hvad I snakker om). - Jeg mener ikke det er en fair behandling af Qbic7 og især når I ved så lidt om dette firma. Jeg så hellere, at I var mere diplomatiske og spørgende og mindre aggresive og konstaterende i jeres spørgen ind til dette firma.

Lad det hermed være sagt, at det ikke er de kroner og ører man som udgangspunkt lægger, som har nogen afgørende betydning for om der er tale om et MLM firma eller et pyramidespil.
Så hvis man fjerner dette argument fra jeres arsenal, kan I så se hvad jeg mener med, at I synes at skyde jer selv i foden?
Jeg synes det er hovedrystende, at I synes at tilslutte jer den horde af pessimistiske kritikere, som hagler ned over MLM og det indebærer de firmaer I selv arbejder med.
Hvis I havde nogle holdbare argumenter eller beviser for, at Qbic7 var et pyramidespil så ville det til dels kunne retfærdiggøre jeres offensiv. Men da ingen af delene er til stede ser jeg det som mudderkast mod et firma, som I måske betragter som værende en konkurrent.
Det jeg mener er, at I sagtens ville kunne have stillet jeres spørgsmål på en mere sober facon og uden nogen (mig) behøvede at føle sig stødt.
Jeg er jo ikke "vred" fordi I stiller de spørgsmål som I stiller - det er som sagt måden I lægger det op til debat.

Men... Det koster omkring 8000 kroner at købe forhandlerpakken i Qbic7 og som tidligere nævnt, så vil almindelige kunder kunne købe produktpakker, som er væsentlig billigere.
De 8000 kr. indbefatter for ca. 1200 kr. abonnement, for ca. 1500 kr. pins til brug af kommunikationsproduktet og derudover får man også en softwarepakke, som gør det muligt at benytte sig af rådgivningsproduktet. - Alt i alt indbefatter produkterne over halvdelen af de 8000 kr.

De 8000 kr. som hver forhandler betaler giver meget vel en masse penge til Qbic7''s kasse. Men en meget stor del af denne kapital ryger direkte retur til de aktive licenstagere.
Qbic7 er nemlig bygget sådan op, at man kan tjene en anstændig sum penge imens man gradvist arbejder sig op til den tilbagevendende indkomst.

Men tjener altså nogle penge ved selve opbygningen af sin organisation. Men for det første er denne indtjening stadig primært baseret på selve produktomsætningen OG denne indtjening udgør stadig en minimal del af det totale indtjeningspotentiale i hht. lovgivningen.

Lovgivningen siger ikke; at man ingen penge må tjene pr. refererede kunde/forhandler og dermed tjene penge på selve opbygningen af sin organisation. Denne del må bare ikke være den "bærende" del af indtjeningen og skal ikke ændre ved det faktum, at det er via organisationen man opbygger og den produktomsætning der finder sted, hvor langt størstedelen af indtjeningen
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:43

Hej James,

For at gøre det helt klart: Jeg mener faktisk at Qbic7 er et pyramidespil. Min antagelse har jeg efter vores debat og dine oplysninger og Qbic7s eget informationsmateriale på www.qbic7.com.

Kig lige på disse links, som er fra Direct Selling Association, som jo nok har flere års erfaring med MLM end vi begge har til sammen. Her står ret klart og tydeligt, at bl.a. et stort startbeløb kendetegner pyramedeselskaber. En anden vigtig forudsætning er, at man kan få refunderet 90% af sit indskud af virksomheden selv inden for 1 år. Begge forudsætninger, som Qbic7 ikke opfylder.

Jeg er frem til den dag, hvor det også er gået op for dig, at Qbic7 er et pyramidespil. Du bliver snyt, snyder andre - i god tro indtil dato - og vil indse det når Qbic7 lukker. Ca. 8 ud af 10 nystartede selskaber, der benytter MLM stopper inden for få år. Dem af dem, der benytter store indskud, kan efterlade initiativtagerne med særdeles store beløb og med en hale af skuffede deltagere.

Jeg er enig med dig om mange af de ting du i øvrigt har skrevet om MLM og ærger mig sådan set på branchens vegne, at dit talent spildes på et pyramidespil. Jeg tror på den anden side heller ikke du vil godtage de oplysninger jeg viser dig og mener derfor heller ikke, der er nogen grund til at fortsætte vores debat på denne tråd, hvor emnet meget sigende er: Pyramidespil afsløret.
Tilmeldt 29. Aug 05
Skrevet kl. 19:23

Hej Palle

Jeg synes du bør droppe MLM branchen og kaste dig over noget nyt. Jeg har selvfølgelig noget i tankerne.
Du kunne jo søge arbejde i UBS AG, der er en af verdens mest respekterede handelsbanker i financscentrumet i Schweiz og du kunne ved samme lejlighed søge arbejde i Fortuna, der er 100% datterselskab af Generali koncernen og Europas største pensionsselskab. - For deres eksperter har åbenbart fejlet der hvor du nu skinner igennem. (Sarkasme)

Når de bliver konfronteret med denne åbenbaring fra en hjælpsom netværker fra Nu skin, vil de naturligvis fyre hele deres samlede stab af eksperter, som har fastslået at Qbic7 ikke bare er et MLM firma, men et MLM firma som de ønsker at arbejde sammen med. (Sarkasme)

Det eneste der er blevet bevist er dit ønske om, at skyde et konkurrerende firma i sænk med dine indicier og misfortolkninger. 
Der står at et stort startindskud kendetegner et pyramidespil og det er også som udgangspunkt sandt. Men det KONSTATERER IKKE et pyramidespil. - Det viser blot at et pyramidespil har de og de elementer. Men ikke ens betydende med, at hvis bare en af disse faktorer bliver opfyldt, at så er det straks pyramidespil. Hvordan kan du misfortolke dette så grusomt hvis ikke det er det du ønsker at gøre?

Derudover har jeg ikke kompatence til at udtale mig på Qbic7's vegne - dette ved I også godt. Men jeg har jo faktisk flere gange meddelt dig og andre, at selv flere år efter man har købt en position, kan denne sælges og oven i købet med avance.

Dine argumenter holder altså bare ikke vand.

På det mere personlige plan vil jeg udtrykke min utvetydige utilfredshed over, at du valgte IKKE at respektere mit ønske om; at jeg ikke ønsker at oplyse hvilket firma jeg arbejder med.
Hvorfor vælger du at gå imod dette ønske?
 En anden ting er, at jeg ikke ser med milde øjne på en person der påstår at jeg bedrager andre.

Jeg ved ikke lige helt hvad du bilder dig ind eller hvem du tror du er?
Men jeg ved, at mange mennesker ligesom jeg vil anse det som værende yderst ucharmerende, at du i den grad forsøger på at bagvaske et andet firma og fremhæve dine egne interesser.

Jeg håber virkelig ikke, at folk vil se sig sure på Nu Skin over dine udtalelser.
Jeg vil minde de der læser med om, at hverken mine eller Palles udtalelser repræsenterer de firmaer vi arbejder med. Vi udtaler os begge på egne vegne og jeg udtaler mig i den grad på egne vegne når jeg siger; at Du Palle er et meget uheldigt element at have med i det, der burde være en konstruktiv debat om MLM og ikke et mudderkast rettet mod et MLM firma.

Hvad bilder du dig egentlig ind og hvad er det du har gang i?

Mvh.

James

*Redigeret*
Tilmeldt 29. Aug 05
Skrevet kl. 20:27

...

Dette må være den teksten der refereres til.

1. How much are you required to pay to become a distributor?
    If the startup cost is substantial, be careful! The start-up fee in multilevel companies is generally small (usually for a sales kit sold at or below company cost). These companies want to make it easy and inexpensive for you to start selling. Pyramid schemes, on the other hand, make nearly all of their profit on signing up new recruits. Therefore, the cost to become a distributor is usually high. CAUTION: PYRAMIDS OFTEN DISGUISE ENTRY FEES AS PART OF THE PRICE CHARGED FOR REQUIRED PURCHASES OF TRAINING, COMPUTER SERVICES, PRODUCT INVENTORY, etc. These purchases may not even be expensive or "required," but there will be considerable pressure to "take full advantage of the opportunity."
Læg mærke til ordet "generally (small)".
 - Her omtales om noget generalt og ikke noget definitivt.

"Pyramide schemes, on the other hand, make nearly all of their profits on signing up new recruits."
 - Jeg har ikke sagt, at den primære indtjening sker via sponsorering af nye. Tværtimod.
 - Derudover hedder det "sponsorere" når der er tale om, at skulle oplære en person der ikke har erfaringer med MLM. Har en person på forhånd MLM erfaring, kaldes det rekrutere.

"...therefor, the cost to become a distributor is USUALLY high."
 - Hvad er det nu lige "usually" betyder??? Noget i stilen med "som regel" og igen ikke definitivt.
  1. Will the company buy back unsold inventory?
    IF YOU COULD BE STUCK WITH UNSOLD INVENTORY, BEWARE! Legitimate companies which require inventory purchases will usually "buy back" unsold products if you decide to quit the business. Some state laws and the DSA Code of Ethics require buy-backs for at least 90% of your original cost.

- Udover at dette hentyder til USA''s/DSA''s lovgivning på området, så hentydes der til tilbagekøb af varelager og IKKE tilbagekøb af selve opstartsmaterialet.

1. Are the company''s products sold to consumers?
    IF THE ANSWER IS NO (OR NOT MANY), STAY AWAY! This is a key element. Multilevel marketing (like other methods of retailing) depends on selling to consumers and establishing a market. This requires quality products, competitively priced. Pyramid schemes, on the other hand, are not concerned with sales to end users of the product. Profits are made on volume sales to new recruits, who buy the products, not because they are useful or attractively priced, but because they must buy them to participate. Inventory purchases should never be more than you can realistically expect to sell or use yourself.
 - Med en kundemasse som vil udgøre 90% procent føler jeg ikke for at kommentere det yderligere.
 - Endnu engang vil jeg pointere, at de omdiskuterede produktgrupper ikke ligger i den billige ende hvad angår kroner og ører. Men i relation til markedspriserne er de yderst konkurrencedygtige.

Simpelthen.
Side 6 ud af 9 (87 indlæg)