Hej Lougan Det skal være mig en fornøjelse.
Først og fremmest...
Med en trinær struktur er der den fordel, at alle man finder udover 3 personer faktisk hjælper de næste på vej. I en struktur med ex. 15 frontlines skaber man 15 "konkurrerende" ben. Med en bi- eller trinær struktur, er der et mere intensivt samarbejde imellem forhandlerne. Desuden er chancen for at blive "glemt" ude på et sideben ikke så stor end hos de firmaer, hvor stukturen er mere flyvsk og tilfældig.
Hvis vi nu siger, at du har en plads i et trinært system. Du bruger 1 måned på at finde 3 mennesker.
En af disse 3 mennesker rykker bare igennem og finder 15 mennesker på det tidspunkt hvor du har fundet ex. 6 mennesker. Så går der yderligere lidt tid og "rykkeren" har nu en organisation på ex. 50 mennesker og du har ex. 14 mennesker fordelt på de to andre ben.
Ham der har rykket igennem har nu tjent flere penge end dig og har en større organisation og hvorfor?
Fordi det selvfølgelig er bygget op omkring, at der skal være en balance i de 3 ben.
Det kan sagtens lade sig gøre, at en downline "løber" fra sin upline og denne upline skal i teorien løbe dobbelt så stærkt for at følge med.
Positionerne ligger fast og dermed er der ikke noget breakaway. Personligt synes jeg breakaway er noget l***, så jeg har svært ved at se en ulempe i, at man ikke pludselig kan blive frataget den organisation man har bygget op.
Desuden er der stadig ikke ændret ved, at de der ikke laver noget heller ikke tjener noget.
Man kan godt have en organisation under sig uden at tjene på den, for man skal aktiveres med 3 personlige optegnede.
En bi- trinær struktur er sådan set blot en mere stabiliseret måde at bygge forretning på og 2-3 ben er trods alt også nemmere at overskue end 10, 15 eller 20 ben.
Selve strukturen er stadigvæk fuldstændig irrelevant når man skal fastslå om det er MLM eller pyramidespil.
En sådan struktur kan være opbygget på alle mulige og umulige måder, men det er selve systemet i strukturen der er vigtig og selvfølgelig det faktum, at der skal være en produktomsætning.
Du hentyder lidt til, at pyramidespil givet vis var/er opbygget bi- og trinært. Men dette er ikke nødvendigvis tilfældet. - Strukturen i et pyramidespil kan også have forskellige variationer og det er som sagt andre elementer der spiller ind og afgør om det er det ene eller det andet.
Mvh.
James |
Hej Lougan,
Binært, trinært eller hvad det nu kaldes er efter min mening ikke vigtigt, hvis grundlæggende ting er i orden, såsom returret og refundering og udfald af nuller, en eller anden form for roll up, compression eller hvad det nu hedder hos den enkelte MLM virksomhed.
Kendetegnet i pyramidespil er at indskudskapitaler er velegnet at duplikere.
Jeg må give dig ret i, at det jeg har fået ud af at kommunikere med James, minder Qubic7 mere om et pyramidespil end om en reel MLM virksomhed. Men jeg er ikke ekspert, stiller kun de dumme spørgsmål...;o))