Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Store ændringer på Karma Point

Side 12 ud af 13 (128 indlæg)
Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin Thorborg:

Mht. at foreslå sine egne svar, så er jeg enig. Det er på todo listen.

Lad endeligt det med at man kan foreslå egne svar, give sig selv stjerner osv. blive.

Indfør i stedet en 80% narcissisme-straf. Så kan de sq lære det...Devil

mvh

Jan

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:05

Frank Hellerup Madsen:

Fashion-Seller:

Og i aften introduceres så det nye system. Bare for at bevise dette systems grimme bagside allerede, så er der 2 forskellige personer, helt nye brugere, som opretter deres første indlæg. Den ene sælger noget til at gøre bryster større og den andet noget affiliale halløj.
[snip]

Lige et link til de to brugere, så kan alle læsere selv vurdere om point brugen er reel og vejledende, eller blot et bevis på magtanvendelse... Håber ik nogen er i tvivl om hva jeg mener!!!

http://www.amino.dk/forums/t/66227.aspx

http://www.amino.dk/forums/t/66210.aspx

Hvis ikke netop de to eksempler er noget, hvor der skal tildeles negativ karma, så ved jeg ikke, hvornår der skal.

At give minuspoint til indlæg, der prøver at sælge fupprodukter eller blot er ren affiliate-spam, er da den bedste måde for Amino-brugere at signalere, at man ikke gider den slags her.

Hvis de to brugere senere rent faktisk måtte bidrage med noget til forummet, skal deres karma nok vende tilbage til positive tal igen.

Nu skal jeg ik udtale mig om produkterne er fake eller ej, for det er udenfor mit område. Og fordi hovedparten herinde ik kan lide affiliate, så kunne det måske godt være der var lidt, som kunne bruge det. Igen ik mit område og kender næsten intet til det. Men en ting ved jeg, og det er, at hjælp eller at guide de to brugere ville være en langt bedre løsning for Amino. Tvivler på at nogen som helst herinde eller i hele verden generelt, kan påstå de er fejlfri, og aldrig laver fejl eller upsere... Hvorfor straffe folk for en upser, frem for at hjælpe dem videre? Er folk ik herinde for at få viden de ik besidder i forvejen?

Går da heller ik udfra at du straffer en medarbejder, der i sin iver kommer til at smadre et genstand til f.eks 10.000 kr... En normal leder med medarbejder fokus ville se på denne medarbejders iver og gå på mod, som det vigtige i sådan en sag, og prøve at tage brøleren med et smil. En leder uden medarbejder fokus ville slagte den pågældende medarbejder eller finde noget skod arbejde til den pågældende.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9734
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:12
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

De to ovenstående eksempler kan slet ikke sammenlignes med gode medarbejdere der træder galt. Disse indlæg er det man normalt vil betegne som "drive by spam" - typisk lavet af folk der blot ser Amino, som en slags gratis rubrikannoncer. Det er helt naturligt og fornuftigt nok at der reageres skarpt mod den slags fra andre brugere. Hvis de havde udvist en oprigtig interesse I at bidrage - frem for bare at kræve ind, så havde deres modtagelse været helt anderledes :)

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:17

MichaelValentin:

@Fashion-Seller

Vi er fuldstændig enige om at en god "ånd" og gejst er ubeksirveligt vigtigt på dette fora. Jeg er enig i at der i løbet af det sidste års tid har været optræk til en lidt hårdere tone. Jeg har selv været med i lidt over 1½ år, og kan godt følge den tendens du beskriver. Men som jeg skrev før, syntes jeg ikke det er så slemt som du skriver.

Jeg er som sagt ikke aktiv nok i alle kategorier til at udtale mig om Amino som en helhed, men det er min opfattelse at der stadig er en grundlæggende god "ånd" herinde, omend ikke helt så god som tidligere.

Jeg syntes ikke de to indlæg du refererer til er særlig gode eksempler. Jeg syntes faktisk de er håndteret okay. Men der har vi nok et lidt forskelligt syn på hvad der er "god debat og community arbejde", og fred være med det. Det var spændende nok lige at læse dine betragtninger.

Jeg må i øvrigt til din ros sige at du argumenterer godt for dine synspunkter, selvom jeg ikke deler dem alle. Hav en rigtig god dag. : )

Nu er det heller tæt på jordens undergang slemt, men der er en mærkbar forskel, hvilket kommer til udtryk på rigtig mange forskellige måder. Det er alt lige fra sure opstød over nogle følger reglerne, man spamer alle tråde med den mindste relevans, ordvalg (laver selv fejlen af og til, men det skyldes mere den korte vej fra tanke til handling, og har intet med humøret at gøre) samt en masse andet.

Ånden er her stadig, men der skulle gerne komme nye brugere mm til, som kan videre føre den. Ellers udvikler et community sig ik, og det er vel denne udvikling alle gerne vil have...

Om de er gode eller ej, så er pointen at de kunne være løst i den ånd Anders gør i det ene. Han fortæller om problemet, og prøver at hjælpe brugeren videre, så vedkommende ik laver samme fejl igen. Dog tvivler jeg på Anders kan give alle de negative stjerner vedkommende har fået.
Vi er her for at hjælpe hinanden, og derfor bør 1-2 stjerner vel kun gives til indlæs, som er direkte i hegnet. Og her kræver det at brugeren der giver stjernerne har kompetencerne til at vurdere det, for ellers bliver det som Jesper fornemt beskriver, misvisende og ubrugeligt.

Men vil du have et andet eksempel så får du et. For ca 2-3 mdr siden, blev jeg hakket ned fordi min grammatik, kommasætning mm ik levede op til visse andres herinde. Jeg er hverken ordblind eller andet og klarede mig super godt i skolen med dansk, men pga at jeg bor i udlandet, er mit skrive dansk de sidste 1-2 år, blevet meget dårligt. Jeg laver mange stavefejl især endelser (med eller uden t, nutids r eller ej osv). Desuden laver jeg mange forkerte ordstillinger, da alt det daglige foregår på tysk og engelsk, som er modsat dansk på mange punkter.
En hel debat blev kørt at sporet fordi en person var sur over det. Idag ville sådan en person kunne "straffe" mig på stave- og grammatikfejl, fremfor på det indhold der er i indlægget...

Og der ville aldrig være en debat hvis vi alle var enige. Det er forskellige synspunkter og livsstil, der gør vi kan diskuterer og lære hinanden en masse brugbart Big Smile

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 18:22

Nu har jeg for sjov skyld kigget mange hundrede indlæg igennem og jeg er sgu så glad.
Under 1 % af indlæggene var negative eller på anden måde med til at sprede dårlig stemning. Resten var hjælpsomme, positive, informative m.m.
Til jer pesimister der syntes verden (Amino) er gået af lave, så må jeg bare sige at i skal til at arbejde med jer selv, for det er der problemet er.
Langt de fleste Amino'er er super flinke og hjælpsomme og det er jeg så glad for!

Og ja, der er et par stykker der af og til spasser ud, men sådan er den virkelig verden jo. Man kan ikke regne med at alle mennesker altid opfører sig ordentligt, det er utopisk. Så skal vi ikke droppe alt den "Amino er kun for kværulanter og pistolsælgere" for det passer ikke.

Hvis du ikke tror mig, så brug en halv time her:
http://www.amino.dk/forums/TopicsActive.aspx?ForumID

Føler du dig ramt, så gå en god lang tur og tænk over hvorfor du er sur, for det er ikke pga. Amino.

Dbh Martin

Tilmeldt 4. Jul 08
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 19:09

Jeg tror da at alle Aminoer som udgangspunkt er flinke. At vi så har forskellige meninger er en anden sag. Det er vel derfor man er oprettet i et forum!

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 22:36

Martin Thorborg:
Føler du dig ramt, så gå en god lang tur og tænk over hvorfor du er sur, for det er ikke pga. Amino.

Det var da et råd der var til at tage og føle på. ;-)

Jeg er enig i at Amino er et dejligt sted. Ellers ville jeg ikke bruge det så meget som jeg gør! Og jeg er sikker på at der er mange andre som har det på samme måde!

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 01:02

Fashion-Seller:

Helt enig, men ville et system med et point pr indlæg ik gøre det mere retvisende især for nye uerfarne brugere?

Tror du ikke, at vi så vil se enig flere - "Det-syn's-jeg-også-indlæg" ?

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:07

Espresso:

Fashion-Seller:

Helt enig, men ville et system med et point pr indlæg ik gøre det mere retvisende især for nye uerfarne brugere?

Tror du ikke, at vi så vil se enig flere - "Det-syn's-jeg-også-indlæg" ?

Forstår ik helt dit spørgsmål, da det aldrig er noget jeg har brugt. Der er forskel på at sige "enig - Det-syn's-jeg-også-indlæg", eller skrive enig, med en begrundelse eller spørgsmål angående det emnet omhandler.

Du har ret at "enig - Det-syn's-jeg-også-indlæg" og "jeg kan lave det for dig, send pb" beskeder er irriterende i debatter, men dem der har lavet dem hidtil, har jo blot ødelagt deres eget ry og rygte, så at sige...

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 01:12

Tyrkfejl:

Der skulle have stået: Endnu flere .... det-syn's-jeg-også-indlæg.

Men enig med dig i, at - enig-indlæg - også kan være for meget Stick out tongue

Side 12 ud af 13 (128 indlæg)