Lad endeligt det med at man kan foreslå egne svar, give sig selv stjerner osv. blive. Indfør i stedet en 80% narcissisme-straf. Så kan de sq lære det... mvh Jan |
Frank Hellerup Madsen:Fashion-Seller:Og i aften introduceres så det nye system. Bare for at bevise dette systems grimme bagside allerede, så er der 2 forskellige personer, helt nye brugere, som opretter deres første indlæg. Den ene sælger noget til at gøre bryster større og den andet noget affiliale halløj.
[snip]Lige et link til de to brugere, så kan alle læsere selv vurdere om point brugen er reel og vejledende, eller blot et bevis på magtanvendelse... Håber ik nogen er i tvivl om hva jeg mener!!!
http://www.amino.dk/forums/t/66227.aspx
http://www.amino.dk/forums/t/66210.aspx
Hvis ikke netop de to eksempler er noget, hvor der skal tildeles negativ karma, så ved jeg ikke, hvornår der skal.
At give minuspoint til indlæg, der prøver at sælge fupprodukter eller blot er ren affiliate-spam, er da den bedste måde for Amino-brugere at signalere, at man ikke gider den slags her.
Hvis de to brugere senere rent faktisk måtte bidrage med noget til forummet, skal deres karma nok vende tilbage til positive tal igen.
Nu skal jeg ik udtale mig om produkterne er fake eller ej, for det er udenfor mit område. Og fordi hovedparten herinde ik kan lide affiliate, så kunne det måske godt være der var lidt, som kunne bruge det. Igen ik mit område og kender næsten intet til det. Men en ting ved jeg, og det er, at hjælp eller at guide de to brugere ville være en langt bedre løsning for Amino. Tvivler på at nogen som helst herinde eller i hele verden generelt, kan påstå de er fejlfri, og aldrig laver fejl eller upsere... Hvorfor straffe folk for en upser, frem for at hjælpe dem videre? Er folk ik herinde for at få viden de ik besidder i forvejen?
Går da heller ik udfra at du straffer en medarbejder, der i sin iver kommer til at smadre et genstand til f.eks 10.000 kr... En normal leder med medarbejder fokus ville se på denne medarbejders iver og gå på mod, som det vigtige i sådan en sag, og prøve at tage brøleren med et smil. En leder uden medarbejder fokus ville slagte den pågældende medarbejder eller finde noget skod arbejde til den pågældende.