Er det karma point halløj ik bare voksenudgaven af "vurder mit billed fra 1-5" og hvor folk så fedter for høje point? Altså fra Arto osv...
Alle kan vel vurdere om et indlæg er seriøst, brugbart eller andet blot ved at læse det. Det behøves andre vel ik vurdere for dem?
Kunne man evt ik indføre flere af de der "foreslå svar" og KUN gøre det således at andre kan foreslå ens svar. Det er så nedern at se, at folk gang på gang foreslår deres egne svar som rigtige. Det er det de andre Aminoer burde gøre...
Ideen med karma er som sådan ikke at folk skal se på det enkelte indlægs karma og se om det er godt. Ideen er at gode skribenter med tiden bliver vist frem som eksperter under de kategorier der er eksperter på.
Mht. at foreslå sine egne svar, så er jeg enig. Det er på todo listen.
Er det karma point halløj ik bare voksenudgaven af "vurder mit billed fra 1-5" og hvor folk så fedter for høje point? Altså fra Arto osv...
Alle kan vel vurdere om et indlæg er seriøst, brugbart eller andet blot ved at læse det. Det behøves andre vel ik vurdere for dem?
Kunne man evt ik indføre flere af de der "foreslå svar" og KUN gøre det således at andre kan foreslå ens svar. Det er så nedern at se, at folk gang på gang foreslår deres egne svar som rigtige. Det er det de andre Aminoer burde gøre...
Ideen med karma er som sådan ikke at folk skal se på det enkelte indlægs karma og se om det er godt. Ideen er at gode skribenter med tiden bliver vist frem som eksperter under de kategorier der er eksperter på.
Mht. at foreslå sine egne svar, så er jeg enig. Det er på todo listen.
Dbh Martin
Helt enig, men ville et system med et point pr indlæg ik gøre det mere retvisende især for nye uerfarne brugere? Så kan man bibeholde stjernerne/smilys what ever, som en lidt sjov tillægsfunktion.
Nu begynder det hele jo at hænge mere sammen, det gamle system var efter min mening lidt misvisende, hvis man synes et indlæg var dårligt, så belønnede man stadig vedkommende med karma points, selvom de endnu ikke var/er brugbare.
Kan dog se at man stadig kan rate sine egne indlæg, og derved gøre sit indlæg et visuelt "bedre", men kan være det er én af de ting i har oppe i ærmet? :-)
Men jeg kunne forestille mig I havde i tankerne at gøre det muligt at fravælge "negative" indlæg i sine profil indstillinger, eller er jeg helt ved siden af?
Ja, helt sikkert. Men for nye brugere, og brugere der ikke er her så tit, så kan det være svært at få et overblik over det samlede community - herunder hvem de andre medlemmer mener er mest hjælpsomme/respekterede/velvidende. Det kan points være med til at hjælpe med.
Points kan på den måde, hvis det ellers er rigtigt optimeret, også bruges til at stimulere den form for aktivitet man helst ser - som ejer af debatten. En form for gullerod. Og det synes jeg er godt.
Syntes det er et rigtig godt tiltag og ser fornuftigt ud med point fordelingen! thumps up for det! Selvom jeg mistede 40% af mine point overlever jeg nok:)
Ja, helt sikkert. Men for nye brugere, og brugere der ikke er her så tit, så kan det være svært at få et overblik over det samlede community - herunder hvem de andre medlemmer mener er mest hjælpsomme/respekterede/velvidende. Det kan points være med til at hjælpe med.
Points kan på den måde, hvis det ellers er rigtigt optimeret, også bruges til at stimulere den form for aktivitet man helst ser - som ejer af debatten. En form for gullerod. Og det synes jeg er godt.
Vi er helt enige Mikkel, der er bare flere måder at opstille pointgivning på... Hvilken form der er den "rigtige", er vel noget man er nødtil at teste sig frem til. Ik to communities er ens, hvorfor man ik bare kan kopiere andre.
Men det bliver da spændende med det nye, selvom jeg ik vil ændre det store.
Det kunne evt være fedt, hvis man kunne se hvem der gav en stjerner. Så var det jo bare et ekstra klap på skulderen, hvis det var en man så lidt op til...
Det kunne evt være fedt, hvis man kunne se hvem der gav en stjerner. Så var det jo bare et ekstra klap på skulderen, hvis det var en man så lidt op til...
Og hvad hvis det var en man ikke kunne lide og man fik minus point? så skaber det bare dårligt karma og nogen kan vel tage det meget personligt? ikke fordi jeg selv ville bekymre mig, men der er vel altid nogen som vil tage sådan nogen ting personligt.
Og hvad hvis det var en man ikke kunne lide og man fik minus point? så skaber det bare dårligt karma og nogen kan vel tage det meget personligt? ikke fordi jeg selv ville bekymre mig, men der er vel altid nogen som vil tage sådan nogen ting personligt.
Det kommer lidt an på livsindstilling, gør det ik? Er glasset halvt tomt eller halv fyldt?
Man kan jo os bare gå i for små sko, og fjerne sin fokus fra det reelle, som er hjælp eller søgning af hjælp, og så gøre det hele til en stjernekrig...
Amino.dk moderaterne burde kunne gå ind og tjekke profiler der giver mange point imellem enkelte profiler , så 5 venner sider ikke og giver hinanden positive stjerne og negative til dem de ikke kan lide , og der burde være et vis antal oplysninger i sin profil som skal kunne ses af alle
Vis man ønsker en anonym profil skal oplysninger tjekkes der ligges skjulte så tjekkes af Martin Thorgborg og andre der bestemmer på amino.dk
poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows
Vi er helt enige Mikkel, der er bare flere måder at opstille pointgivning på...
Enig, men min erfaring gennem arbejdet med flere forskellige communities med marketingfolk og iværksættertyper er, at der er ret mange af de samme forholdsregler og features som der virker godt - flere af dem har Martin nu lagt på her og jeg hører at flere er på vej.
Problemet med folk som "os" (iværksættere, marketingfolk og andre der lever af at "afsætte" noget) har en tendens til at blive for egoistiske og for grådige, hvis ikke der er noget der stimulerer til det modsatte - det sociale og det hjælpsomme, som er det der skal til for at et community som dette forbliver godt.