Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man binde privatpersoner til kurser?

Side 4 ud af 6 (60 indlæg)
Fra Malmö
Tilmeldt 15. Jul 09
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

mikkelsommer:

jeg ved hun har fået afslag selvom hun har meddelt at hun ikke har pengene.

De har tilbudt en afdragsordning over 6 mdr. til 15 % i rente - Thats it!

Det er 4 måneder siden helt præcist 

Ja.. det tilbud findes på hjemmesiden.

Dyrt, men så må man jo holde fingrene for sig selv.

Ærgerlig situation.

Mvh Diana

House of Sensus ApS er et bogførings - og revisionsfirma.

Tilmeldt 23. Apr 09
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 21:19

Diana Hardington:

mikkelsommer:

jeg ved hun har fået afslag selvom hun har meddelt at hun ikke har pengene.

De har tilbudt en afdragsordning over 6 mdr. til 15 % i rente - Thats it!

Det er 4 måneder siden helt præcist 

Ja.. det tilbud findes på hjemmesiden.

Dyrt, men så må man jo holde fingrene for sig selv.

Ærgerlig situation.

Mvh Diana

Yes, ærgeligt for begge parter...

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 23:35

Jeg tilslutter mig koret der siger at AT WORK så absolut ikke gør noget forkert.

Jeg står selv dagligt i samme situation i forbindelse med egne kurser - mange af kurserne bliver planlagt måneder ud i fremtiden og såfremt en virksomhed springer fra kurset i sidste øjeblik (fra et par dage til et par uger før kursusstart) står jeg med et hul i kalenderen. Det koster mig som oftest ikke noget da jeg bl.a. har nogle gode og forstående samarbejdspartnere hvad angår lokaler og forplejning, men så mangler der jo indtjening den dag! Vel at mærke en indtjening der er budgetteret med - den skal så findes andetsteds og jeg kan derfor ikke se det urimelige i at kunden skal hjælpe mig med at dække tabet.

Tilmeldt 23. Apr 09
Skrevet kl. 07:08

steinway:

Jeg tilslutter mig koret der siger at AT WORK så absolut ikke gør noget forkert.

Jeg står selv dagligt i samme situation i forbindelse med egne kurser - mange af kurserne bliver planlagt måneder ud i fremtiden og såfremt en virksomhed springer fra kurset i sidste øjeblik (fra et par dage til et par uger før kursusstart) står jeg med et hul i kalenderen. Det koster mig som oftest ikke noget da jeg bl.a. har nogle gode og forstående samarbejdspartnere hvad angår lokaler og forplejning, men så mangler der jo indtjening den dag! Vel at mærke en indtjening der er budgetteret med - den skal så findes andetsteds og jeg kan derfor ikke se det urimelige i at kunden skal hjælpe mig med at dække tabet.

Jeg tilslutter mig også at AT WORK ikke gør noget forkert - loven siger jo åbenbart (som mit udgangspunkt og spørgsmål var med denne tråd) at man godt kan binde private til fuld pris anset hvad der måtte ske efter aftaleindgåelse.

Min holdning derimod er, undskyld min gentagelse, at AT WORK BURDE udvise fleksibilitet. F.eks. aflysning én måned før kursusstart er ok mod et gebyr på f.eks. 5.000,-Hvis man skal læse til massør og kommer galt afsted enten fysisk el. økonomisk, så står man og skal betale fuldt ud for noget man ikke har en kinamands chance for at gennemføre.

Lidt skægt at læse starten af tåden, der spørger jeg om "jeg" kan binde private til kurser med det fulde beløb. UDEN at komme med detaljerne. Der var de to første indlæg at jeg burde udvise respekt overfor eventuelle aflysninger og at man som virksomhed jo lever af sine kunder hvorfor man skal behandle dem ordentligt... :-)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 09:22
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

mikkelsommer:

Lidt skægt at læse starten af tåden, der spørger jeg om "jeg" kan binde private til kurser med det fulde beløb. UDEN at komme med detaljerne. Der var de to første indlæg at jeg burde udvise respekt overfor eventuelle aflysninger og at man som virksomhed jo lever af sine kunder hvorfor man skal behandle dem ordentligt... :-)

At man ønsker en kontrakt opfyldt, har da intet med at behandle sine kunder ordentlig eller ej. Der er nogle forpligtelser i en kontrakt fra sælger, og dem er sælger nødtil at overholder, hvilket køber i denne sag nok desværre ik får gavn af... Det er selvfølgelig en utrolig beklagelig situation, men man skal se sådan en sag fra begge sider...

Tilmeldt 23. Apr 09
Skrevet kl. 09:40
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Fashion-Seller:

mikkelsommer:

At man ønsker en kontrakt opfyldt, har da intet med at behandle sine kunder ordentlig eller ej. Der er nogle forpligtelser i en kontrakt fra sælger, og dem er sælger nødtil at overholder, hvilket køber i denne sag nok desværre ik får gavn af... Det er selvfølgelig en utrolig beklagelig situation, men man skal se sådan en sag fra begge sider...

Ikke enig, man kan sagtens lave en kontrakt der tilgodeser begge parter. I kursus"verdenen" har jeg ALDRIG stødt på en kontrakt der binder for det fulde beløb. Når man indgår en aftale skal man også være voksen nok til at tage konsekvensen, og det bør koste.  Ved at være så firkantet som AT WORK er i denne situation gør at min venninde ikke har lyst til at deltage senere når hun forhåbentlig får rettet op på sin økonomi, og jeg ved hun kender mange indenfor branchen - så jeg vil gætte på at hun ikke taler varmt til sit netværk om at indgå skriftlige aftaler med AT WORK før i sidste øjeblik.

For fan... tilbyd dog at man kan springe fra hvis man nu har brækket begge arme og ikke kan læse til massør lige nu, det skal naturligvis koste et gebyr/procentdel. Det er da at behandle sine kunder så de kommer igen når de igen er kommet på højkant!

Hvor mange som driver kursus/salgstræning/mindre uddannelsesforløb herinde binder deres kunder 4 månder før start for det fulde beløb?  

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:03

mikkelsommer:

Hvor mange som driver kursus/salgstræning/mindre uddannelsesforløb herinde binder deres kunder 4 månder før start for det fulde beløb?  

Jeg kører ikke selv åbne kurser p.t., men de seminarer og konferncer jeg holder taler på i udlandet kan man ikke få pengene igen, når man først har købt en plads. Nogle steder kan man overdrage pladsen til en anden, men pengene får man ikke igen - uanset hvor tidligt man har købt adgang.

Og det gælder jo iøvrigt mange andre ting også. Hvis du køber koncert eller teater billet, så kan du heller ikke bare få pengene igen. Heller ikke hvis du køber en rejse.

Tilmeldt 23. Apr 09
Skrevet kl. 11:56

Mikkel deMib Svendsen:

mikkelsommer:

Jeg kører ikke selv åbne kurser p.t., men de seminarer og konferncer jeg holder taler på i udlandet kan man ikke få pengene igen, når man først har købt en plads. Nogle steder kan man overdrage pladsen til en anden, men pengene får man ikke igen - uanset hvor tidligt man har købt adgang.

Og det gælder jo iøvrigt mange andre ting også. Hvis du køber koncert eller teater billet, så kan du heller ikke bare få pengene igen. Heller ikke hvis du køber en rejse.

Der er også forskel på at købe en biograf eller koncertbillet til nogle få hundrede kroner og så binde sig for 20.000.

Når du køber dyre rejser får du tilbudt en afbudsforsikring og ved de største biografer kan du få refunderet billetterne inden forestillingen starter ;-)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:00

Afbudforsikringer dækker ikke bare fordi man er løbet tør for penge, mig bekendt, men kun ved sygdom og andre specificerede forhold. Og så er det iøvrigt en forsikring som du tegner og betaler for hos et forsikringsselskab. Hvis du kan finde et forsikringsselskab, der vil tegne en forsikring på dit kursus, er du vel velkommen til det - men jeg tror bare ikke der er nogle forsikringer der vil dække manglende lyst eller mangel på økonomi ...

Men pointen er jo den samme: Man kan ikke forvente, at man får nogle andre betingelser end dem man har aftalt med en leverandør. Kan man ikke acceptere de betingelser man får, så må man jo lade være med at købe - men at acceptere betingelserne, og så bagefter brokke sig over dem, når man vil noget anden, det er sgu for barnligt i mine øjne. Man kan ikke forvente, at andre skal rydde op efter ens fejltagelser. Særligt ikke når det faktuelt vil koste dem man har lavet aftaler med penge.

Tilmeldt 23. Apr 09
Skrevet kl. 12:55

Mikkel deMib Svendsen:

Afbudforsikringer dækker ikke bare fordi man er løbet tør for penge, mig bekendt, men kun ved sygdom og andre specificerede forhold. Og så er det iøvrigt en forsikring som du tegner og betaler for hos et forsikringsselskab. Hvis du kan finde et forsikringsselskab, der vil tegne en forsikring på dit kursus, er du vel velkommen til det - men jeg tror bare ikke der er nogle forsikringer der vil dække manglende lyst eller mangel på økonomi ...

Men pointen er jo den samme: Man kan ikke forvente, at man får nogle andre betingelser end dem man har aftalt med en leverandør. Kan man ikke acceptere de betingelser man får, så må man jo lade være med at købe - men at acceptere betingelserne, og så bagefter brokke sig over dem, når man vil noget anden, det er sgu for barnligt i mine øjne. Man kan ikke forvente, at andre skal rydde op efter ens fejltagelser. Særligt ikke når det faktuelt vil koste dem man har lavet aftaler med penge.

nu var det ikke mig der sammenlignede rejser med uddannelser - Du betaler vidst også for rejsen allerede når du bestiller den. Kender heller ikke afbudsreglerne! :-)

Vi er helt enige, se efter hvad du skriver under på! Jeg vil vædde 19.500 på at hun har lært af det! :-)  

At accepterer betingelser som for 4 mdr. siden var uden betydning og til nu at være gået fallit grunden finanskrisen er jeg ked af du mener er barnligt. Hvordan kan det forresten være ens fejltagelse at være ramt af en bus, gå økonomisk fallit grundet krisen o.l.?  

Hvem brokker sig, og læs nu historikken, hun VIL rigtig gerne, men KAN ikke, både hende og hendes mand er uden job!! Så vidt jeg ved udveksler vi holdninger og meninger - hun har ikke brokket sig til AT WORK mig bekendt, hun har forsøgt at finde en løsning.

Side 4 ud af 6 (60 indlæg)